ABM CONSTRUCT: Proiect complex de extindere a distributiei |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 23 Aug 2011 10:57 |
Marius Calistrate (35 de ani)
Functia/Firma: director general, ABM Construct;
Experienta profesionala: 8 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Compania ABM Construct - Targu Jiu, estimeaza ca rezultatele financiare proprii se vor inscrie si anul acesta pe un trend ascendent, fiind vizata, astfel, o majorare a vanzarilor fata de perioada similara din 2010. Chiar daca lansarea firmei pe piata de profil a coincis cu debutul crizei economice, in 2010 aceasta si-a consolidat pozitia in bransa furnizorilorde feronerie si a inregistrat o sporire de peste 300% a cifrei de afaceri din 2009.
Indicati principalele obiective pe care le aveti in vedere in 2011.
Pe langa principalul obiectiv - reprezentat de cresterea vanzarilor - mai avem in vedere, in urmatoarele 12 luni, o extindere a activitatii prin includerea tuturor judetelor Romaniei in sfera proprie de distributie. Totodata, intentionam sa achizitionam o linie tehnologica pentru productia de accesorii din PVC. Vom include noi sortimente in oferta comerciala, care cuprinde, in acest moment, pe langa feronerie, accesorii pentru ansambluri din PVC, lemn sau aluminiu. Suntem distribuitor autorizat al firmei Metalplast Karo Zlotów SA (Polonia), specializata in fabricarea de sisteme de feronerie marca Romb. Pe termen lung, strategia pentru dezvoltare presupune popularizarea intensa a marcii Romb (produse caracterizate de un raport optim calitate-pret, garantie reala de 10 ani si solutii complexe) si sprijinirea dealerilor din teritoriu.
In ce consta proiectul de extindere a activitatii?
Strategia de dezvoltare a firmei presupune incheierea de parteneriate de distributie cu firme ce sa ne reprezinte pe plan judetean sau regional, in calitate de distribuitori. Practic, intentionam ca toate categoriile de firme din sectorul tamplariei PVC sa aiba posibilitatea de a cumpara produse Romb: intreprinderile mici si mijlocii prin intermediul depozitelor/distribuitorilor locali, iar firmele mari (care realizeaza cateva sute de ferestre zilnic) vor fi ofertate direct de ABM Construct, in cazul in care parteneriatele cu distribuitorii din teritoriu permit acest lucru. In privinta ariilor de distributie, trebuie sa spunem ca zona Oltenia este in intregime acoperita, prin livrari directe. In ceea ce priveste celelalte regiuni, am inceput cu Transilvania, stiind ca in aceasta zona cerintele referitoare la calitate sunt prezente intr-o proportie mai mare. Avem motive sa fim foarte optimisti referitor la viitoarele livrari din Moldova si Muntenia, deoarece in Ardeal avem o retea de distributie operationala deja, in aproape toate judetele. In Moldova purtam discutii cu cateva din cele mai importante firme locale de tamplarie. Din punct de vedere al zonei Muntenia, situatia ramane incerta, neavand inca semnate contracte de distributie pentru aria de sud-est a Romaniei.
Care sunt, in acest moment, principalele caracteristici ale pietei de profil?
Prin prelucrarea informatiilor de la numeroase firme din domeniu, am ajuns la concluzia ca volumul livrarilor de tamplarie din PVC va scadea in 2011 (fata de 2010), dar nu substantial. Importanta, insa, ramane alta tendinta: firmele mari incep sa aiba cote de piata in crestere, datorita costurilor operationale mai mici obtinute ca urmare a automatizarii procesului tehnologic, precum si datorita unui raport optim calitate/pret al produselor. Astfel, beneficiarii produselor finite nu se mai multumesc sa faca achizitii la cel mai redus pret, ci doresc o calitate corespunzatoare, la un cost judicios. Avem motive sa privim cu optimism perioada urmatoare, intrucat recesiunea a avut ca efect optimizarea productiei si imbunatatirea serviciilor oferite, scazand, totusi, pretul final al produselor.
|