WÜRTH: Activitatea din estul Europei a determinat cresterea rulajului |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 10 Ian 2017 18:44 |
Grupul german Würth a anuntat recent, pentru 2016, o crestere de 7,1% a cifrei de afaceri (conform datelor consolidate provizorii), ceea ce reflecta, in acelasi timp, inclusiv o majorare consistenta a veniturilor operationale. „Practic, rulajul din 2016 s-a plasat la 11,8 miliarde euro (pornind de la pragul considerat psihologic de 11 miliarde euro din 2015), iar profitul operational a ajuns, in acest context, la 600 de milioane de euro, fata de 525 milioane de euro din exercitiul financiar anterior. Majorarile se datoreaza exclusiv activitatii corporatiei pe pietele din Europa de Sud-Est, care a compensat in totalitate conditiile dificile remarcate in vestul Europei si in America de Nord. Un alt vector de crestere a fost reprezentat de continuarea investitiei in domeniul e-Business, la 1 decembrie 2016 devenind operationale noi solutii de achizitie electronica pentru clientii B2B pe platforma Wucato, astfel incat beneficiarii au la dispozitie peste 500.000 de produse de la furnizorii grupului Würth, precum si servicii externalizate de la terti. Acesta este inca un pas important pentru cresterea gradului de competitivitate digitala, dar demersurile companiei-mame, Adolf Würth GmbH & Co KG, nu se opresc aici, pentru 2017 fiind planificata angajarea si instruirea a inca 60 de specialisti in domeniul comertului online. Aceasta masura face parte dintr-o strategie mai ampla, ce vizeaza diversificarea distributiei prin intermediul cat mai multor canale, traditionale sau atipice. Fie ca este vorba despre investitiile in mediul online, fie despre deschiderea de noi sucursale, rezultatele excelente consemnate in 2016 ne indreptatesc sa afirmam ca, in 2017, numarul filialelor Würth pe plan global va creste de la 437, cate sunt in prezent, la 480 de unitati, pentru a facilita accesul beneficiarilor la produsele comercializate de corporatia noastra”, a explicat Robert Friedmann, presedinte al Consiliului Director Central al grupului Würth , intr-un interviu acordat in ianuarie a.c. presei specializate din Germania.
Strategie de consolidare a procesului de distributie si in Romania
Reprezentanta din tara noastra a concernului german, Würth Romania, este activa pe piata autohtona incepand cu anul 1994, ca subsidiara fondata si controlata integral de societatea-mama, Adolf Würth GmbH & Co KG, ce sta la baza unei corporatii internationale infiintate in 1945 si care cuprinde astazi peste 400 de companii din 82 de tari. In Germania, grupul Würth - cu sediul in localitatea Künzelsau - este recunoscut ca una dintre cele mai de succes afaceri din istoria postbelica. In oferta Würth Romania sunt disponibile peste 20.000 de produse livrate de la depozitul central (cu un showroom) din Otopeni si prin intermediul unei forte de vanzari active la nivel national, in 24 de ore, in orice loc din tara (pentru minimum 98% dintre produsele principale). Consolidarea si extinderea ariei nationale de distributie reprezinta una dintre principalele preocupari ale managementului Würth Romania, iar in acest scop, in noiembrie 2016, compania a inaugurat in Bucuresti un nou spatiu de prezentare, in cadrul caruia sunt expuse peste 1.000 de produse destinate pietei constructiilor, in timp ce sortimentele utilizate pe segmentul tamplariei termoizolante au avut, anul trecut, o pondere de 10% din cifra de afaceri. Certificand recent faptul ca, in 2015, rulajul Würth Romania a fost de 57,4 milioane de lei (comparativ cu 49,9 milioane de lei in 2014), conducerea subsidiarei autohtone a explicat, pe de-o parte, ca principalele comenzi provin din zona Transilvaniei, iar pe de alta parte, ca, in vederea consolidarii pozitiei firmei pe plan national, se are in vedere „deschiderea de noi magazine, concomitent cu dezvoltarea segmentului produselor premium, care sunt tot mai des solicitate, ca urmare a dezvoltarii exportului in randul producatorilor de tamplarie din Romania”. Informatii suplimentare, la www.wuerth.ro
|