Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 29 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - ROTO: Compania este pregatita pentru provocarile viitoare
ROTO: Compania este pregatita pentru provocarile viitoare
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 20 Nov 2012 07:47
In timp ce oficialii guvernamentali ai majoritatii statelor europene si cei mai multi agenti economici sunt inca optimisti cu privire la dinamica economica pe termen scurt si mediu, situatia reala a celor mai importante piete s-a deteriorat puternic in a doua jumatate a anului in curs. Astfel, exista o multitudine de temeri potrivit carora 2013 va reprezenta un interval de regres semnificativ al intregii economii europene – si nu numai, in pofida anumitor previziuni actuale, iar in acest sens holdingul german Roto Frank AG este pregatit sa intampine eventualul "uragan" destabilizator al pietelor. Aceasta este numai una dintre concluziile exprimate de dr. Eckhard Keill, presedinte si director general al Roto, la evenimentul intitulat "Ziua Internationala a Presei Specializate". Organizata in luna noiembrie, intrunirea din acest an cu jurnalistii specializati (peste 50 de persoane din 12 tari) s-a desfasurat in localitatea Bad Mergentheim – Germania, fiind initial prezentate rezultatele unei cercetari extensive referitoare la promovarea ferestrelor in mediul online, dupa care echipa de conducere a grupului a reliefat o serie de previziuni realiste cu privire la sectorul tamplariei termoizolante, ai carui operatori au fost comparati in mod plastic cu "navigatori ce vor avea de infruntat un ocean in plina furtuna". "Compania noastra s-a pregatit din timp pentru orice fel de provocari, astfel incat vom parcurge cu siguranta traseul stabilit in strategia de afaceri, asteptandu-ne ca trendul pozitiv al dezvoltarii sa continue, in ceea ce ne priveste. Totusi, situatia actuala demonstreaza ca, mai mult ca oricand, tendintele pietei de profil nu tin cont de estimari, iar prognozele oficiale conform carora in 2013 economia mondiala va stagna la nivelul anului in curs sunt mai degraba generate de confundarea dorintelor cu neechivocul realitatii. Principala slabiciune este aceea ca atat factorii guvernamentali de decizie, cat si analistii nu sunt capabili sa identifice actualele puncte-cheie de influenta economica inca din etapa initiala a manifestarii acestor trenduri. Increderea consumatorilor reprezinta principala premisa si factorul critic al intregului proces, iar aceasta a inceput sa se deterioreze vizibil sau, cel mai probabil, se va degrada si in continuare. Criza actuala reprezinta, de fapt, doar inceputul unei situatii dramatice, reflectate prin diminuarea gradului de incredere a populatiei in economia Uniunii Europene, determinand, evident, o criza a investitiilor si o recesiune economico-financiara. Pentru fabricantii de tamplarie termoizolanta – comparabili cu navigatorii aflati in plina furtuna – totul va depinde de capacitatea si cunostintele acestora de a «vasli contra curentului». Desi aspectele negative vor avea cu siguranta un impact vizibil asupra Roto, deciziile juste, strategice si operative, ne indreptatesc sa fim optimisti ca vom depasi cu bine nucleul acestui adevarat uragan. Atunci cand pietele se restrang continuu, din punct de vedere al cererii si comenzilor, stagnarea cifrei de afaceri poate fi considerata un adevarat succes", a explicat dr. Eckhard Keill.
Informatii alarmante confirmate de Eurobarometru
Prezent la intalnire pentru a releva aspecte legate de cele mai recente rezultate ale unui studiu de piata elaborat la comanda Roto, prof. Manfred Guellner, directorul si fondatorul institutului sociologic Forsa din Berlin – Germania, a confirmat la randul sau atmosfera generala sumbra indusa de nesiguranta si impredictibilitatea economica. "Potrivit unei cercetari proprii privind posibilele trenduri economice, numai in Germania 83% din populatie este ingrijorata sau foarte preocupata de criza datoriilor suverane din zona euro. Totodata, 80% din oamenii de afaceri ce administreaza firme in statul federal impartasesc acelasi sentiment. Daca aceasta este situatia in cea mai puternica economie europeana, momentan neatinsa de recesiune, nu este dificil de imaginat ce considera populatia si persoanele juridice din statele aflate chiar acum in dificultate. Preconizez, astfel, ca perspectiva economica generala se afla din nou la acelasi nivel dramatic, consemnat in ultima parte din 2008 si la inceputul anului 2009, cand criza economica mondiala se afla la apogeul sau. Poate ca acesta reprezinta doar inceputul unei recesiuni si mai acute in Europa, care sa ajunga la un nivel greu de imaginat in prezent, iar perspectivele actuale ne indeamna la prudenta", a precizat prof. Manfred Guellner. Luand din nou cuvantul, dr. Eckhard Keill a evidentiat veridicitatea afirmatiei anterioare pe baza unor date recent publicate in cadrul Eurobarometrului actualizat periodic de Comisia Europeana (CE). Astfel, presedintele Roto Frank AG a aratat ca "potrivit CE, increderea consumatorilor a atins nivelul minim record al ultimilor trei ani in octombrie 2012. Rata de scadere a indicelui specific, cu -25 de puncte, marcheaza un punct minim de inflexiune, dupa degradari constante ale increderii populatiei in economia UE. Evident, mult mai alarmante sunt rezultatele celui mai recent Eurobarometru, in cadrul caruia au fost consultate opiniile a 27.000 de cetateni din toate cele 27 de tari membre ale UE. In functie de regiune, intre 69% si 75% din respondenti au clasificat situatia economica din prezent ca fiind «grava». Mai mult, circa 32% - 37% din raspunsuri releva ca populatia se asteapta ca situatia economica generala sa se degradeze accelerat in urmatoarele 12 luni, ajungand sau chiar depasind in sens negativ nivelul «foarte critic», in timp ce numai 17%-19% intrevad o imbunatatire. Cand s-a pus problema ingrijorarilor personale, cei mai multi (45% din total) au indicat majorarea preturilor (inflatia), aspect urmat de somaj (21%) si de conditia economica a tarii de resedinta (19%). In acelasi timp, europenii par a fi mai putin preocupati de anumite subiecte considerate relevante si, in consecinta, dezbatute pe larg de mass-media, cum ar fi: impozitele si sistemul de pensii (14% fiecare), educatie (10%) si mediu inconjurator (5%). In plan european, principalele motive de ingrijorare par a fi aceleasi: situatia economica (54%), finantele publice (34%) si somajul (32%). Mult mai putin semnificative decat acestea sunt considerate problemele referitoare la impozitare (5%), furnizarea de energie (4%), schimbarile climatice si protectia mediului (3% fiecare). In consecinta, 60% din europeni cred ca tot ceea ce este mai rau inca nu s-a intamplat, dar urmeaza sa se constate in curand cu siguranta pe piata fortei de munca. Nivelurile privind opinia respectiva sunt relativ mari in fiecare tara membra in parte, desi fluctueaza de la 40% in Bulgaria (unde au fost intreprinse probabil disponibilizari masive in perioada anterioara) pana la 77% in Grecia si 78% in Portugalia".
Pozitionare atenta in raport cu firmele competitoare
De vreme ce Eurobarometrul din toamna anului in curs arata fara niciun dubiu ca exista o criza majora a increderii, pentru managerul general al Roto Frank AG consecinta este clara: "daca populatia este marcata de temeri, aceasta va efectua mai putine achizitii sau investitii – sau chiar deloc – in bunurile de folosinta indelungata, cum este si cazul tamplariei termoizolante". Aceasta realitate se aplica la orice tip de afaceri, in general, insa mai ales in cazul fabricantilor de ferestre si usi, avand consecinte directe asupra furnizorilor acestora. In cazul conducerii grupului, tendinta este fara echivoc, fiind observata pe toate pietele internationale, indiferent de anumite exceptii punctuale la nivelul unor state de pe intregul mapamond. Fie ca este vorba despre o adancire a trendului descendent (ca in cazul Europei de Sud) sau de o incetinire a ritmului dezvoltarii economice (in China), 2012 a reprezentat un an caracterizat de o trecere treptata de la factori relativi pozitivi privind dezvoltarea mediului de afaceri (asa-numitul termen "tailwind" – vant prielnic, adaptat din navigatie la mediul economic si folosit in cadrul pietei investitiilor financiare – n.r.) la premise complet adverse ("headwind" – vant din fata, frontal), iar pentru 2013 se estimeaza o intensificare a fenomenului negativ, pana la o intensitate puternica ("strong headwind"). Cu toate acestea, Roto Frank AG isi continua neabatut traseul ce vizeaza indeplinirea tintelor propuse, furnizorul mondial de feronerie dorind sa se dezvolte cu mult peste media pietelor si in raport cu firmele competitoare. De altfel, este bine ca toate companiile ce activeaza pe piata de tamplarie termoizolanta sa se pozitioneze cu atentie in raport cu societatile concurente, pentru a face fata viitorului val de scadere a cererii.
Cota de piata si cifra de afaceri in crestere pentru Roto
Aratand ca noua strategie de afaceri s-a dovedit a fi de succes in acest an, Michael Stangier, director economic al concernului, a explicat ca Roto a reusit sa-si atinga deocamdata tintele propuse, pornind, evident, de la rezultatele din 2011. "La finele anului trecut, nu numai ca am atins cele mai mari venituri din istoria companiei (657 milioane de euro), ci si – prin intermediul orientarii spre client – ne-am consolidat cota pe majoritatea pietelor-tinta. Previziunile actuale indica, in ceea ce ne priveste, o crestere moderata a vanzarilor fata de cele din 2011, precum si o continuare a ratei de sporire a cotelor de piata. De exemplu, la 30 septembrie a.c., divizia de tehnologie pentru ferestre si usi a raportat o usoara crestere a cifrei de afaceri, comparativ cu primele noua luni ale anului trecut, datorita rezultatelor bune din trimestrele intai si al doilea, chiar daca lunile iulie-septembrie au fost nefavorabile. La fel ca 2011, anul in curs este caracterizat de diferente regionale semnificative si de o pozitie privilegiata a Roto in fata competitorilor sai. Pentru departamentul de tehnica solara si ferestre de mansarda rezultatele din intregul interval de referinta sunt mai degraba ambigue. Totusi, impulsul pozitiv dat afacerii de baza cu ansambluri pentru acoperis dat de sporirea comenzilor din Germania ar putea compensa deprecierile repetate ale livrarilor de panouri solare. Deocamdata, veniturile sunt pe minus comparativ cu primele trei trimestre din 2011, insa, aparent, industria de tehnologii pentru energie solara a atins deja punctul maxim de inflexiune. Modelul traditional de afaceri pe segmentul specific (bazat, in general, pe diverse subventii guvernamentale) s-a dovedit a fi un esec pe care Roto il surmonteaza prin motto-ul caracteristic intregului grup: «Diferentiere prin specializare», ce presupune indreptarea atentiei si a expertizei spre sectorul ferestrelor de mansarda, unde ocupa deja o pozitie privilegiata pe plan global", a subliniat Michael Stangier.
Datele de baza raman deocamdata aceleasi
Evident, directorul economic al Roto Frank AG a prezentat si datele financiare de baza, potrivit carora, la finele lunii septembrie 2012, veniturile totale ale grupului s-a situat la 509 milioane de euro (-0,8% fata de ianuarie-septembrie 2011). "Luand in considerare conditiile adverse ale pietei mondiale, rezultatul poate fi considerat satisfacator. In ultima parte a anului in curs principala provocare este tocmai aceea de a sfida tendinta actuala a pietei, ce indica o scadere semnificativa. Suntem astfel increzatori ca, la finele exercitiului financiar actual, cifra de afaceri de 675 milioane de euro va fi mentinuta sau chiar usor depasita, iar consolidarea si sporirea cotei Roto in zonele-cheie pentru grup este deja o realitate de necontestat. Raportul dintre vanzarile interne (din Germania) si export este deja de o treime la doua treimi, in timp ce investitiile in mijloace fixe si-au majorat valoarea. Cele mai importante fonduri s-au indreptat in acest an pe dezvoltarea centrului de productie a feroneriei din Lövö – Ungaria, unde investitiile (preconizate sa se finalizeze in vara anului 2013) vor totaliza 10 milioane de euro. Cu toate eforturile intreprinse, indicatorul profitabilitatii poate fi caracterizat drept nesatisfacator, rata de rentabilitate fiind influentata negativ de presiunile exercitate in vederea ajustarii pretului, prin diminuarea acestuia. In pofida acestei circumstante, Roto Frank AG ramane o companie robusta din punct de vedere economic, asigurandu-le partenerilor sai stabilitate si incredere", a mai declarat Michael Stangier.
Oportunitatile vor fi tot mai putine pe plan global
Reliefand inca o data prognozele aferente anului 2013, dr. Eckhard Keill a avertizat ca anul urmator va sta sub semnul unei crize economice mondiale de o intensitate moderata spre severa. "Oportunitatile de crestere vor fi tot mai putine pe plan global, limitandu-se la numai cateva regiuni sau tari, printre care se va afla in mod explicit Germania. Roto Frank AG, prin cele doua divizii ale sale, va intreprinde orice actiune posibila pentru a contracara trendul descendent al livrarilor, incercand sa-si stabilizeze cifra de afaceri la valoarea din 2012 si sperand ca, eventual, va fi posibila o sporire de pana la 5%. Noua strategie de marketing a Roto, denumita «Programul K», reprezinta un factor definitoriu in ceea ce priveste indeplinirea obiectivelor propuse si se bazeaza pe cinci elemente fundamentale: furnizarea de beneficii suplimentare clientilor, la toate nivelurile si in fiecare tara in care holdingul deruleaza afaceri; efectuarea unor inovatii consistente si focalizate pe produse, servicii si procese operationale; sporirea gradului de performanta profesionala in toata structura companiei, de la pregatirea angajatilor la managementul costurilor; dezvoltarea continua a cotelor de piata si accesarea altor segmente; comunicarea, ca o combinatie de informatii si dialog. De altfel, «Ziua Internationala a Presei Specializate», care a devenit deja o traditie a Roto Frank AG, constituie un bun exemplu pentru a ilustra cel de-al cincilea obiectiv al «Programului K»", a concluzionat presedintele grupului. Informatii suplimentare, la www.roto-frank.com
 
TSV
ABONARE REVISTE
SISECAM
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left