Gratie eforturilor deosebite ale echipei de specialisti ai Valras Prod, compania a reusit ca, in 2013, sa mentina vanzarile la nivelul consacrat in ultimii ani, raportand o cifra de afaceri de peste un milion de euro. "Din pacate, previziunile pe termen scurt sunt in concordanta cu involutia pietei si realitatile obiective care consemneaza, pentru acest an, o contractie a activitatii. In conditiile date, obiectivul este acela de a pastra vanzarile la pragul atins in exercitiul financiar anterior. Din punct de vedere al structurii livrarilor, ponderea cea mai semnificativa continua sa o aiba gama de geamuri termoizolante 4 clar - 16 - 4 Low-E, mai ales datorita competitivitatii pretului la care sunt comercializate. De asemenea, in ultima perioada, am constatat o usoara sporire a cererii pentru pachetele triplustratificate. Cu toate acestea, nu ne-am rezumat la productia modelelor respective, oferind pe piata de profil toata gama de vitraje indiferent de tipul de lucrare, incepand de la proiectele rezidentiale si terminand cu imobilele de birouri din clasa A. Ca urmare a investitiilor realizate in ultimii ani, care au vizat modernizarea din punct de vedere tehnologic a fabricii din Ploiesti, s-a majorat in mod semnificativ calitatea produselor promovate, precum si capacitatea de a realiza procesari complexe, cum ar fi, de exemplu, executia de geamuri cu sticla laminata de diferite tipuri si dimensiuni. O noutate de ultima ora este constituita de faptul ca expertii Valras lucreaza in prezent la dezvoltarea unui model de geam artistic accesibil din punct de vedere al pretului, care are rolul de a completa gama "exquisite". Evident, programele de investitii vor continua si, desi dispunem de doua linii automate de productie cu o capacitate de 150 unitati de geam/ora, in 2014 vor fi alocate fonduri pentru modernizarea si marirea capacitatilor logistice. Cea mai mare provocare din ultimii ani a fost constituita de mentinerea peste pragul de rentabilitate, insa dezideratul respectiv este tot mai dificil de atins, din mai multe motive: preponderenta in structura cererii a modelelor ieftine; presiunea exercitata de beneficiari asupra pretului; concurenta neloiala, concretizata prin nerespectarea obligatiilor fiscale, comportament ce poate fi asimilat unor strategii de «dumping», utilizarea de materiale necorespunzatoare, lipsa gazului inert, cu toate ca fisa produsului indica prezenta acestuia etc. O culpa in aceasta directie poate fi atribuita inclusiv organelor de supraveghere a pietei, a caror implicare in combaterea fenomenelor descrise anterior este inexistenta. Dupa cum mentionam anterior, orizontul de asteptari este pesimist, cu atat mai mult cu cat previziunile de usoara crestere a pietei in 2013 nu s-au adeverit. Cel mai probabil, va trebui sa ne obisnuim cu starea de lucruri actuala si sa o incadram in registrul normalitatii", a declarat Valentin Petrescu, director general al companiei. Pentru informatii suplimentare, click
aici