NOU: Scadere de 11% a incasarilor din productia de tamplarie termoizolanta |
Producatori de tamplarie Publicat de AG&F 30 Iun 2017 14:57 |
A aparut noua versiune a listei de firme, care contine 1.015 companii specializate in productia de tamplarie termoizolanta, precum si 60 de firme implicate in montaj, 102 fabricanti de vitraje, respectiv, ca noutate, 276 de showroom-uri ale unor mari fabricanti, ceea ce inseamna ca, fata de documentul precedent elaborat de departamentul de analiza al revistei Fereastra, au intervenit modificari semnificative in structura pietei. Practic, reprezentantii a circa 204 societati incluse in lista (fata de 162 in documentul anterior) au intrat in insolventa (reorganizare judiciara), au parcurs proceduri de dizolvare cu lichidare (radiere) ori au dat faliment sau, cum este cazul a 29 de agenti economici, au renuntat la activitatile de productie ori de montaj, indreptandu-se spre alte segmente de piata, mai profitabile. Totodata, consultand datele agregate de Oficiul National al Registrului Comertului, rezulta ca, in contextul in care numarul de firme de constructii nou-infiintate in ultimele 12 luni s-a plasat la 8.741 de societati (-5,95% fata de cele 9.294 de societati specializate din 2015), doar o mica parte dintre acestea ar putea fi companii din sectorul de ferestre, ceea ce inseamna ca piata s-a stabilizat, in sensul consolidarii afacerilor companiilor cu experienta, iar managerii celor aflate in dificultate de plata nu au mai recurs la metoda fondarii unor agenti economici cu acelasi obiect de activitate. Analizand veniturile societatilor respondente, implicate in productie, in anul 2016 s-a remarcat o scadere cu -11%, fata de 2015, cand acestea au inregistrat o majorare de +23% a cifrei de afaceri totale. Aceasta situatie survine dupa un progres de +8% in 2014, precum si in urma unei stabilizari (0%) in 2013, a unui regres usor in 2012 (de -2%), respectiv dupa o crestere semnificativa in 2011 (+14%), insa in primul an de recesiune s-a constatat o scadere mai pronuntata (-22%), de la nivelul referential din 2008, iar in 2010 s-a remarcat o stabilizare (0%), in acel moment veniturile firmelor respective plasandu-se la pragul minim al perioadei analizate. In acest context - spre deosebire de alte segmente ale pietei de ferestre si fatade - companiile din bransa au reusit sa-si mentina incasarile la un nivel ce reflecta recuperarea in totalitate a pierderilor din perioada crizei economice, existand chiar un surplus de +4,74%, rezultat prin compararea cifrei de afaceri din 2016 cu pragul de referinta din 2008. Trebuie precizat faptul ca nivelul total al cifrei de afaceri a firmelor analizate include si veniturile obtinute ca urmare a derularii altor activitati specifice, unii producatori fiind implicati in diverse alte sectoare din domeniul constructiilor, cum ar fi, de exemplu, furnizarea de mobilier, elemente vitrate si panouri solare, executia de hale pe structura metalica, a unor lucrari de antreprenoriat, distributia de profile, paneluri pentru usi, accesorii, usi de garaj, instalatii termice, peleti etc.
Declinul afacerilor montatorilor este mult mai abrupt
In ceea ce-i priveste pe montatori, cifra de afaceri a celor 60 de companii s-a micsorat, anul trecut, cu -33%, dupa o crestere de +15% in 2015 si o scadere de -14% in 2014, iar in 2013 a fost constatat un salt de +3%. Totodata, nivelul raportat in primul an de recesiune este cu -10% mai redus in comparatie cu 2008 si, spre deosebire de fabricantii de tamplarie, montatorii au consemnat in 2010 un salt de +10% al incasarilor si inca o crestere in 2011, evaluata la +37%. Totusi, dupa aceste fluctuatii, pentru a-si echivala veniturile, montatorii de tamplarie termoizolanta ar mai trebui sa recupereze o cota relativ importanta, deoarece incasarile din 2016, comparate cu nivelul din 2008, indica un decalaj de -39,61%. In ceea ce-i priveste pe fabricantii de geam termoizolant, acestia au inregistrat, anul trecut, o situatie diametral opusa fata de cea a colaboratorilor, raportand un salt de +9% al rulajului. Astfel, in intervalul 2008-2016, fluctuatiile succesive au fost de -22% (la nivelul lui 2009), apoi de -1%, +5%, -2%, +8%, +8%, +23% si +9%. Astfel, nu este surprinzator ca pentru aceasta categorie de companii decalajul din 2016, fata de 2008, ramane pozitiv (+23,74%) si indica faptul ca in domeniul respectiv de activitate dinamica vanzarilor este deosebita. In perspectiva incheierii de parteneriate pentru efectuarea de livrari de materiale, tehnologii si servicii specifice, aveti posibilitatea sa consultati lista firmelor, care include informatii cu privire la: denumirea companiilor; codul unic de inregistrare (inclusiv datele consemnate la Registrul Comertului); date de contact ale societatilor (localitate, judet, adresa, cod postal, numar de telefon/fax, adresa de e-mail, website, numele persoanei care detine o functie de decizie etc.). De asemenea, documentul cuprinde date care pot fi utilizate la elaborarea unor strategii de afaceri cu privire la concurenta, la situatia actuala si perspectivele bransei producatorilor de tamplarie termoizolanta, a montatorilor si fabricantilor de vitraje, dintre care se disting urmatoarele categorii: numarul de angajati si vanzarile realizate in anii 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 si 2016 (exprimate in moneda nationala si in euro), cota de crestere sau scadere a livrarilor, domeniul efectiv de activitate (tamplarie din PVC, tamplarie din aluminiu si pereti cortina, tamplarie din lemn stratificat, altele), sistemele de profile si de feronerie (marci) utilizate in procesul de fabricatie, furnizorii de geam termoizolant, operatiunile de export si diverse alte informatii suplimentare. Pentru mai multe detalii, click aici!
|