LISTA 1000: Crestere de 14% a incasarilor din productia de tamplarie termoizolanta |
Producatori de tamplarie Publicat de AG&F 17 Sep 2019 06:21 |
A aparut noua versiune a listei de firme, care contine 914 companii specializate in productia de tamplarie termoizolanta, precum si 57 de firme implicate in montaj si 95 de fabricanti de vitraje, ceea ce inseamna ca, fata de documentul precedent elaborat de departamentul de analiza al revistei Fereastra, au intervenit din nou modificari semnificative in structura pietei. Practic, reprezentantii a circa 225 de societati incluse in lista (fata de 200 in documentul anterior) au intrat in insolventa (reorganizare judiciara), au parcurs proceduri de dizolvare cu lichidare (radiere) ori au dat faliment. In plus, ca noutate, au fost identificate alte 95 de companii din lista anterioara, care se pare ca au devenit inactive, nedeclarand datele din bilant la Ministerul Finantelor Publice. Totusi, consultand datele agregate de Oficiul National al Registrului Comertului, rezulta ca, in contextul in care numarul de firme de constructii nou-infiintate in ultimele 12 luni s-a plasat la 12.269 de societati (-3,2% fata de cele 12.675 de societati specializate din 2017, ceea ce inseamna doar o scadere minora), o buna parte dintre acestea ar putea fi companii din sectorul de ferestre, ceea ce inseamna ca piata s-a fragmentat, chiar si pe fondul consolidarii afacerilor companiilor cu experienta, iar managerii celor aflate in dificultate de plata recurg si in continuare la metoda fondarii unor agenti economici cu acelasi obiect de activitate. Analizand veniturile societatilor respondente, implicate in productia de tamplarie termoizolanta, in anul 2018 s-a remarcat o crestere cu +14%, fata de 2017, cand acestea au inregistrat o diminuare de -5% a cifrei de afaceri totale, in continuarea deprecierii de -6% din 2016. Aceasta situatie survine insa dupa o crestere de +25% in 2015 si dupa un progres de +8% in 2014, precum si in urma unei usoare majorari (+3%) in 2013, a unui regres usor in 2012 (de -2%), respectiv dupa o crestere semnificativa in 2011 (+16%), insa in primul an de recesiune s-a constatat o scadere mai pronuntata (-18%), de la nivelul referential din 2008, iar in 2010 s-a remarcat inca o diminuare (-1%), in acel moment veniturile firmelor respective plasandu-se la pragul minim al perioadei analizate. In acest context - spre deosebire de alte segmente ale pietei de ferestre si fatade - companiile din bransa au reusit sa-si mentina incasarile la un nivel ce reflecta recuperarea in totalitate a pierderilor din perioada crizei economice, existand chiar un surplus semnificativ de +32%, rezultat prin compararea cifrei de afaceri din 2018 cu pragul de referinta din 2008. Trebuie precizat faptul ca nivelul total al cifrei de afaceri a firmelor analizate include si veniturile obtinute ca urmare a derularii altor activitati specifice, unii producatori fiind implicati in diverse alte sectoare din domeniul constructiilor, cum ar fi, de exemplu, furnizarea de mobilier, elemente vitrate si panouri solare, executia de hale pe structura metalica, a unor lucrari de antreprenoriat, distributia de profile, paneluri pentru usi, accesorii, usi de garaj, instalatii termice, peleti etc.
Afacerile montatorilor s-au diminuat cu -4%
In ceea ce-i priveste pe montatori, cifra de afaceri a celor 57 de companii s-a diminuat, anul trecut, cu -4%, dupa o majorare de +5% in 2017, un regres drastic de -33% in 2016, o crestere de +16% in 2015 si o scadere de -10% in 2014, iar in 2013 a fost constatat un salt de +1%. Totodata, nivelul raportat in primul an de recesiune este cu -9% mai redus in comparatie cu 2008 si, spre deosebire de fabricantii de tamplarie, montatorii au consemnat in 2010 un salt de +9% al incasarilor si inca o crestere in 2011, evaluata la +38%. Totusi, dupa aceste fluctuatii, pentru a-si echivala veniturile, montatorii de tamplarie termoizolanta ar mai trebui sa recupereze o cota relativ importanta, deoarece incasarile din 2018, comparate cu nivelul din 2008, indica un decalaj de -40%. In ceea ce-i priveste pe fabricantii de geam termoizolant, acestia au inregistrat, anul trecut, o situatie asemanatoare celei a colaboratorilor, raportand insa un progres de +19% al rulajului. Astfel, in intervalul 2008-2018, fluctuatiile succesive au fost de -20% (la nivelul lui 2009), apoi de -1%, +6%, -2%, +8%, +8%, +23%, +9%, -2% si +19%. In consecinta, nu este surprinzator ca pentru aceasta categorie de companii decalajul din 2018, fata de 2008, ramane pozitiv (+50%) si indica faptul ca in domeniul respectiv de activitate dinamica vanzarilor este deosebita. In perspectiva incheierii de parteneriate pentru efectuarea de livrari de materiale, tehnologii si servicii specifice, aveti posibilitatea sa consultati lista firmelor, care include informatii cu privire la: denumirea companiilor; codul unic de inregistrare (inclusiv datele consemnate la Registrul Comertului); date de contact ale societatilor (localitate, judet, adresa, cod postal, numar de telefon/fax, adresa de e-mail, website etc.). De asemenea, documentul cuprinde date care pot fi utilizate la elaborarea unor strategii de afaceri cu privire la concurenta, la situatia actuala si perspectivele bransei producatorilor de tamplarie termoizolanta, a montatorilor si fabricantilor de vitraje, dintre care se disting urmatoarele categorii: numarul de angajati si vanzarile realizate in anii 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017 si 2018 (exprimate in moneda nationala si in euro), cota de crestere sau scadere a livrarilor, domeniul efectiv de activitate (tamplarie din PVC, tamplarie din aluminiu si pereti cortina, tamplarie din lemn stratificat, altele), sistemele de profile si de feronerie (marci) utilizate in procesul de fabricatie, furnizorii de geam termoizolant, operatiunile de export si diverse alte informatii suplimentare. Pentru mai multe detalii, click aici!
|