„La nivelul pietei de profil, au aparut anul acesta foarte multe schimbari, multi dintre beneficiari trecand de la produse simple (tamplarie prevazuta cu vitraje care au cel mult acoperire Low-E) la modele premium, inclusiv in ceea ce priveste gamele de manere si cilindri pentru ferestre/ usi. In 2023, am dezvoltat aproximativ opt tipuri de produse noi din ambele categorii de pret pe care le fabricam in Polonia, Slovacia si Turcia, unde avem matritele lor. Totodata, anul acesta am lansat un model nou de balamale 3D din zinc si material plastic, care sunt rezistente la razele solare si la frig. Promovarea noutatilor in randul clientilor se va face mai ales incepand cu prima parte a anului 2024. Exista anumite zone din tara unde este destul de dificil de facut acest lucru, din cauza concurentei neloiale care pune presiune pe clientii producatori de tamplarie. Este vorba, mai ales de anumiti furnizori din Turcia, care au tendinta sa monopolizeze anumite zone si care promoveaza produse de o calitate indoielnica, desi, in acelasi timp, avem si parteneri din zona respectiva, cu care colaboram foarte bine. Din portofoliul propriu, in Romania producem alte categorii de modele, precum cilindrii de usa, contraplacile mari si mici sau alte elemente din metal pentru productia de balamale 3D, cat si prima feronerie pentru PVC 100% romaneasca. Incercam permanent sa ne dezvoltam productia, o mare parte dintre aceasta fiind deja digitalizata si se realizeaza cu utilaje automate. Astfel, unitatile proprii de productie, inclusiv cea pentru plasa din fibra de sticla, sunt unele dintre cele mai performante din Europa de Est. In ceea ce priveste distributia in teritoriu, ne extindem incet si sigur, iar in zonele nou-accesate, reusim sa ne mentinem. Din fericire, situatia geo-politica nu ne-a afectat deloc activitatea, insa pentru 2024 nu putem spune ca sunt semnale pozitive in ceea ce priveste o posibila stabilizare, intrucat anumite preturi la materiile prime au, in continuare, tendinta de a creste in timp. In consecinta, multi dintre clientii parteneri (pe relatia B2B) adopta masuri de conservare, asteptand ca acestea sa scada. O mare parte din aceste majorari a fost suportata pana in prezent din profitul propriu, insa nu putem continua la nesfarsit in acest fel. Anul acesta a fost unul ciudat, mai ales din cauza faptului ca exporturile au scazut semnificativ, incepand chiar din luna ianuarie 2023. Un regres semnificativ l-am inregistrat si pe segmentul plasei din fibra de sticla, iar cele mai afectate piete au fost cele din Polonia, Franta, Italia si Bulgaria. Nu pot face estimari in ceea ce priveste evolutia domeniului propriu de activitate pentru 2024, insa ce pot spune cu siguranta este ca piata autohtona a avut o evolutie foarte buna in 2023, chiar daca avem concurenta. Am fost foarte atenti si am luat niste masuri foarte bune, care ne-au ajutat foarte mult”, a declarat Alexandru Daniel Tache, director de vanzari al Allianz T.C. Informatii suplimentare, la
www.allianztc.ro