ANALIZA: Fabricantii est-europeni de ferestre sunt cei mai dinamici |
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 25 Nov 2016 23:22 |
Procesul de transformare a pietelor nationale de ferestre si usi din Europa intr-o industrie comunitara unica, la care sa aiba acces toate companiile din bransa este ireversibil, insa, in ultimul timp, se remarca o consolidare a pozitiei marilor grupuri de firme din domeniu. Astfel, primele cinci corporatii multinationale implicate in productia de tamplarie au o cota de piata cumulata de 8,5%, iar in acest sens trebuie reamintit ca, in 2015, din punct de vedere valoric, industria europeana de ansambluri termoizolante a fost evaluata la 24,2 miliarde euro. Acestea sunt doar cateva dintre concluziile unui nou studiu cu privire la diverse aspecte structurale ale pietei europene de tamplarie termoizolanta, elaborat de expertii Interconnection Consulting Group - Austria.
Potrivit cercetarii, companiile ce realizeaza cele mai mari cifre de afaceri anuale sunt, de obicei, localizate in Europa de Vest, dar cele mai semnificative rate ale profitului se consemneaza la nivelul producatorilor de tamplarie din estul continentului, cu precadere la cei din Polonia, acestia fiind de altfel si cei mai dinamici.
„Dintr-o piata cu o valoare de 24,2 miliarde euro, segmentul ferestrelor a fost estimat la 18,7 miliarde euro, diferenta reprezentand vanzarile de usi. Cu un rulaj de 241 milioane de euro anul trecut, corporatia care promoveaza cea mai cunoscuta marca de tamplarie din Europa (si cea mai bine vanduta) are o cota de piata de 1,3%. Comparativ cu alte industrii, nivelul respectiv poate sa para a fi redus, insa pentru sectorul de ferestre a promova la acest nivel un singur brand inseamna foarte mult. De pilda, primele cinci grupuri europene de companii producatoare (AFG, Atrya, Dovista, IFN si Inwido) reunesc nu mai putin de 47 de marci de ferestre si usi de exterior, mentinand o cota de piata combinata de numai 8,6%, ceea ce inseamna ca, in pofida eforturilor de agregare, acest domeniu ramane fragmentat in Europa”, subliniaza autorii cercetarii.
Primul producator european de usi pentru exterior provine din Slovenia
Specialistii Interconnection mai explica si faptul ca, analizand numarul de unitati vandute, pe plan european se observa o concentrare redusa a pietei, insa companiile din partea de est a continentului sunt foarte dinamice si acapareaza noi cote, inclusiv in vest, situatie de care profita cu precadere fabricantii polonezi. Acest aspect este confirmat si de o alta cercetare a biroului austriac de consultanta, intitulata „Profilul fabricantilor de ferestre din Europa de Est”, care analizeaza in profunzime comportamentul a 100 de companii importante din Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria si din zona balcanica. Potrivit acestuia, 25 din 100 de firme importante isi au originea in Polonia, iar studiul similar, efectuat pentru 100 de producatori de usi exterioare, arata la fel, cu 26 de asemenea agenti economici importanti din cei 100 selectati. „Totusi, in timp ce firmele de top din industria de ferestre sunt, fara niciun dubiu, cele poloneze, societatea slovena Inotherm este lider al pietei europene de usi pentru exterior, pentru ca acest furnizor de ansambluri de inalta calitate exporta mai mult de 95% din produsele sale in diverse tari vest-europene”, au mai precizat specialistii Interconnection. Informatii suplimentare, la www.interconnectionconsulting.com
|