Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 20 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - VBH: Scaderea cererii din Europa impune un nou plan de masuri
VBH: Scaderea cererii din Europa impune un nou plan de masuri
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 19 Nov 2014 18:48
Corporatia VBH Holding a anuntat ca, in primele noua luni ale anului in curs, a avut loc o diminuare de -4,2% a vanzarilor (sau de -3%, daca se ia in considerare factorul de ajustare), ceea ce reprezinta o situatie dificila, cauzata de problemele geopolitice si de natura economico-sociala, ce au dus la declinul puternic al cererii din industria de ferestre, mai ales in Germania si statele CSI. Astfel, se impune initierea unui noi program cu masuri extensive pentru a imbunatati rentabilitatea grupului, cu tinta precisa ca indicatorul profitabilitatii din acest an sa fie similar celui din precedentele 12 luni. In consecinta, vanzarile raportate pentru intervalul financiar ianuarie-septembrie 2014 au regresat fata de perioada similara din 2013, pana la 494,6 milioane de euro, iar conducerea grupului considera ca aceasta situatie se datoreaza preponderent diminuarii incasarilor din Germania (-6,9% in primele trei trimestre). „In schimb, in Europa de Sud-Est, VBH a consemnat un progres semnificativ notabil pentru un mediu de afaceri impredictibil si dificil. Astfel, veniturile regionale din vanzari au crescut cu 3,4% in trimestrul al treilea a.c., ca urmare a intensificarii activitatii de vanzari si a unor rezultate deosebite in Turcia, desi in anumite state din Balcani contextul pietei ramane dificil. In plus, in partea central-estica a continentului saltul a fost de 5,8% in iulie-septembrie, putand fi atribuit pe de-o parte unor cote mai semnificative de piata castigate de holding in statele din regiune, iar pe de alta parte sporirii incasarilor din Polonia, Cehia si Estonia. Din nefericire, in zona CSI impactul conflictului geopolitic, al sanctiunilor impuse si al restrictiilor de import continua sa fie semnificativ, astfel incat, in primele noua luni a.c., declinul vanzarilor VBH in regiunea respectiva a fost de -7%. Totusi, acest nivel este moderat in comparatie cu regresul specific pietei, fiind de altfel ponderat prin nivelul inalt al serviciilor pe care le asigura subsidiarele locale, precum si prin loialitatea clientilor. In fine, piata din Marea Britanie constituie «motorul» vanzarilor din Europa de Vest, unde se observa o tendinta de recuperare moderata, insa trimestrul al treilea a reprezentat o perioada in care cifra de afaceri zonala a regresat cu -3,9%. In America Latina, rezultatele a doua noi companii au fost consolidate, insa momentan nu sunt relevante, deoarece acestea actioneaza pe piete reduse ca dimensiuni si extrem de volatile, cum sunt cele din Argentina si Chile, care continua sa fie monitorizate insa cu atentie. Important este insa faptul ca rezultatul consolidat inainte de achitarea taxelor (indicele EBT) a redevenit pozitiv, ajungand la 3,7 milioane de euro in primele noua luni a.c., fata de 4,8 milioane de euro in aceeasi perioada din 2013. Totusi, pierderile efective s-au adancit, in urma consemnarii unui rezultat financiar de -6,1 milioane de euro, comparativ cu -5,7 milioane de euro, dar speram ca situatia se va imbunatati ca urmare a aplicarii planului de restructurare ce vizeaza si cresterea performantei in ceea ce priveste vanzarile sau logistica, sporirea eficientei operationale in Germania si reducerea costurilor. Acest program va constitui, de altfel, baza dezvoltarii sustenabile a VBH, mai ales intr-un mediu de afaceri dificil”, a declarat Oliver Rupps, director general al VBH Holding. Propunandu-si ca pentru anul in curs sa mentina indicele EBT in aceiasi parametri ca in precedentele 12 luni, noua conducere a grupului a avertizat insa ca, intrucat pentru trimestrul al patrulea nu se intrevad schimbari majore ale conditiilor economice generale si ale celor specifice pietei europene de tamplarie, vanzarile din 2014 se vor deprecia cu -5% in raport cu 2013, nedepasind astfel cota de 657,8 milioane de euro. Aceasta scadere estimata este, insa, consecutiva celei din 2013 (fata de precedentele 12 luni), impunand, daca va fi confirmata, alte masuri de restrangere a costurilor.
***
Constituind, potrivit estimarilor proprii, „cea mai mare casa europeana de comert cu sisteme de feronerie pentru ferestre si usi”, VBH Holding a realizat in 2013 vanzari de 692,4 milioane de euro (-7,3%), insa in conditiile unui indice EBT aflat in marje pozitive (+3,2 milioane de euro), ce este, in consecinta, vizat si pentru 2014 si poate fi posibil in contextul in care acesta a ajuns la +3,7 milioane de euro in ianuarie-septembrie a.c. Noua strategie de stabilizare a afacerii, aplicata in ultimul timp, a presupus restructurarea pietelor-tinta, inclusiv prin renuntarea la livrarile efectuate in unele state asiatice si focalizarea vanzarilor in zona est-europeana. Corporatia activeaza si pe piata din Romania, prin intermediul societatii VBH Romcom – Targu Mures. Cele mai recente date oficiale confirma faptul ca, in 2013, subsidiara din tara noastra a raportat o cifra neta de afaceri de 38,05 milioane de lei, in timp ce in exercitiul financiar anterior acest indicator s-a plasat la 38,3 milioane de lei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
 
ABONARE REVISTE
TSV
rehau
SISECAM
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left