BAU-ONLINE consemneaza deja rezultate excelente la cea dintai editie digitala |
Produse & Tehnologii Publicat de Ovidiu Stefanescu 25 Feb 2021 06:44 |
Aproape 250 de companii au decis sa ia parte la editia digitala a targului international BAU, demonstrand inca o data rezilienta bransei constructiilor in fata provocarilor ridicate de pandemia Covid-19. Dintre firmele care au decis ca este importanta prezenta la acest eveniment major, chiar si organizat pe un suport digital, o mare parte, la fel ca la editiile anterioare desfasurate in complexul de la Munchen, au fost furnizori de sisteme sau companii implicate in fabricatia de tamplarie termoizolanta. O astfel de situatie este explicabila prin ritmul alert de dezvoltare pe care domeniul respectiv l-a avut in ultimele decenii, odata cu demararea crizei OPEC, atunci cand a devenit clar ca, pentru Europa cel putin, eficientizarea energetica devine o conditie obligatorie. In tot timpul care a trecut de la momentul respectiv, expertii au propus numeroase solutii, iar BAU s-a constituit intr-una dintre cele mai populare platforme de promovare a acestora.
Contact direct de afaceri sau format online
In ultimele luni, aceasta a fost intrebarea care s-a aflat in mintile tuturor specialistilor, pentru care participarea la BAU devenise aproape un ritual. Dilema a fost adancita de conjunctura economica marcata de impredictibilitate, volatilitate si incertitudine, dar decizia ferma a organizatorilor de a opta pentru varianta online a risipit toate indoielile. „BAU a fost intotdeauna un element-cheie de interconectare a companiilor din industria constructiilor, facilitand schimbul de informatie si know-how necesar pentru a asigura evolutia si profitabilitatea firmelor. Suntem incantati sa vedem o participare atat de puternica la BAU ONLINE, cu atat mai mult cu cat ne aflam la prima experienta de acest fel. De asemenea, este impresionant numarul celor care s-au decis sa sustina financiar evenimentul, dovedind ca au inteles exact rolul acestuia si pericolul reprezentat de o eventuala anulare a sa, indiferent de motivele obiective sau subiective care ar fi dictat-o. Un lucru este cert: industria constructiilor si, implicit, cea a tamplariei termoizolante au nevoie de o platforma cum este BAU, chiar si in varianta sa vituala, adaptata la conditiile crizei sanitare, pentru ca din 2023 lucrurile sa revina la normal, iar contactul direct de afaceri sa devina din nou o realitate”.
Inovatia ilustreaza elocvent accelerarea procesului de transformare
Programul targului a inclus mai mult de 4530 de prezentari in direct pe teme de maxim interes si centrate in principal pe problematica schimbarilor climatice, precum si peste 1.400 discutii individuale de afaceri. Vizitatorii online au beneficiat la maximum de oportunitatile de inregistrate si participare, cei mai multi dintre acestia declarandu-se pe deplin satisfacuti de calitatea si cantitatea informatiilor prezentate atat la standurile individuale, cat si in cadrul conferintelor si forumurilor de specialitate. Tematica evenimentului s-a axat prioritar pe elementele ce definesc viitorul industriei, la momentul actual existand o cerere mare de informatii cu privire la digitalizare, economia circulara, tranzitia energetica, sustenabilitate etc. „Toate acestea actioneaza ca un accelerator al proceselor de transformare necesare, afirmatia respectiva referindu-se in special la sectorul responsabil de realizarea anvelopantelor. Provocarile mentionate anterior pot fi gestionate prin educarea viitorilor specialisti, prin incurajarea cercetarii si prin promovarea activa a start-up-urilor”, opineaza oficialii BAU. Gandirea digitala este, de asemenea, necesara in ceea ce priveste dezvoltarea durabila, sustinand transferul dintre hardware si software in solutionarea celor mai multe probleme care tin de confortul sau eficienta energetica a cladirilor. Toate acestea au fost in mod comprehensibil ilustrate prin inovatiile lansate la BAU-Online.
|