A aparut lista de firme cu 797 de societati active pe piata de ferestre, din care 648 de companii sunt specializate in productia de tamplarie termoizolanta, iar alte 35 de societati s-au implicat in montaj. Pentru a intregi informatiile cu privire la dinamica pietei de profil, lista de firme a fost completata cu date despre 114 producatori de geam termoizolant. Veniturile celor 648 de societati implicate in productia de ferestre si usi, in anul 2011, au crescut cu 13% fata de 2010, cand acestea au inregistrat o cifra de afaceri totala de 928 milioane de euro. Majorarea survine dupa un regres mai putin pronuntat in al doilea an de recesiune (-3%), de la nivelul de 954 milioane de euro din 2009, precum si dupa un declin relativ accentuat, de -14%, in raport cu nivelul de referinta din 2008 (1,1 miliarde euro), astfel incat - spre deosebire de alte segmente ale pietei de ferestre si fatade - companiile din bransa nu au reusit deocamdata sa recupereze in totalitate pierderile din perioada crizei economice. Trebuie precizat faptul ca nivelul total al cifrei de afaceri a firmelor analizate include si veniturile obtinute ca urmare a derularii altor activitati specifice, unii producatori fiind implicati in diverse alte sectoare din domeniul constructiilor, cum ar fi, de exemplu, furnizarea de mobilier, elemente vitrate si panouri solare, executia de hale pe structura metalica, a unor lucrari de antreprenoriat, distributia de profile, paneluri pentru usi, accesorii, usi de garaj, instalatii termice, peleti etc. Daca se ia in considerare faptul ca reducerea medie a activitatii din intregul domeniu specific (respectiv, piata nationala de tamplarie) a fost mai accentuata in primii doi ani de recesiune (la un nivel cumulat de -60%, potrivit estimarii Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta – PPTT si datelor analizate de departamentul specializat al revistei Fereastra), iar ulterior, in 2011, a avut loc cel mult o stabilizare a livrarilor la un nivel relativ scazut si in 2012 o posibila scadere de -10%, rezulta ca societatile incluse in analiza au fost mai putin afectate de efectele recesiunii. Din totalul celor 648 de societati, circa 16,51% reprezinta firme ce au sediul social in Bucuresti-Ilfov, respectiv un numar de 107 agenti economici. Acestia au obtinut in 2011 o cifra de afaceri de 256 milioane de euro – ceea ce reprezinta 24,52% din veniturile insumate ale celor 648 de companii, respectiv 1,04 miliarde euro (in crestere cu 15% fata de anul anterior, cand au realizat 222 milioane de euro, adica aproape 23,92% din volumul total consemnat de companiile analizate, care au cumulat 928 milioane de euro). Datele raportate in al doilea an de recesiune arata ca societatile din Bucuresti-Ilfov au consemnat o situatie oarecum diferita fata de celelalte firme din bransa, inregistrand o diminuare ce nu s-a aflat in conformitate cu media pietei (-1%), in raport cu veniturile din 2009, de 226 milioane de euro, care au avut o cota de 23,69% din totalul de 954 milioane de euro, aferent acelui an. In schimb, daca se iau in considerare datele din 2009, raportate la 2008, firmele din regiunea Capitalei si din ariile limitrofe au consemnat o diminuare cu 10% a incasarilor, pornind de la cele 250 milioane de euro din ultimul an dinaintea declansarii crizei economice. Situatia respectiva este relativ similara tendintei consemnate pe plan national, de scadere cu 14% a veniturilor bransei, ceea ce a modificat si contributia producatorilor din Bucuresti la total, daca se ia in considerare ponderea initiala a acestora, de 22,58%, la cele 1,1 miliarde euro din 2008. Totodata, in 2011 firmele din Capitala au consemnat un salt de 2,4% al cifrei de afaceri fata de pragul referential (de la 250 milioane de euro in 2008 la 256 milioane de euro), astfel incat acestea au reusit sa atinga din nou nivelul initial al vanzarilor. In ceea ce-i priveste pe montatori, cifra de afaceri a celor 35 de companii s-a majorat, in 2011, cu aproape 30%, la 101,7 milioane de lei, fata de cele 78,2 milioane de lei din 2010. Totodata, nivelul raportat in al doilea an de recesiune este cu 11% mai redus in comparatie cu 2009, cand cele 32 de firme au inregistrat venituri de 87,5 milioane de lei. Anul 2009 a insemnat, pentru aceasta categorie de societati, momentul in care s-a remarcat punctul maxim de regres al incasarilor, fiind evidentiata o scadere de 27% fata de cele 119,5 milioane de lei din 2008. Dintre acestea, doar doi agenti economici au sediul social in Bucuresti-Ilfov, rezultatele acestora nefiind relevante in cadrul analizei activitatii firmelor de instalare, intrucat cifra de afaceri insumata a firmelor respective s-a diminuat de la 0,3 milioane de lei in 2008 la 0,04 milioane de lei in 2010 si 2011. In cazul celor 114 producatori de vitraje termoizolante, situatia pe plan national arata cifre de afaceri de: 215,9 milioane de euro in 2008, 187,3 milioane de euro in 2009 (-13%), 184,6 milioane de euro in 2010 (-1%) si 190,4 milioane de euro in 2011 (+3%). Din cele 114 societati, 16 agenti economici au sediul social in regiunea Bucuresti-Ilfov (14,04% din total), acestia raportand, la randul lor, urmatoarele rezultate: 32,8 milioane de euro in 2008 (cu o contributie de 15,19% la cifra de afaceri a celor 114 societati), 28,7 milioane de euro in 2009 (15,32%), circa 22,3 milioane de euro in 2010 (cu o pondere de 12,08%) si 21,7 milioane de euro in 2011 (reprezentand 11,4% din total). Pentru aceasta categorie de societati, scaderea din intregul interval analizat a fost continua (-13% in primul an de recesiune, -22% in cel de-al doilea si -3% in 2011). In perspectiva incheierii de parteneriate pentru efectuarea de livrari de materiale, tehnologii si servicii specifice, aveti posibilitatea sa consultati lista firmelor, care include informatii cu privire la: denumirea companiilor; codul unic de inregistrare (inclusiv datele consemnate la Registrul Comertului); date de contact ale societatilor (localitate, judet, adresa, cod postal, numar de telefon/fax, adresa de e-mail, website, numele persoanei care detine o functie de decizie etc.). De asemenea, documentul cuprinde date care pot fi utilizate la elaborarea unor strategii de afaceri cu privire la concurenta, la situatia actuala si perspectivele intregii branse a producatorilor de tamplarie termoizolanta si vitraje, dintre care se disting urmatoarele categorii: numarul de angajati si vanzarile realizate in anii 2008, 2009, 2010 si 2011 (exprimate in moneda nationala si in cea europeana), cota de crestere sau scadere a livrarilor, domeniul efectiv de activitate (tamplarie din PVC, tamplarie din aluminiu si pereti cortina, tamplarie din lemn stratificat, altele), sistemele de profile si de feronerie (marci) utilizate in procesul de fabricatie, furnizorii de geam termoizolant, date efective despre fabricantii de vitraje si diverse alte informatii suplimentare. Pentru mai multe detalii, click aici!
|