VBH ROMCOM: Crestere masiva a cererii in 2015-2017 |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 24 Oct 2017 11:05 |
Daniel Gavris, Managing Director in cadrul VBH Romcom, mizeaza, anul acesta, pe o majorare de cel putin 5% a cifrei de afaceri, in raport cu nivelul de 49,3 milioane de lei, inregistrat in 2016. La atingerea acestui nivel al vanzarilor contribuie comercializarea feroneriei pentru ferestre (in proportie de 46% din total), a celei pentru usi (35%), a produselor chimice si a activitatilor de montaj (15%), precum si a altor tipuri de sisteme. Acestea provin in proportie de 80% din Uniunea Europeana si 20% din spatiul extracomunitar.
- Care sunt noutatile portofoliului de produse din acest an?
- Unul dintre segmentele pe care ne-am axat anul acesta este cel al dezvoltarii activitatilor de montaj. Astfel, incercam sa popularizam banda precomprimata Omnia, cu o rezistenta de 1.050 Pa si folia de protectie pentru spuma de montaj duo autoadeziva Plena, ce se poate aplica pe orice suprafata specifica. Totodata, in 2017, impreuna cu partenerul nostru Giesse, am lansat oferte foarte avantajoase pe piata tamplariei din aluminiu, unde am constatat in ultimi ani o crestere accentuata a cererii. Segmentul de piata specific a fost influentat in 2015 si 2016 de o sporire masiva a comenzilor, evolutia din 2017 urmand, dupa parerea mea, aceeasi traiectorie.
- In ce zone se concentreaza cea mai mare parte a distributiei firmei?
- Realizam aproximativ 20% din totalul livrarilor proprii in Bucuresti, iar diferenta de 80% in alte localitati. Acoperim intreg teritoriul tarii prin metodele deja consacrate de distributie, respectiv prin intermediul celor sase depozite pe care le detinem si al colaborarilor cu cei cinci distribuitori consacrati. Prin intermediul clientilor ajungem si la export, iar statistic vorbind, peste 30% din produsele pe care le vindem se livreaza in afara granitelor tarii, intrucat intra in componenta ansamblurilor exportate de parteneri. Preferam, in continuare, sa atingem indirect, prin intermediul clientilor, pietele din strainatate si sa ii sprijinim total, pentru a fi competitivi impreuna.
- Descrieti problemele majore ce obstructioneaza buna desfasurare a afacerilor din bransa.
- Cele mai numeroase probleme sunt legate de lipsa fortei calificate de munca din domeniu, care face ca o mare parte din cererea existenta sa nu poata fi fructificata datorita limitarilor de capacitate a personalului. O alta dificultate majora este reprezentata de faptul ca, in domeniul specific de activitate, se fac, in continuare, numeroase compromisuri tehnice. Atragem deja atentia de ani de zile asupra batjocurii realizate sistematic prin oferirea unor solutii neconforme, care fac rabat de la calitate si care sunt sau nu combinate cu un montaj deficitar. Clientii care au parte de astfel de produse isi pierd increderea in solutiile termoizolante moderne, pentru ca degeaba achizitioneaza o fereastra cu un profil bun (de pana la 70 mm grosime), daca feroneria si accesoriile sunt de slaba calitate, iar montajul se realizeaza doar cu spuma neprotejata cel putin cu folie si fara ancorare corespunzatoare in suport. Rezultatul va fi identic daca beneficiarul si-ar fi achizitionat si montat in regie proprie o tamplarie termoizolanta ieftina, achizitionata din magazinele de bricolaj.
|