Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SISECAM: Crestere a capacitatii in industria mondiala de sticla
SISECAM: Crestere a capacitatii in industria mondiala de sticla
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 21 Mar 2017 22:37
Managerii corporatiei Sisecam, unul dintre cei mai importanti producatori regionali de sticla pentru aplicatii arhitecturale, au subliniat ca, in pofida devalorizarii lirei turcesti - TRY in raport cu USD, precum si a faptului ca pietele-tinta au fost marcate de tulburari politico-economice, in termeni reali, rezultatele din 2016, exprimate in moneda turca, au reflectat o crestere puternica. Astfel, holdingul a reusit sa-si consolideze pozitia pe plan mondial (exclusiv China), mentinandu-si cota de 5% in domeniul sticlei float, din punct de vedere al capacitatii de productie, la acelasi nivel ca in anii anteriori (ceea ce, insa, a permis ocuparea locului al patrulea in clasamentul global al firmelor de profil si prima pozitie in Europa). Tot din punct de vedere al capacitatii productive, Sisecam continua sa fie lider, deoarece ocupa locul intai in Turcia, Europa, respectiv in alte regiuni ale globului. Noile cote de piata, calculate pe baza consumului mondial de sticla estimat pentru 2016, sunt de 69% in Turcia, 3% in Europa si 4% pe plan global. In ceea ce priveste noile date financiare evidentiate recent intr-o prezentare destinata investitorilor institutionali, pentru anul 2016 conducerea holdingului a anuntat o cifra de afaceri neta si consolidata de 8,422 miliarde TRY (fata de 7,415 miliarde lire turcesti in 2015), din care 3,016 miliarde TRY (35%) au reprezentat aportul diviziei de vitraje float (coordonata de Trakya Cam), inclusiv operatiunile pe deplin consolidate din Italia si Bulgaria, circa 1,803 miliarde TRY fiind rulajul celei de sticlarie, aproape 1,767 miliarde TRY au revenit departamentului de ambalaje, iar 1,983 miliarde TRY sectiei de materiale chimice.
„In ceea ce priveste structura productiei - si implicit a livrarilor - de geam float, efectuate in 2016 de Sisecam, circa 674.000 tone a reprezentat cantitatea comercializata pe plan international, in timp ce 1,414 milioane de tone au fost absorbite de piata din Turcia, tara in care, de altfel, exista o capacitate instalata de circa 4 milioane de tone pe an, din care aproape 3,1 milioane de tone reprezinta volumul ce poate fi generat de instalatiile proprii ale grupului. Totusi, ca incasari efective, vanzarile internationale de sticla float au insumat 1,072 miliarde TRY, in timp ce in Turcia s-au consemnat 1,476 miliarde TRY, ceea ce denota ponderea relativ semnificativa a produselor cu valoare adaugata mare la export. Rezultatele sunt cu atat mai notabile cu cat, desi rata medie anuala de crestere a cererii de vitraje pe plan global se situeaza intre 2% si 4% (dintr-un nivel al productiei estimat la 140 milioane de tone), in 2016 exportul de sticla din Turcia s-a majorat usor, iar importul s-a stabilizat, ca valoare. In termeni cantitativi, operatiunile de export au sporit cu 16%, iar cele de import au ramas la pragul din precedentele 12 luni. Pe segmentul vitrajelor arhitecturale, perspectivele devin treptat tot mai bune, daca se are in vedere revigorarea pietei constructiilor in majoritatea statelor unde Sisecam este prezent (prin Trakya Cam), exceptand Rusia. De asemenea, in Turcia, industria de constructii a raportat un salt de +7,4% in primele noua luni din 2016, in timp ce vanzarile de locuinte s-au majorat cu +4% de-a lungul celor 12 luni ale anului trecut. Astfel, divizia de sticla a avut, in 2016, o contributie de 35% la cifra de afaceri, cu doua puncte procentual mai mult decat in 2015, iar pentru actualul exercitiu financiar se estimeaza majorarea acestei cote”, se precizeaza in prezentarea sustinuta de conducerea holdingului. In ceea ce priveste initiativele recente ale grupului, managerii acestuia au anuntat integrarea completa, in ianuarie 2016, a activitatii de productie a sticlei float din Bulgaria (in cadrul Trakya Cam), apoi separarea afacerilor cu seturi auto de cele cu vitraje arhitecturale (in iulie), ceea ce va influenta cu siguranta importul autohton de sticla float din tara invecinata, precum si, in octombrie, cumpararea - de catre Trakya  Cam - a unei cote minoritare de 10% din Glasscorp - Buzau, respectiv preluarea, in noiembrie, a activelor financiare ale societatii italiene Sangalli Vetro Porto. De asemenea, dupa finalizarea perioadei de raportare, pentru februarie a.c., Sisecam a anuntat modificari ale pretului de baza al sticlei, respectiv intentia de a demara o investitie intr-o fabrica de fibra de sticla in Turcia, pentru care va aloca fonduri de cel putin 400 de milioane TRY (circa 100 milioane de euro).
Din punct de vedere al dinamicii actuale a industriei de vitraje, oficialii Sisecam arata ca, in continuare, „aproape 63% din capacitatea instalata pe plan global (si anume, linii tehnologice de sticla float ce asigura circa 72 de milioane de tone la finele anului 2016) se afla, in prezent, in regiunea Asia-Pacific, mai ales in China si India, in timp ce trei corporatii mondiale - NEG, Owens Illinois si Pilkington (NSG) - sunt singurele ce realizeaza vanzari de vitraje cu o cota de 100% din totalul incasarilor acestora. In clasament, urmeaza Sisecam (cu 78% din total), Owens Corning (65%), Asahi Glass (53%), Ardagh (48%) si Saint-Gobain (25%). Totusi, primii patru producatori isi mentin o cota cumulata de piata de 30% la nivel mondial. Dupa traversarea anului 2016, pe termen mediu se pot petrece unele schimbari, zonele unde exista cel mai mare potential de crestere fiind India, Orientul Mijlociu/ Africa de Nord si Turcia. Totusi, trebuie luat in considerare faptul ca, in general, cresterea PIB este principalul factor motor al dezvoltarii cererii de geam float, astfel incat in statele emergente din aceasta regiune - si nu numai - exista un potential insemnat de majorare a consumului. Totusi, prognozele FMI indica o incetinire a ritmului de crestere economica, la +3,1% in 2016 si +3,4% in 2017. Sisecam este pregatita sa faca fata oricaror provocari, pe segmentul sticlei float avand instalate capacitati ce pot realiza 2,8 milioane de tone pe an, in zece tari din intreaga lume”.
In ceea ce priveste exportul, managerii Sisecam au explicat ca, in 2016, indicatorul respectiv s-a plasat la 696 milioane USD (suma corespunzatoare operatiunilor derulate in 146 de tari ale lumii), circa 48% din total reprezentand aportul livrarilor derulate in tarile europene. Principalele piete de desfacere pentru grup sunt, astfel, reprezentate de cele din Italia (12%), Egipt (6%), China, SUA, Bulgaria, Franta si Marea Britanie (cu 5% fiecare), respectiv Arabia Saudita si Germania (cu cate 4%) si Spania (3%).   
***  
Prin intermediul companiei Trakya Cam, in cadrul careia detine 69% din actiuni (iar diferenta se tranzactioneaza la Bursa din Istanbul), Sisecam ocupa o pozitie privilegiata in calitate de furnizor pentru industria de tamplarie si sectorul de constructii. La randul sau, Sisecam este un grup prezent in 13 tari, dar care efectueaza export in 146 de state de pe mapamond, cu o productie de sticla (toate sortimentele) evaluata la 4,6 milioane de tone si vanzari anuale ce au depasit, astfel, in total, pragul de 2,32 miliarde USD. Raportandu-se la concurenta, managerii corporatiei au aratat ca, in ceea ce priveste rata profitului EBITDA, Sisecam (cu 23%) si-a surclasat competitorii globali, respectiv pe: Asahi Glass (16%), Owens Illinois, Ardagh si Owens Corning (cu 19% fiecare), Saint-Gobain si NSG (cu cate 10%), respectiv NEG (21%). Totusi, trebuie avut in vedere si ca grupul din Turcia nu comercializeaza exclusiv vitraje, ca Owens Illinois, NEG sau NSG (100%), produsele respective avand o pondere structurala de 78% (toate sortimentele, inclusiv sticla pentru ambalaje). Se pare ca acest nivel este optim, deoarece, potrivit documentelor Sisecam, sticla de la Asahi reprezinta 53% din veniturile totale, cea de la Saint-Gobain 25%, Owens Corning furnizeaza produse vitrate ce reprezinta 65% din total, iar Ardagh 48%. Totodata, cele mai recente date oficiale, raportate la Ministerul Finantelor Publice, indica faptul ca, in 2015, Glasscorp SA - Buzau, detinuta in totalitate si modernizata de Sisecam, ce are 395 de angajati, a consemnat o cifra de afaceri de 25,6 milioane de lei, iar in 2014 acest indicator a fost de 5,16 milioane de lei, in timp ce in 2013 si 2012 s-au consemnat 8,7 milioane de lei si 12,6 milioane de lei. Majorarea rulajului aferent anului trecut, coroborata insa cu o pierdere neta de 30,8 milioane de lei, poate fi explicata prin focalizarea atentiei spre diverse operatiuni ce au survenit finalizarii investitiei in unitatea de productie din Buzau, mai ales ca, la 31 decembrie 2015, activele imobilizate au avut o valoare de 281,3 milioane de lei, iar numarul de angajati s-a majorat. Actualmente, fabrica de vitraje auto din tara noastra are capacitatea de a livra peste 800.000 de seturi de geamuri pe an, acoperind atat cererea de pe plan intern, cat si comenzile din alte tari ale regiunii sud-est europene. Din totalul sumei de 65 milioane de euro, alocate de Sisecam (prin intermediul Trakya Cam) ca investitie in cadrul Glasscorp SA, circa 56 milioane de euro au vizat direct modernizarea unitatii de fabricatie. Potrivit afirmatiilor recente ale lui Cagatay Suner, director general al Glasscorp SA, dupa definitivarea proiectului de 65 milioane de euro (cofinantat printr-o schema de ajutor de stat), planul de afaceri vizeaza extinderea activitatii Glasscorp la nivel global, firma urmand sa-si intareasca, mai ales, pozitia din Europa. Astfel, prezent la o conferinta organizata la Bucuresti, in noiembrie 2016, Cagatay Suner a aratat ca, in ceea ce priveste Glasscorp, „vrem sa devenim un operator global, sa ne concentram pe productia de sticla prelucrata curbata. De asemenea, intentionam sa fim un operator puternic in Europa”. Proiectul de modernizare a Glasscorp SA a fost pus in opera de compania Etap Rom Construct, din Bucuresti (subsidiara a Etap - Turcia), desemnata ca antreprenor general. Informatii suplimentare, la www.sisecam.com
 
TSV
ABONARE REVISTE
rehau
SISECAM
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left