BIT WINDOORS: Evolutie optima a cererii de usi la proiecte imobiliare |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 19 Oct 2012 09:13 |
Adina Cechirdan (36 de ani)
Functia/Firma: Business Development Manager, BIT Windoors;
Experienta profesionala: 13 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
In perioada recesiunii, compania BIT Windoors, infiintata in anul 1993, a adoptat o serie de masuri ce vizeaza dinamizarea afacerii, precum: mentinerea calitatii produselor, asigurarea unor pachete unice pe piata de solutii complete pentru beneficiari, imbunatatirea serviciilor de post-vanzare si service si acordarea unor abonamente de service pentru parteneri. De asemenea, a fost reorganizata structura personalului, s-a implementat un sistem de management al performantei, concomitent cu stabilizarea preturilor, consolidarea relatiilor cu furnizorii si asigurarea de specializare periodica pentru toti distribuitorii proprii si pentru vanzatorii din magazinele DIY.
-Care a fost evolutia segmentului specific in ultimul timp?
-In primele sapte luni din 2012, a putut fi remarcata o crestere a numarului de investitii cu aproximativ 17%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, inregistrandu-se o dezvoltare vizibila a volumului proiectelor de cladiri rezidentiale private, a celor din domeniul medical/stiintific, a spatiilor de birouri/comerciale, a hotelurilor si a centrelor de relaxare, de retail sau a unitatilor industriale. Spre deosebire de acestea, domeniul constructiilor sociale se inscrie pe un trend descendent, fata de 2011. Zonele de nord-vest, vest si centru din Transilvania au consemnat cresteri cuprinse intre 35% si 50% in comparatie cu intervalul similar din 2011, iar in aria Bucuresti - Ilfov a putut fi remarcata o sporire de 20%. In acelasi timp, o treime din proiectele rezidentiale sunt situate in Capitala, pe segmentul industrial suprematia este detinuta de zonele de nord-vest si sud, iar in domeniul imobilelor din categoriile birouri/comercial proiectele private au revenit in centrul atentiei (cele mai bine cotate zone raman cele de nord-vest si vest ale Capitalei si ale judetului Ilfov, cumuland 44% din totalul unitatilor de birouri din Romania in acelasi interval), inregistrand o crestere de 6,6% fata de 2011. De asemenea, se poate observa o dezvoltare a proiectelor de dimensiuni medii. Evolutia bransei a fost marcata, de asemenea, de scaderea bugetelor investitorilor straini, de cresterea concurentei interne/externe si de influenta instabilitatii politice asupra lucrarilor de pe santierele specifice obiectivelor finantate din fonduri publice, dintre aspectele pozitive remarcandu-se evolutia optima a pietei fortei de munca.
-Cum se desfasoara activitatile de productie si distributie in cadrul firmei?
-Actvitatea noastra consta in comercializarea de usi glisante automate (cu o cota de 33% din vanzari), rotative (13%), industriale si de garaj (9%), automatizari si feronerie (8%), precum si a altor sortimente, cum ar fi usile antifoc, grilajele si barierele (8%). In acelasi timp, 33% din vanzari provin din asigurarea de servicii de intretinere a acestora. Distributia se efectueaza direct catre proiecte imobiliare si prin intermediul retelelor de magazine DIY, al antreprenorilor si al birourilor de arhitectura. Principalii nostri clienti sunt: Carrefour, Mega Image, Bricostore, Leroy Merlin, Helinick, Integral SA si Reflex Fatade.
-Ce strategie manageriala ati aplicat in ultima perioada?
-In 2012, am dezvoltat sistemul de control acces in parcare, WinPark LPR, bazat de recunoasterea numarului de inmatriculare si ne-am implicat in realizarea de usi tip rulou. Pe termen scurt, avem in vedere dezvoltarea retelei de distributie la nivel national si mentinerea rezultatelor financiare la nivelul anului 2011.
|