Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 29 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - ROTO: Mediul online – rar utilizat pentru achizitia ferestrelor
ROTO: Mediul online – rar utilizat pentru achizitia ferestrelor
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 19 Nov 2012 13:29
Cu prilejul Zilei Internationale a Presei Specializate – eveniment organizat de Roto Frank AG (Germania) in luna noiembrie a.c., au fost prezentate rezultatele unei cercetari extensive referitoare la promovarea ferestrelor in mediul online. "Industria europeana de tamplarie termoizolanta trebuie sa identifice un raspuns valabil in ceea ce priveste provocarea data de sporirea frecventei utilizarii internetului, mai ales in randul tinerelor generatii de potentiali clienti. Totusi, in acest moment, expertiza profesionala a companiilor locale are un rol mult mai important pentru consumatori decat informatia disponibila in mediul online. Mai mult, achizitia de ferestre prin internet nu constituie o optiune a eventualilor beneficiari. Acestea sunt concluziile unui studiu atipic, echivalent unui «vot european», care a fost initiat de Roto Frank AG in randul a numeroase persoane adulte din Germania, zona Benelux, Spania si Polonia", se arata intr-un comunicat al corporatiei. De altfel, expertul mondial in tehnologii pentru ferestre si usi a mai folosit diverse studii de piata pentru a obtine linii directoare si informatii fundamentate pe care sa le furnizeze partenerilor sai, iar cu acest prilej isi indeplineste un alt obiectiv al strategiei de afaceri. Tarile analizate sunt, de altfel, corespunzatoare celor mai importante zone de vanzari europene ale Roto, respectiv partea centrala a continentului si ariile de Vest, Sud si Nord-Est. Cate 500 de persoane din fiecare stat au fost intervievate telefonic in perioada iulie-august 2012 de expertii institutului Forsa, din Berlin, caruia i s-a incredintat intregul proiect. Astfel, rezultatele au fost prezentate de directorul si fondatorul organizatiei, prof. Manfred Guellner, unui auditoriu format din mai mult de 50 de jurnalisti din 12 tari.
Beneficiarii doresc expertiza profesionala
Prima parte a studiului a analizat rolul internetului ca sursa de informatie in comparatie cu datele furnizate de comerciantii sau fabricantii locali. "Un element comun in toate cele patru regiuni este acela ca mediul online are o importanta marginala in acest sens. De exemplu, in Germania si statele Benelux 36% din respondenti au aratat ca, in domeniul ferestrelor, internetul este nesemnificativ fata de expertiza specialistilor locali, in Spania cota respectiva a fost de 47%, iar in Polonia 33%. Doar o parte nesemnificativa a eventualilor clienti ai produselor de tamplarie sustine ca mediul online este mai semnificativ din punct de vedere al informarii decat dealerii sau profesionistii – si anume 21% din respondentii spanioli, in timp ce consumatorii din Benelux sunt de acord cu aceasta asertiune intr-o proportie de 34%. Intre 25% (Benelux) si 36% (Polonia) din total considera ca ambele surse au o relevanta egala. S-au identificat, insa, diferente notabile intre raspunsuri, in functie de grupa de varsta a celor chestionati, in general relevanta website-urilor diminuandu-se pe masura obisnuintelor fiecarei categorii de persoane. Astfel, cei ce au intre 18-29 de ani sunt buni cunoscatori ai internetului, persoanele de peste 60 de ani folosesc rareori aceasta resursa, fapt aplicabil in toate tarile analizate", a declarat prof. Manfred Guellner.
Prioritati informationale ale clientilor din Europa
In al doilea rand, cercetatorii au dorit sa afle – direct de la respondenti – care sunt prioritatile informationale din domeniul tamplariei cel mai des accesate atunci cand se opteaza pentru aflarea detaliilor ca urmare a accesarii internetului. Intervievatilor li s-a solicitat sa aleaga, in ordinea relevantei, cele mai semnificative surse online din sase optiuni posibile. In acest sens, utilizatorii germani cauta mai ales site-urile dealerilor specializati (49%), ale fabricantilor de ferestre (48%) si altor comercianti (42%). Aceste trei mijloace de informare se afla la mare distanta de alte potentiale surse online, cum ar fi magazinele de bricolaj (28%) si producatorii de componente pentru ferestre (24%). Aproape o treime din germani nu ar folosi niciuna din aceste metode de informare. Aproape acelasi scor s-a consemnat in statele Benelux, insa pe pozitia intai din clasamentul informatiilor online se situeaza website-urile micilor vanzatori de ferestre (56%). Aproape 19% dintre respondenti, ceea ce inseamna o proportie insemnata, declara ca nu utilizeaza nicio sursa cuprinsa in lista. In Spania, preferintele online ale consumatorilor sunt distribuite uniform: producatorii de ferestre ocupa prima pozitie in clasamentul celor mai des accesate posibilitati de informare (64%), urmati de dealerii specializati (62%), magazinele de bricolaj (53%), micii comercianti (48%) si firmele din industria componentelor/accesoriilor (47%). Totodata, retelele de conversatie directa (tip chat) si platformele de socializare (gen Facebook) au un rol marginal pentru piata de tamplarie din Germania si tarile Benelux, deoarece doar 23% din respondenti sustin ca le utilizeaza si pentru a obtine detalii despre tamplarie. Cu 46%, Polonia constituie singura exceptie de la regula: in acest stat (asemanator, ca suprafata, Romaniei – n.r.) website-urile fabricantilor de ferestre sunt cel mai des accesate (73%), fiind urmate la distanta de centrele de bricolaj si dealerii specializati.
Detaliile despre pret sunt cel mai des cautate
La al treilea capitol al cercetarii, prof. Manfred Guellner a explicat ca s-a urmarit stabilirea principalelor tipuri de informatii cautate de consumatori in momentul in care acceseaza internetul pentru afla mai multe detalii despre ferestre. "Fara ca aceasta sa constituie o surpriza, datele despre pret sunt cele mai des cautate in toate tarile. In Germania, 62% din respondenti au indicat ca pretul reprezinta informatia-cheie urmarita atunci cand sunt conectati in mediul online, iar in regiunea Benelux 78% din total au indicat aceeasi optiune, in timp ce beneficiarii spanioli si cei polonezi au fost si mai transanti la capitolul respectiv (cu ponderi de 85% si 86%). Cu toate acestea, proprietatile specifice si caracteristicile de performanta ale produselor sunt, de asemenea, importante pentru consumatorii din Germania (57%) si Spania (76%). Cam aceeasi structura a optiunilor exprimate de potentialii clienti din cele patru regiuni este observata si in ceea ce priveste celelalte categorii de informatii: contactarea departamentului de relatii cu beneficiarii si verificarea disponibilitatii produsului dorit (de la 48% la 77% din total), consultarea, unde este cazul, a stimulentelor financiare asigurate prin diversele programe guvernamentale (de la 47% la 69% din raspunsuri), vizualizarea unor modele concrete de ferestre (de la 41% la 75%). Materialele filmate (video) cu informatii tehnice se claseaza pe ultimul loc in scara importantei atribuite de beneficiari, avand cote de la 20% la 57%.
Internetul si ferestrele: cautarea online nu inlocuieste sfatul expertilor
Cea de-a patra problema dezbatuta in cadrul cercetarii s-a referit la atitudinea generala a publicului european fata de subiectul denumit generic "internetul si ferestrele". Cel mai important si incurajator rezultat pentru profesionistii bransei consta in concluzia unanima a majoritatii intervievatilor, potrivit careia cautarea de informatii online nu poate suplini consultanta furnizata direct de specialisti. Peste 64% dintre germani si polonezi au indicat un asemenea raspuns, la fel ca si 52% din respondentii spanioli si 57% din rezidentii zonei Benelux. Totusi, 80% din clientii polonezi, 61% in Benelux si 51% in Spania cred ca datele despre ferestre, disponibile prin internet, au o importanta si o relevanta in crestere. Numai beneficiarii din Germania se arata a fi mai rezervati in ceea ce priveste afirmatia respectiva (39% din total). Se observa de asemenea un consens cu privire la caracterizarea informatiilor din mediul online ca fiind "nepotrivite pentru conturarea unor solutii personalizate in domeniul ferestrelor" (de la 24% la 35% din raspunsuri), respectiv drept "confuze, datorita numeroaselor detalii" (de la 37% la 44%). Argumentul potrivit caruia informatiile online contribuie la "economii de timp si reduceri ale intervalului de asteptare in vederea accesului la date" a avut cel mai inalt nivel de acceptare in Polonia (64%), iar in celelalte tari consumatorii au reactionat cu mai putin entuziasm la ideea respectiva (34% pana la 44%). Si mai redusa a fost rata respondentilor care cred ca "internetul ii motiveaza pe beneficiari sa achizitioneze ferestre". Totusi, cu 48% din total, Polonia constituie unica exceptie in randul statelor de origine a intervievatilor.
Un "nu" hotarat cumpararii online
In cele din urma, dar nu in ultimul rand (ca relevanta in cadrul cercetarii), respondentii au fost intrebati daca ar cumpara vreodata ansambluri de tamplarie termoizolanta prin intermediul platformelor specifice dezvoltate online. Dupa cum a subliniat prof. Manfred Guellner, rezultatul general a indicat "un «nu» hotarat achizitiilor de ferestre prin internet. "Peste 80% din germani, 79% in tarile Benelux, 71% in Polonia si aproape 66% in Spania au afirmat ca nu vor cumpara tamplarie din mediul online. Numai 13% din respondentii din Germania – pana la 33% in Spania – s-au aratat interesati de aceasta posibilitate, declarand ca ar putea lua in considerare o astfel de optiune. Cei din grupa de varsta 18-30 de ani sunt, evident, mai deschisi la o asemenea posibilitate in comparatie cu persoanele in etate.
Studiu separat pentru piata franceza
Pentru a veni si mai mult in sprijinul partenerilor sai de afaceri, managerii Roto Frank AG au trasat unei echipe de specialisti din cadrul holdingului, coordonata de directorul de marketing al diviziei de tehnologie pentru ferestre si usi, Udo Pauly, sarcina de a efectua un studiu distinct pe piata franceza (data fiind dimensiunea si relevanta acesteia pe plan continental). Prezent la intrunirea din acest an cu jurnalistii specializati, ce s-a desfasurat in localitatea Bad Mergentheim – Germania, Udo Pauly a explicat auditoriului ca, desi cercetarea ce a fost definitivata tot in 2012 a avut un subiect diferit, rezultatele au fost asemanatoare. "Ca metodologie si mod de lucru, studiul a fost initiat de subsidiara comerciala a Roto din Franta, cu ajutorul firmei specializate TNS Sofres, care a reusit sa obtina raspunsuri pertinente de la 53 de milioane de persoane in varsta de minimum 15 ani impliniti. Cercetarea, mai generica, este intitulata simplu si sugestiv: «Ce cred francezii despre ferestre». Conform studiului, 96% dintre respondentii din Franta considera ca nivelul bun sau foarte ridicat de calitate a ferestrelor constituie fie un criteriu «destul de important», fie chiar «cel mai relevant». Principalele motive pe care se bazeaza decizia de achizitie sunt, in ordine, potentialul de economisire a energiei, inalta calitate si siguranta/securitatea (inclusiv protectia antiefractie). Fiecare al doilea francez este de acord sa i se furnizeze servicii de consultanta specializata individuala (personalizata) - si chiar solicita expres acest lucru – doar daca sfaturile sunt exprimate de profesionisti competenti si genereaza beneficii suplimentare, adica au valoare adaugata mare. Mult mai importanta este, insa, un alt rezultat al cercetarii, care demonstreaza ca aproximativ 17 milioane de consumatori doresc, teoretic, sa aloce mai multi bani in vederea procurarii ansamblurilor performante, cu valoare adaugata sporita. De fapt, se releva o corelatie directa intre nivelul de informare si intensitatea sau valoarea investitiei", a declarat Udo Pauly, care a mai aratat ca ambele cercetari demonstreaza ca este necesar un efort comun – intreprins atat de furnizorii de sisteme, cat si de producatori – in directia dezvoltarii pietei, astfel incat sa se asigure perspective promitatoare pentru viitor. "Cu portofoliul sau extins de produse si servicii, Roto Frank AG are deja o contributie relevanta in acest sens nu numai in Franta, ci si in toate celelalte tari in care isi deruleaza afacerile", a incheiat directorul de marketing al diviziei de tehnologie pentru ferestre si usi. Informatii suplimentare, la www.roto-frank.com
 
ABONARE REVISTE
rehau
SISECAM
TSV
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left