MARYNK IDEEA dezvolta investitii sustinute pe toate segmentele de activitate |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 02 Sep 2021 06:55 |
Infiintata in anul 2009, in localitatea Baia Mare, compania Marynk Ideea, a inregistrat, constant, o crestere a activitatii. In 2020, in conditii foarte grele de piata cauzate de criza sanitara mondiala, evolutia financiara a fost semnificativa, inregistrandu-se, astfel, rezultate financiare in valoare de 15,1 milioane de lei, comparativ cu cele de 8,1 milioane de lei din 2019. Marian Marinca, managerul firmei, explica cum s-a ajuns la aceasta performanta si precizeaza ca desi „anul 2020 a inceput anevoios, impreuna cu colegii am reusit sa punem bazele unui plan care a functionat foarte bine”. Pentru 2021, se estimeaza obtinerea unei noi majorari a rezultatelor financiare, cuprinsa intre 20% si 25% in raport cu 2020, valori ce se preconizeaza ca vor fi atinse si cu ajutorul unui nou program complex de investitii, derulat anul acesta.
Activitatea firmei consta, in prezent, in realizarea de tamplarie din PVC (segment de activitate cu o contributie de 45% la afacerile totale), productia de geam termoizolant (30%) si paneluri ornamentale marca proprie MRK Doors (20%). De asemenea, firma este activa si in domeniul infolierii profilelor din PVC si al placilor din ABS, PVC, HPL si aluminiu, activitate pe care o dezvolta anual. Dupa cum precizeaza managerul firmei, „toate aceste activitati complementare fac firma sa functioneze ca un tot inchegat”.
- In ce consta programul de investitii care se deruleaza, in prezent, in cadrul firmei?
- Fondurile pe care le vom aloca anul acesta pentru dezvoltarea activitatii provin din surse proprii si vor atinge o valoare cuprinsa intre 700.000 de euro si un milion de euro. Ne-am propus sa dezvoltam cu prioritate segmentul productiei geamului termoizolant, printr-un proiect in valoare de 400.000 de euro care presupune achizitia de utilaje specifice. Cea de-a doua divizie pe care ne dorim sa o dezvoltam este cea a panelurilor MRK Doors. Vizam, de asemenea, si derularea de investitii pentru dezvoltarea segmentului tamplariei termoizolante din PVC si aluminiu MRK si ne dorim sa ne majoram cu aproximativ 20% capacitatea de productie, care se situeaza in prezent la nivelul de 11.200 mp/luna. Domeniul infolierii este, de asemenea, intr-o continua expansiune si ne extindem permanent acest pachet de servicii, anul acesta urmand sa fie derulate investitii majore si pe acest segment.
Cea mai noua investitie finalizata in cadrul firmei noastre a fost reprezentata de dezvoltarea unei noi divizii de activitate, pentru productia panelurilor ornamentale. Totodata, proiectul de extindere derulat in ultimii ani a presupus, printre altele, achizitia mai multor utilaje (trei linii automate de sudura si debavurare, o linie de lipire tip Graf si un centru de debitare - prelucrare), precum si constructia unei noi hale industriale, cu o suprafata de 2.000 mp, in Baia Mare.
Investitiile sunt, din punctul meu de vedere, cheia succesului, iar extinderea noastra se va realiza, in viitorul apropiat, in primul rand pe nise de piata. Pilonul de baza al dezvoltarii companiei noastre este echipa si punem, astfel, un accent deosebit pe oameni. Anul trecut am reusit sa ne majoram numarul de angajati pana la 100 si am reusit sa facem acest lucru prin faptul ca oferim stabilitate si evolutie in acelasi timp, ceea ce cauta mai exact forta de munca cu potential.
Atunci cand facem investitii nu uitam sa fim nici aproape de comunitatea din care facem parte. Astfel, de aproximativ sase ani ne implicam tot mai mult in dezvoltarea sportului baimarean.
- Prin ce se caracterizeaza principalele activitati derulate in cadrul firmei?
- Ferestrele MRK pe care le producem sunt realizate in parteneriat cu furnizorul principal Veka - Germania si integreaza feronerie marca Roto NX si geam termoizolant realizat in unitatea proprie de productie cu sticla marca Guardian. Suntem, de asemenea, si distribuitori de profile din PVC si comercializam repere cu 5 si 7 camere de izolare termica. Pe piata infolierii profilelor din PVC suntem prezenti inca din anul 2010 si lucram actualmente cu un stoc permanent de peste 60 de nuante. Acest nivel ni se pare obligatoriu pentru furnizarea, in cele mai bune conditii, a serviciilor de infoliere catre unele dintre cele mai mari companii producatoare de tamplarie termoizolanta din Transilvania si nu numai. Panelurile ornamentale din portofoliul propriu fac parte din gama premium si sunt disponibile in peste 60 de culori. Parteneriatul cu Veka va face ca panelurile MRK sa fie produse si in nuantele SPECTRAL, aspect unic in Romania. Productia de paneluri este o activitate relativ noua pe care ne dorim sa o dezvoltam tot mai mult. Lansarea de noi produse este o preocupare constanta a firmei si se realizeza numai dupa o analiza continua a concurentei si a solicitarilor clientilor. Am reusit intodeauna sa dezvoltam produse care se pliaza perfect pe nevoile consumatorilor romani, brand-ul MRK detasandu-se inca de la inceput pe piata prin originalitate, ingeniozitate si increderea pe care a inspirat-o. Astazi putem spune ca MRK este un brand unic din toate punctele de vedere.
- Care sunt zonele in care ajung produsele dumneavoastra si cum ati caracteriza conditiile de piata din ultima perioada?
- Ne distribuim produsele in principal la nivel zonal, insa acoperim toate regiunile tarii prin parteneri seriosi si de incredere. Totodata, aproximativ 25% dintre ferestrele MRK ajung pe pietele din Italia, Franta si Germania. Piata romaneasca este, in continuare, foarte ofertanta pentru noi. Criza sanitara ne-a schimbat modul de viata si de gandire, iar in afaceri s-a intamplat la fel. Din acest motiv trebuie sa fim foarte atenti la toate schimbarile si, mai ales, sa actionam instant pentru ca tot ceea ce gandim astazi s-ar putea sa nu mai fie valabil, din pacate, si maine. Speram intr-o revenire cat mai rapida a pietei materiilor prime, care este puternic afectata de criza preturilor care se manifesta la nivel mondial si, mai ales, intr-o liniaritate in acest domeniu. In ceea ce ne priveste, am depasit deocamdata cu brio aceasta perioada dificila folosind, in acelasi timp, si parghiile economice puse la dispozitie de catre autoritati si de catre partenerii bancari. Am reusit, totodata, sa nu facem nici disponibilizari, ci sa relocam oamenii in noile departamente pe care le-am deschis, cum ar fi cel al panelurilor. In activitatea pe care o desfasuram ne dorim intotdeauna sa ne autodepasim si stim ca pentru a avea succes trebuie doar sa fim perseverenti, profesionisti si corecti. Consider ca nu este suficient sa fii bun, ci mult mai bun, cel mai bun. Tocmai de aceea sloganul nostru este „Only the best is good enough!”.
|