REHAU: Strategie de orientare spre produsele din gama premium |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 23 Iun 2011 08:57 |
Compania Rehau Polymer - unul dintre operatorii cei mai importanti ai pietei de sisteme de PVC din Romania - a lansat recent o ampla campanie de promovare a celor mai performante sisteme incluse in oferta proprie. Conducerea societatii considera ca aceasta strategie este potrivita pentru perioada curenta, caracterizata printr-o cerere foarte scazuta. Obiectivele initiale in ceea ce priveste evolutia vanzarilor au devenit deja dificil de atins, din cauza conditiilor nefavorabile existente in acest domeniu de activitate. In continuare, Adin Tabacu, director al diviziei de profile din PVC, se refera la cateva aspecte esentiale specifice industriei de profil.
Care sunt dificultatile curente intampinate de compania Rehau?
Perioada actuala este destul de dificila si reflecta o scadere a consumului in acest an, precum si o lichiditate destul de limitata la un important numar de firme active din bransa. Competitia in domeniul preturilor este, in continuare, acerba, iar acest fenomen determina folosirea unor materii prime si materiale de o calitate care nu este intotdeauna cea recomandata. Se crede ca tot ceea ce conteaza este marca profilului folosit pentru confectionarea tamplariei, iar materialele adiacente, uneori invizibile sau greu detectabile, sunt ignorate, desi importanta acestora pentru stabilirea performantelor produsului finit ramane hotaratoare. De asemenea, instalarea ansamblurilor se face, in destule cazuri, in mod complet necorespunzator.
Pot fi identificate modificari importante, fata de perioada similara a anului anterior?
Deocamdata, nu sunt perceptibile schimbari majore in comparatie cu 2010. Am remarcat, totusi, o scadere a consumului, generata, probabil, de un complex de factori, cum ar fi puterea scazuta de cumparare sau lipsa de incredere a beneficiarilor. La nivelul companiei noastre, ne-am concentrat pe implementarea unui program coerent de promovare, depunand eforturi in vederea consolidarii imaginii produselor din categoria premium. Totodata, ne-am consolidat relatiile de parteneriat cu clientii, inclusiv, prin asigurarea unor programe de specializare in domeniul tehnic si cel de vanzari. Pentru pastrarea cotei de piata, au fost, de asemenea, necesare sacrificii in privinta profitabilitatii companiei.
Ce obiective au fost stabilite in ceea ce priveste cifra de afaceri din 2011 si 2012?
In ultima parte a anului trecut, am planificat o crestere cu 7% - 8 % pentru 2011. Acest obiectiv pare modest, insa trebuie tinut cont de faptul ca, probabil, Rehau este lider de piata in Romania (in domeniul profilelor din PVC destinate executiei de tamplarie termoizolanta), iar cresterile procentuale de doua cifre sunt dificil de realizat in actualele conditii. La jumatatea exercitiului financiar curent, bazandu-ne pe rezultatele obtinute, suntem sceptici in ceea ce priveste viabilitatea tintei propuse. Pentru 2012, este dificil de realizat o prognoza pertinenta. Lucrurile depind foarte mult de trendul economic general, iar in aceasta privinta nu cred ca optimismul ar trebui sa fie exagerat.
Enumerati principalele caracteristici ale strategiei de marketing.
In principal, incercam sa ne orientam in directia cresterii livrarilor de profile de inalta calitate. Consideram ca o asemenea strategie ar trebui adoptata de orice companie care doreste sa ofere produse corespunzatoare consumatorului final. Doar astfel beneficiarul va avea posibilitatea sa faca diferenta si sa decida in cunostinta de cauza ceea ce doreste sa primeasca in schimbul sumelor investite. In orice caz, situatia in care se afla, in prezent, piata locala de ferestre termoizolante nu mai este o consecinta a recesiunii. De fapt, nivelul actual al echilibrului dintre cerere si oferta este normal, caracteristic conditiilor de performanta economica specifice Romaniei.
|