Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 26 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - VBH: Scadere a cererii din Germania, pe fondul importului de ferestre
VBH: Scadere a cererii din Germania, pe fondul importului de ferestre
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 13 Apr 2016 12:54
Conducerea corporatiei VBH Holding a anuntat, prin intermediul unui raport aferent anului trecut si dat recent publicitatii ca, in 2015, a realizat o cifra de afaceri in scadere cu 8%, declinul respectiv fiind cauzat, pe de-o parte, de prabusirea vanzarilor efectuate in tarile membre ale Comunitatii Statelor Independente (CSI), iar pe de alta parte, de regresul ce a fost consemnat in Germania (-5,2%).
„Desi indicatorul profitabilitatii inainte de impozitare  - indicele EBT s-a imbunatatit vizibil, anul fiscal trecut s-a incheiat cu un regres de -8% al cifrei de afaceri, ce a ajuns la 608,5 milioane de euro. Rulajul a fost, astfel, influentat negativ de diminuarea cererii din Germania - ce continua sa reprezinte principala piata a grupului -, precum si de impactul crizelor geopolitice din Federatia Rusa si Ucraina, ce a dus si la devalorizari monetare severe in statele CSI”, se arata in comunicatul grupului.
Comentand aceste informatii in cadrul unei conferinte sustinute in Stuttgart - Germania, Jürgen Kassel, confirmat in calitate de CEO si CFO al VBH Holding AG, a aratat ca, in contextul situatiei negative, corporatia a lucrat in medie cu 2.369 de angajati, mai putini ca in anul anterior, pe fondul unor disponibilizari in cadrul subsidiarei germane. „De altfel, VBH Deutschland a incheiat anul 2015 cu un rulaj de 343,4 milioane de euro (-5,2%), pe fondul diminuarii cererii, presiunilor concurentiale puternice si cheltuielilor mai mari cu personalul din vanzari, in primele doua trimestre”, a subliniat managerul VBH. La randul sau, Cristoph Schill, responsabil de vanzari din cadrul VBH Deutschland GmbH, a explicat ca piata germana de ferestre se afla in plin proces de restructurare, din cauza importurilor, deoarece multi fabricanti din Europa de Est isi comercializeaza tamplaria in Germania, la preturi extrem de competitive, iar tot mai multe companii locale renunta pur si simplu la productie, ocupandu-se exclusiv de comercializare si instalare, in asa fel incat oferta VBH trebuie reconfigurata, iar atentia se indreapta acum spre elementele de montaj.
In alta ordine de idei, brandurile proprii greenteQ si systeQ au reprezentat principalele motoare de crestere in 2015, integrand in prezent mai mult de 3.000 de articole si avand o contributie de 11% la vanzari. Consolidarea acestor marci constituie, de altfel, unul dintre elementele-cheie ale strategiei din 2016.
De asemenea, directorul executiv al VBH a anuntat si ca, in continuare, accentul va fi pus pe orientarea internationala a activitatii, iar in acest sens a fost necesara o extindere a consiliului director prin cooptarea unui nou membru, Andrzej Wyszogrodzki, care, din aprilie 2016, se va ocupa cu managementul logistic, sortimental si al expansiunii internationale a filialelor din intreaga lume.
Si in acest an piata germana - in pofida problemelor sale - va ramane cel mai important segment pentru grupul VBH, contribuind cu 50% la vanzarile sale. Conditiile economice precare vor impune insa continuarea aplicarii unor masuri legate de performanta, adaptarea si reorganizarea logisticii si a distributiei, toate acestea fiind combinate cu o crestere a eficientei si a investitiilor. Corporatia va organiza, la fel ca in anii precedenti, un forum al tehnologiei, la care sa participe peste 1.700 de specialisti si are in vedere o revenire in forta la editia din 2018 a Fensterbau/ Frontale.
„La nivel de grup, daca nu se iau in considerare diferentele rezultate din cursul de schimb valutar, ne asteptam, pentru 2016, la vanzari similare celor inregistrate anul trecut. De asemenea, indicele EBT va fi din nou pozitiv, dupa pierderile anterioare, ceea ce inseamna ca vom marca momentul revenirii la performanta precedenta, cu o echipa stabila si motivata, sperand sa avem un succes semnificativ din punct de vedere al reducerii costurilor operationale. Totodata, avem ambitia sa recastigam cotele de piata pierdute atat in Germania, cat si pe plan global”, a concluzionat Jürgen Kassel.     
***
Constituind, potrivit estimarilor proprii, „cea mai mare casa europeana de comert cu sisteme de feronerie pentru ferestre si usi”, VBH Holding a mai specificat, intr-un raport anterior, ca in 2014 concernul a realizat vanzari consolidate de 659,1 milioane de euro, in conditiile unei pierderi mai mari de 3,6 milioane de euro, ceea ce reprezinta o scadere a rulajului cu aproape 5% fata de 2013, cand s-au consemnat 692,4 milioane de euro (-7,3% raportat la 2012), insa in contextul unui indice EBT aflat in marje pozitive (+3,2 milioane de euro). Datele aferente anului 2015 indica, insa, un rulaj de 608,5 milioane de euro (-8%) si o reducere a pierderii, de la -3,6 milioane de euro la -1,5 milioane de euro. Corporatia, ce reuneste peste 2.300 de angajati si are companii (filiale) proprii in peste 30 de tari ale lumii, activeaza si pe piata din Romania, prin intermediul societatii VBH Romcom - Targu Mures. Cele mai recente date oficiale confirma faptul ca, in 2014, subsidiara din tara noastra, ce lucreaza cu 54 de salariati, a raportat o cifra neta de afaceri de 39,81 milioane de lei, in timp ce in exercitiul financiar anterior acest indicator s-a plasat la 38,05 milioane de lei, iar in 2012 la 38,3 milioane de lei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
rehau
TSV
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left