Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - TERAPLAST: Majorare cu 14% a investitiilor programate pentru 2017
TERAPLAST: Majorare cu 14% a investitiilor programate pentru 2017
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 31 Oct 2017 07:04
Grupul Teraplast SA - Bistrita a confirmat recent ca, inclusiv in primele trei trimestre ale anului 2017, veniturile din linia de business specifica tamplariei termoizolante au continuat sa fie incluse in cifra de afaceri consolidata, chiar daca aceasta activitate a fost transferata catre TeraGlass, deoarece aceasta entitate este controlata in proportie de 100% de holding. Totusi, elementele de venituri si cheltuieli nu au mai fost cuprinse in bilantul companiei-mama (Teraplast). Astfel, presupunand ca - la fel ca in 2016 - si in exercitiul financiar aferent intervalului ianuarie-septembrie 2017, contributia livrarilor de tamplarie - activitate aferenta firmei TeraGlass - a fost de 6% la rulajul total al holdingului (potrivit unei prezentari anterioare, sustinute prin teleconferinta in luna mai a.c., in fata investitorilor institutionali), se remarca faptul ca vanzarile de ferestre au fost relativ consistente, ca valoare.
Practic, in perioada de referinta, la nivel de grup s-a raportat o scadere de -5,23% a cifrei de afaceri consolidate, pana la 294,634 milioane de lei (nivel care, dupa cum se arata anterior, cuprinde toate elementele de venituri si cheltuieli ale companiilor Teraplast SA, TeraSteel - noua denumire a Plastsistem incepand cu ianuarie 2017, TeraGlass, Teraplast Logistic si Teraplast Ungaria, in proportie de 100%, insa si ale Politub SA si Depaco - entitati controlate in comun, sub forma de asociere in participatiune - ale caror rezultate se consolideaza prin metoda punerii in echivalenta). La Politub, procesul de achizitie a cotei ramase de la Socotub Franta (de 50% din actiuni) s-a incheiat in octombrie a.c., ceea ce inseamna ca si pentru aceasta societate consolidarea se va efectua in proportie de 100%, la un moment ulterior. Fara a anunta insa cote procentuale noi pentru liniile de business, managerii grupului au explicat totusi ca ponderea cea mai mare in veniturile consolidate o are segmentul de panouri termoizolante si structuri metalice, urmat in ordine de instalatii si amenajari, profile pentru tamplarie, granule si tamplarie termoizolanta.
Totusi, in notele la situatiile financiare interimare consolidate simplificate, la rubrica de venituri si segmente operationale, dupa eliminarea tranzactiilor intre segmente, s-au stabilit urmatoarele venituri totale: peste 89,3 milioane de lei pentru instalatii si amenajari, 38,37 milioane de lei in cazul profilelor pentru tamplarie, 38,91 milioane de lei reprezentand vanzarile de granule, circa 14,3 milioane de lei pe segmentul de tamplarie termoizolanta si 113,7 milioane de lei in cazul panourilor termoizolante si structurilor metalice (TeraSteel).
„Primele noua luni ale acestui an au venit cu noi provocari si oportunitati pentru grupul Teraplast, care si-a continuat strategia de dezvoltare sustinuta printr-o serie de achizitii foarte importante. Preluarea companiilor Depaco, Politub si intrarea grupului in Serbia, prin cumpararea fabricii din Leskovac, se inscriu intr-un demers mai larg de extindere si diversificare a activitatii noastre”, a declarat Mirela Pop, director general al Teraplast.
La randul sau, Cosmin Patroiu, director general al TeraSteel, a subliniat ca „majorarea cifrei de afaceri a TeraSteel in primele noua luni din 2017 (la putin peste 113,7 milioane de lei) indica un business consolidat si dinamic, iar ritmul de crestere se va pastra si in perioada urmatoare. Evolutia semnificativa inregistrata in acest interval este rezultatul unei strategii de dezvoltare sustinute pe care o tintim si in continuare. Inaugurarea TeraSteel Serbia, luna aceasta, vine ca o reconfirmare a angajamentului de a ne extinde si de a ne consolida pozitia de operator-cheie pe piata de profil. Aceasta investitie va aduce plusvaloare la nivel de grup si va contribui semnificativ la consolidarea afacerilor noastre”.
Managerii grupului mai precizeaza ca si afacerile Depaco au crescut la randul lor in primele noua luni ale lui 2017, indicand o consolidare a activitatilor in perioada analizata, motiv pentru care Valeriu Irimescu, director general al Depaco, a subliniat: „Cresterea business-ului Depaco in primele noua luni ale lui 2017 cu peste 45% fata de aceeasi perioada din 2016 este rezultatul implementarii unei strategii prin care am venit in intampinarea cresterii consumului din segmentul rezidential. Parteneriatul solid cu actionariatul Teraplast ne ajuta sa fim optimisti in ceea ce priveste cresterea afacerilor Depaco pe viitor. Totodata, suntem increzatori ca viitorul companiilor noastre se va baza in continuare pe relatii de colaborare foarte bune, in linie cu o viziune strategica impartasita de toti asociatii Depaco”.
Bugetul de investitii s-a modificat, de la 84 milioane de lei la 96 milioane de lei
In cadrul raportului financiar aferent primelor noua luni din acest an, se mai arata ca, in perioada analizata, profitul net s-a cifrat la 15,91 milioane de lei (-47,54%), fata de 30,33 milioane de lei, cat s-a obtinut in ianuarie-septembrie 2016. Involutia profitului net la nivel consolidat a fost influentata, in principal, de scaderea cantitativa a vanzarilor, ca de altfel si a indicatorului EBITDA.
Dupa cum sustin managerii sai, in pofida acestui fapt, grupul Teraplast a realizat, in ianuarie-septembrie 2017, ample investitii, iar pentru intregul exercitiu financiar in curs, si-a modificat bugetul de investitii, in crestere cu 14%, de la 84 milioane de lei (circa 18,5 milioane de euro) la 96 milioane de lei (aproape 20,9 milioane de euro). „Activele imobilizate ale grupului Teraplast au crescut cu 50% la 30 septembrie 2017 fata de 31 decembrie 2016, mai ales datorita cresterii investitiilor financiare, dar si pe fondul cresterii imobilizarilor corporale. Principalele investitii ale Teraplast SA au fost, in perioada de referinta, constituite de investitii financiare (de 46,5 milioane de lei) si de cele aferente sectiei de reciclare, cu un cost de 12 milioane de lei In plus, Terasteel DOO a investit 21,6 milioane lei in facilitatea de productie si echipamentele din fabrica de panouri termoizolante din Serbia. Achizitia a fost finantata dintr-un imprumut contractat de Teraplast SA de la Banca Transilvania si din surse proprii ale Teraplast SA. Practic, toate aceste investitii au fost finantate din credite bancare si surse proprii. In 2018 aceste investitii vor avea o contributie importanta la rezultatul grupului”, se arata in situatiile financiare ale Teraplast.
Alte date anuntate de managementul companiei certifica faptul ca indicatorul EBITDA la nivel de grup a fost, de asemenea, in scadere (-30%), acesta cifrandu-se la peste 32,909 milioane de lei, raportat la 47,267 milioane de lei, in perioada similara din 2016.
Din punct de vedere al evenimentelor importante, survenite in perioada de referinta si/sau ulterior, la inceputul anului in curs, Consiliul de Administratie din cadrul Teraplast a decis, in ianuarie 2017, infiintarea unei companii in Serbia, scopul acestei actiuni fiind dezvoltarea prezentei grupului pe piata din tara invecinata. Tot in ianuarie, Mircea Hotoleanu a fost numit in functia de director general al Teraplast, iar in aceeasi luna, subsidiara Plastsistem si-a schimbat denumirea si a devenit TeraSteel. Ulterior, Adunarea Generala a Actionarilor a aprobat in februarie, un buget de investitii de 72 milioane lei pentru 2017 (majorat ulterior la 84 milioane de lei). Tot in februarie 2017, Cosmin Patroiu a fost numit director general al TeraSteel. In martie a.c., compania Teraplast a decis achizitionarea pachetului de 50% din compania Depaco, al doilea operator de pe piata de tigla metalica, prin brandul Wetterbest. In luna mai a anului in curs, Consiliul de Administratie din cadrul grupului a numit-o pe Mirela Pop in functia de director general al Teraplast, dupa care in iunie Teraplast a achizitionat o fabrica de panouri sandwich in Serbia, noua unitate dubland capacitatea de productie de panouri a Teraplast. Tot in iunie a.c., Ioana Birta a fost numita director financiar al grupului Teraplast si, in aceeasi luna, s-a incheiat acordul de achizitie a unui pachet suplimentar de 10% in Depaco, dar momentan (la 30 septembrie a.c.) aceasta participatie nu a fost inca inregistrata la Registrul Comertului. In fine, dar nu in ultimul rand, in august 2017, Teraplast si subsidiara TeraSteel au semnat un contract de vanzare-cumparare de actiuni cu New Socotub SA - Franta, pentru achizitia pachetului reprezentand 50% din capitalul social al subsidiarei Politub SA. Detinerea grupului in Politub SA devine astfel de 100%.
Crestere a ponderii domeniului furnizarii sistemelor din PVC pentru tamplarie
Potrivit conducerii grupului, ce a clarificat anterior anumite aspecte in ceea ce priveste activitatea de fabricare a ferestrelor, peste 75% din cifra de afaceri din domeniul tamplariei termoizolante (evaluata la 14,3 milioane de lei in primele trei trimestre a.c.) reprezinta nivelul vanzarilor de pe pietele externe, din Germania, Austria, Ungaria, Slovenia, Cehia, Slovacia, Italia si Belgia. Pe aceste piete se colaboreaza in principal cu marile magazine de bricolaj, insa, incepand cu 2015, s-a decis extinderea portofoliului de clienti externi, prin intermediul unor retele locale de distribuitori. Pe plan national, ferestrele si usile Teraplast se comercializeaza in centrele specializate Dedeman, Praktiker, Ambient si Baumax. De asemenea, entitatea juridica TeraGlass detine, in prezent, linii automate de productie, ce asigura o capacitate de peste 100.000 u.f./an. Dupa cum sustine conducerea acestei companii, pe termen scurt, investitiile nu vor viza, in mod direct, o dezvoltare extensiva, ci se vor concentra mai mult pe imbunatatirea proceselor. La randul sau, ponderea activitatii de furnizare a profilelor pentru tamplarie se plaseaza la o cota superioara din cifra totala de afaceri (insumand, potrivit datelor Teraplast, circa 20,6 milioane de lei in primele noua luni a.c.), in contextul in care compania ar detine o cota de piata de 10%, lucrand cu peste 200 de producatori de ferestre si vizand inclusiv operatiuni de export. In mod similar activitatii TeraGlass, cota respectiva nu va reprezenta deocamdata un indicator anual in termeni absoluti, date fiind modificarile semnificative privind contributia liniilor de business la rulajul grupului, precum si posibila crestere a livrarilor din trimestrul al patrulea.
Din punct de vedere al prognozelor pentru 2017, pentru moment, acestea raman in forma in care au fost anuntate in raportul prezentat investitorilor, dar nu au mai fost reiterate in raportul curent, cel mai probabil din cauza mentinerii trendului descendent al vanzarilor de sisteme pentru infrastructura. Totusi, potrivit previziunilor anterioare, grupul Teraplast si-a propus, la nivelul actualului exercitiu financiar, o cifra de afaceri de 434,6 milioane de lei si un profit net de 38,1 milioane de lei, in timp ce valoarea EBITDA estimata in 2017 este de 63,3 milioane de lei.
***
Evaluat drept cel mai mare procesator de PVC din Romania, grupul Teraplast are o traditie de 120 ani in sectorul sau de activitate. Incepand cu 2007 si pana in 2014, societatea a investit peste 260 de milioane de lei in dezvoltarea/ modernizarea capacitatilor de productie si pentru extinderea portofoliului de produse. Mai mult, in vederea mutarii unor operatiuni din Bistrita in Parcul Industrial Saratel (situat in extravilanul municipiului resedinta de judet), Teraplast a alocat fonduri totale de cel putin 26 milioane de euro. Actualmente, dupa cum informeaza managerii companiei, „grupul Teraplast activeaza pe pietele de instalatii si amenajari, profile de tamplarie, panouri-sandwich si structuri metalice zincate, tamplarie termoizolanta si granule din PVC si detine pozitii de top pe o mare parte din aceste piete. Compania-mama Teraplast este lider de piata pe segmentele de canalizari exterioare si granule si este al doilea operator de pe piata de canalizari interioare. Subsidiara TeraSteel este al doilea operator de pe piata de panouri-sandwich si liderul pietei de structuri metalice zincate”. In 2013, potrivit Ministerului Finantelor Publice, holdingul a raportat vanzari totale de 226,61 milioane de lei, iar in 2014, in conformitate cu bilantul reajustat, acest indicator a fost de 329,48 milioane de lei, pentru ca in 2015 sa se ajunga la 393,61 milioane de lei. La nivelul lui 2016, managerii grupului au anuntat o cifra de afaceri totala de 398,7 milioane de lei, la nivel de grup, in crestere cu +1,35% fata de 2015. Desi alte activitati, mai ales in domeniul panourilor termoizolante, genereaza majoritatea rulajului Teraplast, compania se transforma treptat intr-unul dintre cei mai importanti operatori ai pietei nationale si regionale de ferestre. Astfel, actualul director general al grupului Teraplast, Mirela Pop, a certificat, inca din decembrie 2016, ca „in ultimii cinci ani, cota de piata pe segmentul de tamplarie s-a majorat de la mai putin de 1% la 10%”, respectiv ca „strategia aplicata pe plan intern vizeaza sprijinirea mai intensa a partenerilor cu solutii tehnice care sa vina in ajutorul lor, precum si sustinerea acestora in actiunile de promovare a brandului si produselor oferite de Teraplast”. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
rehau
ABONARE REVISTE
SISECAM
TSV
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left