Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 23 Decembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - GEALAN (Nicu Craciun): „Tinta principala este recucerirea pozitiei de lider!”
GEALAN (Nicu Craciun): „Tinta principala este recucerirea pozitiei de lider!”
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 17 Feb 2020 06:54
Recent, furnizorul de sisteme Gealan Romania si-a modificat echipa de top management, in functia de director general fiind numit Nicu Craciun, care pastreaza si atributiile de manager de vanzari al companiei. Actualul CEO are un mandat foarte clar pentru perioada imediat urmatoare, ce prevede, printre altele, consolidarea pozitiei competitive, incurajarea inovatiei, imbunatatirea performantei financiare, implementarea transformarii digitale - toate acestea fiind subordonate scopului major de recucerire a pozitiei de lider al pietei de profil.
 
-Descrieti aspectele asupra carora va focalizati atentia la acest inceput de mandat.
-Venind dintr-o pozitie executiva detinuta pe segmentul de vanzari si continuand sa ma ocup inclusiv de aceste aspecte, unul dintre cele mai importante mesaje pe care le-a transmis numirea mea in functia de director general este acela ca suntem extrem de interesati sa ne consolidam parteneriatele actuale, precum si sa dezvoltam noi colaborari. Avem un potential foarte mare de dezvoltare, fie si numai daca luam in calcul ca suntem singurul producator de sisteme germane din PVC care detine o fabrica in Romania. Desigur, de o atentie deosebita se bucura in continuare si modelele promovate. In 2020 se vor face investitii atat in zona de extrudare (este vorba despre matrite pentru baghete si profile auxiliare din seria S9000, care se adauga celor deja existente, pentru toc si cercevea), cat si in cea de caserare. Actualmente detinem trei linii si urmeaza sa ne completam dotarea cu cel de-al patrulea astfel de utilaj, care ne va ajuta foarte mult in extinderea seriilor lungi. In afara de acestea, oferta noastra include suplimentar si ­asa-numita solutie de „tri-extrudare” Acrylcolor, care asigura avantajul competitiv ca reprezinta singurele solutii tehnice care, de la o anumita dimensiune in sus, pot satisface exigentele standardului de case pasive.
 
-Cum a evoluat structura cererii in ultimul an?
-Trebuie subliniat faptul ca, tot mai des, GEALAN Romania inregisteaza cresteri substantiale in ceea ce priveste livrarile de sisteme din gama superioara, de exemplu numai in cazul S9000, sistem cu adancime constructiva de 82,5 mm, cererea majorandu-se cu peste 50% in 2019. Pe segmentul respectiv suntem mult mai flexibili deja, avand stocuri permanente la depozitul din Bucuresti, precum si o productie directa la fabrica noastra. Partenerii importanti pe care ii avem la nivel national se orienteaza vizibil spre sistemele premium, intelegand necesitatea mutarii pietei spre profilele cu o adancime constructiva mai mare de 80 mm, concomitent cu parasirea treptata a zonei de produse economice, unde apar probleme diverse, legate de performanta termica. Pentru a incuraja aceasta tranzitie este vitala o imbunatatire a comunicarii, care se realizeaza fie catre producatorii parteneri, fie catre dealeri si montatori, ce prezinta avantajul de a fi interfata nemijlocita cu clientii, de aceea, fiind necesar sa constientizeze respectivele tendinte. GEALAN ramane marca beneficiind de cea mai mare popularitate din Romania. Rezultatele unui studiu realizat recent, ce a avut in centrul sau caracteristica de „brand awareness”, arata ca marca noastra este pe primul loc atat la raspunsuri neajutate, cat si ajutate, la o distanta destul de mare de competitori. Este imbucurator faptul ca marca ne ajuta atat de mult din acest punct de vedere si ramane de vazut in ce fel putem exploata avantajul astfel castigat pentru sustinerea inovatiei si pentru a ramane fideli sloganului „Innovation mit System”.
 
-Ce performanta financiara ati reusit in anul recent incheiat?
-Suntem foarte satisfacuti de modul in care am evoluat in 2019, gratie parteneriatelor puternice pe care le avem, dar si celor pe care le-am lansat in ultimul timp (cel putin 10 noi colaborari importante au fost stabilite in aceasta perioada). Pe zona de profile, care constituie „core business-ul” GEALAN, majorarea a fost de circa 12%, ceea ce, conform estimarilor noastre, reprezinta un avans situat peste media pietei. Implicit, aceasta se traduce printr-o sporire a cotei detinute de GEALAN Romania in bransa, ceea ce ne aduce, aproape sigur, pe pozitia a doua in topul furnizorilor de profile PVC din Romania. In ceea ce priveste evaluarea in functie de cifra de afaceri, este de asteptat ca aceasta sa sporeasca, in total, cu 6% fata de anul precedent.
 
-Cum va propuneti sa gestionati celelalte obiective pe care vi le-ati propus in calitate de manager general?
-Fiind o companie orientata spre performanta in vanzari, tot ceea ce facem este aliniat in spatele tintei declarate - si anume aceea de a ocupa pozitia de lider al pietei. In afara de acest deziderat major, suntem preocupati de extinderea operatiunilor. In 2019 incepem lucrarile de marire a halei de productie cu inca 300 mp, zona in care va fi instalata noua linie de laminare. Aceasta ne va permite, de asemenea, eliberarea de spatiu in zona extruderelor, pentru o crestere a eficientei operatiunilor de productie. Investitiile vor totaliza circa 1,5 milioane de euro, ducand la sporirea cu 10% a productiei de profile si cu 25% a activitatilor de caserare.
 
-Cum ii veti intampina pe clienti la standul organizat de GEALAN in cadrul Fensterbau/Frontale 2020?
-In prezent, avem doua game principale de produse - S8000 (de 74 mm) si S9000 (de 82,5 mm) - cu doua, respectiv trei garnituri de etansare. In aceasta ordine de idei, ceea ce putem dezvalui deja este ca una dintre noutatile de la expozitia din Nurnberg va fi constituita de lansarea sistemului de 74 mm cu garnitura mediana, promovat sub denumirea GEALAN Linear. Este o dezvoltare importanta mai ales pentru piata locala, care este foarte sensibila la pret, nu are o putere de cumparare similara celei din statele dezvoltate ale Europei, dar se confrunta cu o crestere a exigentelor in materie de termoizolare.
 
-Care este abordarea GEALAN in ceea ce priveste transformarea digitala, cu toate componentele acesteia?
-Am demonstrat deja ca facem pasi rapizi in directia digitalizarii. Subsidiara din Romania functioneaza, deseori, ca un proiect-pilot, unde se testeaza multe dintre inovatiile dezvoltate in Germania. In prezent, suntem singurul furnizor care pune la dispozitia partenerilor sisteme de realitate virtuala (VR), distribuind deja cateva astfel de kit-uri si in tara noastra. De asemenea, am adaugat la brosura noastra uzuala un suport de realitate augmentata (AR), foarte utila beneficiarilor in demersul acestora de a alege un model sau altul. Acesta este viitorul in relatiile comerciale, iar dezvoltarile tehnice ce vor fi adaugate vor accentua si mai mult tendinta respectiva. In produsele GEALAN se vor putea instala cipuri speciale ce pot fi scanate cu telefonul mobil, oferind o multitudine de date relevante, referitoare, de exemplu, la data si echipa de montaj, caracteristicile produsului etc. Avem in implementare un prim proiect-pilot la unul dintre parteneri (Izotec), unde va fi folosita tehnologia descrisa anterior. Pe partea de productie, la unitatea din Germania a fost instalat un sistem de scanare dezvoltat in colaborare cu o universitate, care are capacitatea de a determina in timp real cotele exacte ale profilului. Orice abatere este semnalata imediat, comunicata in sistem si remediata, fara a mai fi necesara prelevarea de esantioane si evitandu-se, astfel, pierderile generate de o reactie intarziata. Pentru perioada urmatoare, tinta cercetatorilor este aceea de a realiza si o inspectie la interior a cotelor profilelor. La fabrica din Bucuresti am instalat terminale PC la toate utilajele, astfel incat comunicarea electronica sa se realizeze fara bariere, iar toate datele sunt disponibile in sistem ERP. Misiunea GEALAN atat la nivel de grup, cat si in ceea ce priveste reprezentanta din Romania ramane aceea de inovatie continua, pentru a asigura competitivitatea produselor promovate si, in acelasi timp, pentru a asigura performanta necesara ansamblurilor de tamplarie executate prin intermediul profilelor noastre, intr-o epoca in care sustenabilitatea constituie deja o cerinta obligatorie.
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
rehau
TSV
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left