REYNAERS: Piata de profil va scadea cu 10% si in 2011 |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 17 Nov 2010 09:55 |
Reynaers Romania constituie unul dintre cei mai importanti furnizori de sisteme din aluminiu destinate aplicatiilor arhitecturale. Firma este subsidiara a Reynaers Aluminiu, din Belgia - unul dintre liderii europeni pe piata comunitara a productiei si distributiei de profile. Compania-mama are 820 de angajati si deruleaza operatiuni comerciale in Europa, Asia, Orientul Mijlociu, Africa si America Latina. Pentru a prezenta situatia existenta pe piata locala si a contura tendintele pe termen scurt, in cele ce urmeaza este prezentata opinia directorului general al reprezentantei autohtone.
Daniel Popa, director general al Reynaers Romania: "Compania noastra a evoluat constant in ultima perioada, cifra de afaceri realizata pana in prezent fiind similara celei aferente perioadei corespunzatoare din 2009. De asemenea, volumul livrarilor a fost mentinut, la randul sau, la acelasi nivel. Daca ne referim la numarul de companii carora le-am livrat sisteme din aluminiu, in acest domeniu cresterea este evidenta, portofoliul Reynaers majorandu-se cu 30%. Imbucurator este faptul ca tot mai multi parteneri incep sa capete incredere in colaborarea cu Reynaers, bazandu-se pe calitatea produselor livrate si a serviciilor aferente. De aceea, pe termen scurt ne asteptam la o sporire substantiala a numarului de colaboratori. Desi economia nationala si, implicit, bransa de tamplarie termoizolanta traverseaza o perioada de recesiune, am constatat ca multe dintre societatile ai caror furnizori de profile suntem au dovedit un dinamism deosebit, apeland chiar la consolidarea echipelor proprii de executie pentru a finaliza lucrarile contractate pentru anul in curs. Se poate afirma, astfel, ca primim un feedback pozitiv din partea acestora, iar situatia respectiva constituie un avantaj cert pentru companie, intrucat se asigura un flux optim in procesul de comercializare. Speram ca si 2011 lucrurile vor continua intr-o maniera asemanatoare, astfel incat sa ne consolidam pozitia pe care o detinem pe piata de profil. O problema care trebuie semnalata, totusi, este aceea ca multe dintre firmele de tamplarie autohtone, din dorinta de a contracta lucrari care sa le salveze de restructurare, promoveaza produse la preturi foarte mici, iar ulterior, profitand de lipsa de informare a beneficiarilor folosesc materiale cu proprietati de performanta necorespunzatoare proiectului la care sunt utilizate, pentru a se putea incadra in bugetul aprobat. Noi consideram ca aceasta constituie o strategie eronata, deoarece duce la aparitia unor presiuni suplimentare, iar riscul de nefinalizare a contractul si de intrare in insolventa ramane la fel de ridicat pentru cei care opteaza pentru astfel de solutii. In ceea ce priveste previziunile pentru anul urmator, din pacate, conform estimarilor noastre, piata de profil nu a atins inca la nivelul minim, in consecinta fiind posibile scaderi de ansamblu in valoare de aproximativ 10% inclusiv in 2011".
|