Raoul Iovanut, administrator al Klaes Romania, a afirmat ca „pentru anul in curs, apreciem o crestere de 8 - 10% a cifrei de afaceri fata de exercitiul financiar anterior. Evolutia este generata de incheierea implementarii proiectelor complexe deja demarate in perioada precedenta, precum si de dezvoltarea unor solutii complexe pentru producatorii de nisa. In acest sens, a fost inceput un proiect special la o firma partenera din Arad, specializata exclusiv in fabricatia de usi din lemn de exterior/interior. Ansamblurile realizate sunt destinate exclusiv exportului, iar gama sortimentala complexa a necesitat o adaptare a aplicatiilor Klaes. In viitor, ne vom orienta catre acei producatori care isi doresc optimizarea fluxurilor de lucru, eliminarea erorilor si transmiterea informatiilor utile intre diferitele departamente ale intreprinderii. Cei mai multi dintre acestia sunt axati pe exportul de tamplarie in tarile comunitare - si nu numai - iar modul de lucru cu partenerii din aceste regiuni, concurenta si exigentele clientilor ii obliga sa se adapteze rapid la standarde mult mai inalte de calitate. Dintre noutatile portofoliului nostru poate fi amintita solutia Klaes webshop, care a fost dezvoltata astfel incat actualmente se pot comanda prin interfata
web inclusiv accesorii cum ar fi rulourile, jaluzelele etc. Acesta a fost un pas important, date fiind solicitarile legate de comanda accesoriilor de ferestre de catre parteneri. Lucram in prezent la adaugarea optiunilor de plata online ce vor permite inchiderea traseului solicitarilor fara interventie umana. La randul sau, aplicatia Klaes 3D a fost imbunatatita, astfel incat comanda numerica a tuturor utilajelor pentru aluminiu sau lemn/aluminiu sa se faca direct din program. In prezent, aceasta este singura solutie software pentru structuri complexe de pereti cortina si fatade ventilate la care reprezentarea grafica din modelul 3D coincide 100% cu informatiile transmise utilajelor CNC. Legaturile cu mediul extern au fost standardizate si imbunatatite orientandu-se spre conceptul Industrie 4.0. In acest sens, exista o interfata extinsa cu software-ul de optimizare a geamului termoizolant dezvoltat de Lisec, prin care, la constatarea unei erori in fabricatie sau receptie/livrare, elementul este reintrodus automat in fluxul de productie, fara a fi necesara interventia umana. In ceea ce priveste problemele specifice pietei, trebuie aratat ca in 2017 au lipsit cu desavarsire proiectele finantate din fonduri europene, care in trecut reprezentau o sursa de venit importanta pentru bransa. Chiar daca au fost pregatite sesiuni de depunere de proiecte, din pacate nu exista termene concrete in privinta momentului implementarii lor. In plus, nou-anuntata lege de modificare a regulilor de colectarea TVA are darul de a produce confuzie si ingrijorare, mai ales in privinta
cash flow-ului companiilor. Referindu-ne la perspective, acestea sunt influentate de faptul ca la momentul actual se constata un deficit acut de forta calificata de munca, pe toate palierele implicate in activitatea zilnica a unei firme producatoare de tamplarie. Din pacate, deficitul este atat calitativ, cat si cantitativ, ceea ce va obliga firmele din domeniu sa adopte masuri in doua directii. Este vorba, in primul rand, despre automatizare, prin achizitia de utilaje performante, care sa ofere o crestere a productivitatii, precum si a calitatii produselor livrate. In al doilea rand, se va impune imbunatatirea fluxului de informatii in interiorul companiei, dar mai ales cu partenerii din afara acesteia (dealeri, revanzatori, arhitecti, etc.). In acest sens, punem la dispozitie consultanta, prin colaboratorii nostri - specialisti cu o experienta de peste 25 de ani in domeniu. De aportul lor au profitat deja trei firme producatoare de tamplarie, raspunsurile fiind foarte incurajatoare. Acest lucru ne confirma corectitudinea directiei strategice pentru care am optat in urma cu cativa ani, ce implica acordarea unei atentii sporite serviciilor, care, alaturi de produse, asigura beneficii substantiale partenerilor”.