INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
VEKA ROMANIA |
Adresa: Sos. Bucuresti nr. 55, com. Ciorogarla, Bucuresti, Judet ILFOV |
Telefon: 031/860.01.00, 031/860.01.01 |
Fax: 031/860.01.02, 031/860.01.03 |
Mobil: 0744-322.113, 0744-534.572, 0741-181.282 |
E-mail: sales@veka.ro |
Web site: www.veka.ro |
Domenii: Profile din PVC |
Descriere activitate Sisteme de tamplarie din PVC, sisteme de rulouri, placi din PVC. |
Prezentare companie/institutie VEKA abordeaza cu optimism viitorul si se consolideaza pe piata din Romania
Alexandru Oancea (44 de ani)
Functia/Firma: Marketing & Market Development Manager, VEKA;
Experienta profesionala: 16 ani in industria de sisteme pentru tamplarie termoizolanta.
VEKA Romania, subsidiara grupului omonim cu sediul central in localitatea Seldelhorst - Germania, lider al pietei mondiale de sisteme din PVC destinate executiei de tamplarie termoizolanta, a reusit sa-si consolideze in ultimii ani pozitia competitiva pe piata locala de profil, gratie unei strategii care a pus in centrul sau informarea corecta a utilizatorului final in legatura cu avantajele pe care le implica utilizarea profilelor din clasa A in executia de ferestre/usi. Apartenenta la grupul VEKA a facilitat implementarea unei strategii adecvate de marketing, ce a facut posibila popularizarea intensiva a unui mesaj pertinent, contribuind in buna masura la educarea pietei din Romania. Avand ca parteneri companii solide din domeniu, reprezentanta autohtona a reusit sa depaseasca in conditii de siguranta dificultatile generate de numeroasele crize care au marcat economia nationala, si nu numai, in ultimii ani, din acest tumult firma reusind sa iasa mai puternica si pregatita pentru aplicarea celor mai recente prevederi legale, referitoare la eficientizarea energetica si reducerea amprentei de carbon. In cele ce urmeaza, Alexandru Oancea, Marketing & Market Development Manager al companiei, se refera la situatia curenta si la perspectivele de dezvoltare.
- Cum a evoluat piata de sisteme din PVC in ultima perioada?
- In acest an atat consumatorii finali, cat si dezvoltatorii imobiliari au adoptat o abordare prudenta in ceea ce priveste achizitiile si investitiile in sectorul constructiilor. Aceasta a avut un impact direct asupra pietei profilurilor PVC. Chiar daca Bucurestiul a fost scena principala a unei scaderi a investitiilor, suntem optimisti ca, la final de an, vom consemna o crestere organica a nivelului de vanzari catre producatorii de tamplarie termoizolanta din Romania. Cresterea inflatiei, conditiile mai restrictive de creditare si costul ridicat al energiei, corelate cu incertitudinea derivata din dezechilibrele geopolitice din anul in curs, au determinat o scadere a consumului, in general, in tara noastra. Cu toate ca sectorul analizat a continuat sa creasca in 2023, principalul aport l-au avut marile proiecte de infrastructura (potrivit INS), care au fost deblocate de implementarea programelor europene pentru dezvoltarea infrastructurii critice. Piata constructiilor rezidentiale a scazut, ca urmare a majorarii dobanzilor la creditele ipotecare si scaderii puterii de cumparare determinata de cresterea double digits a inflatiei.
- Ce rezultate financiare a reusit VEKA Romania in 2023?
- Suntem optimisti si credem ca vom reusi sa inchidem anul curent in limitele unei cresteri organice a businessului in Romania, pe fondul reluarii investitiilor in sectorul imobiliar din ultimul trimestru al anului si al unui portofoliu puternic de produse exclusiv de clasa A. In calitate de lider mondial in furnizarea de sisteme din PVC pentru productia de ferestre si usi, exclusiv clasa A, am continuat sa investim in dezvoltarea de sisteme ce corespund standardelor de calitate asumate si care indeplinesc criterii precum durata de viata estimata de 50 de ani, eficienta termica si fonica superioare, fiind totodata 100% reciclabile. Estimam ca cererea va incepe sa se redreseze usor, in 2024, si, cu o strategie solida, care include si dezvoltarea retelei de parteneri, vom putea profita de oportunitatile unei reveniri a sectorului.
- Nominalizati surprizele cu care va veti intampina partenerii la editia 2024 a targului de la Nürnberg.
- In ceea ce priveste noutatile, vom avea, anul viitor, multiple lansari de solutii tehnice, inclusiv in cadrul targului international Fensterbau/Frontale 2024. Pregatim deja extinderea gamei de deschideri culisante si vom prezenta o serie de solutii moderne ce simplifica montajul tamplariei in spatiul rezidential. Pentru proiectele imobiliare, ne asteptam la implementari ale sistemului AluConnect, o solutie inovatoare care imbina eficienta PVC-ului cu avantajele aluminiului, fara a face compromisuri asupra calitatii sau a performantei produsului. Totodata, pregatim si o extindere a paletarului cu noi culori proprietare, unice in bransa si adresate exclusiv partenerilor nostri.
- In ce masura portofoliul propriu de produse este adaptat obiectivelor actuale de performanta energetica si protectie climatica?
- Ultimii ani au consolidat o tendinta pe care o aveam in vedere cu mult inainte ca ea sa devina evidenta, cand tot mai multi clienti finali au inceput sa considere mai atent costurile operationale si durabilitatea unui produs, alaturi de cele de achizitie. Acest lucru s-a accentuat pe plan local, odata cu cresterea pretului energiei electrice. In acelasi timp, pe plan international se amplifica interesul pentru incalzirea globala, iar acest lucru are impact major in obiceiurile de consum. Curentul eco-active shopping incepe sa se resimta si in Romania, clientii cautand acele produse care sunt eficiente si ii sprijina in demersul lor de a consuma mai putine resurse. Fiind o companie de familie, acordam o importanta aparte crearii unui viitor sigur, in care urmatoarele generatii sa se poata bucura de conditii pe care, in prezent, le consideram ca fiind normale, dar in realitate se pot dovedi mai fragile decat ne imaginam. Suntem, astfel, foarte bine pozitionati pentru a oferi solutii pentru ferestre si usi eficiente energetic prin portofoliul de produse de calitate, ce respecta principiile de sustenabilitate asumate inainte ca aceste masuri sa devina obligatorii. Gama noastra este proiectata sa reziste pe termen lung, cu o durata de viata a produselor estimata la 50 de ani.
Sustenabilitatea reprezinta pentru noi o prioritate strategica de mai bine de 20 de ani. Reducerea impactului asupra mediului, implicarea sociala sau guvernanta sunt piloni ajunsi la maturitate in grupul VEKA, drept urmare, in momentul de fata, suntem cu cel putin un pas in fata tendintelor, cat si a reglementarilor ce tin de aceasta speta. Aceasta abordare etica si proactiva, care anticipeaza nevoile societatii si duce la implementarea de solutii inainte sa apara presiunea obligativitatii, permit grupului sa se concentreze pe inovare in domeniu si ne transforma intr-un veritabil reper atat in sfera producatorilor de tamplarie PVC, cat si pentru celelalte industrii. - Cum abordati problematica transformarii digitale la nivel de organizatie?
- Productia a iesit din era exclusiva a halelor uriase si liniilor de asamblare pe care se lucreaza in schimburi si asta datorita digitalizarii, care nu doar face procesele mai rapide, dar stimuleaza inclusiv inovatia. O mai buna intelegere si partajare a datelor intre divizii si organizatii oriunde in lume alimenteaza viteza si generarea de solutii in functie de tendinte, oportunitati de piata si feedback-ul in timp real al consumatorilor, astfel incat digitalizarea este deja o chestiune de competitivitate. Implementarea solutiilor de automatizare a proceselor in organizatii este un deziderat pentru noi, la care am aderat inca din 2009, cand am inceput primele investitii in dezvoltarea canalelor digitale. In Romania, suntem actualmente furnizorul cu cea mai extinsa paleta de servicii digitale pentru partenerii locali, pornind de la instrumente destinate proiectarii si productiei de tamplarie termoizolanta si ajungand la sisteme de promovare si generare de vanzari. Un lucru pe care il vedem deja in piata locala este nevoia stakeholder-ilor nostri (arhitecti, constructori, dezvoltatori imobiliari si, nu in ultimul rand, beneficiari finali) de a accesa solutii care stimuleaza progresul si faciliteaza munca repetitiva. De aceea, avem in curs de implementare noi aplicatii in cadrul programului WinDoPlan, solutia software integrata, adresata atat producatorilor de tamplarie, cat si arhitectilor si proiectantilor. WinDoPlan este, practic, solutia interdisciplinara ce supervizeaza eficienta durabila a tamplariei termoizolante.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Octombrie 2023)
VEKA: Avans de peste 60% al vanzarilor, in semestrul intai din 2021
Gyula Takács (52 de ani)
Functia/Firma: Director national de vanzari VEKA pentru Romania si Ungaria;
Experienta profesionala: 20 de ani in domeniul sistemelor de tamplarie.
Grupul german VEKA, cu sediul central in localitatea Sendenhorst - Germania, de pe pozitia sa de lider al pietei globale de profile din PVC destinate executiei de tamplarie termoizolanta, a reusit sa gestioneze in mod optim perioada curenta, deosebit de dificila, marcata de problemele generate de pandemia de Covid-19. Beneficiind de notorietatea internationala de care se bucura si de experienta deosebit de bogata cumulata in peste o jumatate de secol de activitate in domeniu, compania a dovedit inca o data flexibilitate si s-a adaptat perfect la noile conditii de piata, deservindu-si partenerii intr-o maniera exemplara. Desi criza sanitara continua sa-si manifeste efectele negative, iar piata este marcata in continuare de impredictibilitate si volatilitate a preturilor, oficialii grupului isi pastreaza optimismul si mizeaza pe o consolidare a cotei de piata. In acest context, directorul national de vanzari VEKA pentru Romania si Ungaria, Gyula Takács, se refera la situatia actuala pe plan national si la perspectivele de dezvoltare din perioada urmatoare.
- Ce performante financiare ati consemnat in precedentul exercitiu financiar si in prima jumatate a lui 2021? Care sunt prognozele pe termen scurt si mediu?
- Anul 2021 este unul atipic, iar aceasta se datoreaza in principal efervescentei din constructii. Volumul lucrarilor a continuat sa creasca in ritm accelerat in primele luni din exercitiul financiar in curs, dupa ce si in anul pandemiei a avansat fata de 2019. Acest trend a avut un impact cu atat mai mare pentru noi, ca volum de cereri de profile din PVC, cu atat mai mult cu cat constructia de cladiri rezidentiale este pe primul loc in sectorul respectiv. La nivelul intregii piete romanesti, am inregistrat in prima jumatate din 2021 un avans de peste 60% comparativ cu perioada de referinta. In luna iunie, de pilda, potrivit datelor Eurostat, Romania a fost pe locul al doilea in Europa din punct de vedere al avansului lucrarilor din constructii. Suntem increzatori ca aceasta tendinta se va pastra si in perioada iulie - decembrie. Vorbim despre doi ani - 2020 si 2021 - in care am doborat record dupa record la capitolul de nivel al vanzarilor in Romania, calculat din 2009 pana in prezent.
- Cum a evoluat cererea de profile din PVC in timpul pandemiei? Ati lansat noutati in aceasta perioada speciala?
- Dupa cum o arata datele oficiale, pandemia nu a inchis santierele din tara noastra, ci, dimpotriva, semnalele venite dinspre piata au fost pozitive. Daca in prima parte a lui 2020 a existat o usoara scadere a comenzilor, avand in vedere starea generala de incertitudine si impactul exercitat de starea de urgenta, cel de-al doilea semestru a adus cu sine o revenire rapida a vanzarilor de sisteme promovate de grupul nostru. Apoi, 2021 a venit cu un "boom” substantial, generat de zona proiectelor rezidentiale noi, existand tot mai multi dezvoltatori ce opteaza pentru profile de clasa A, in detrimentul alternativei definite prin sintagma "pretul cel mai mic”. Cresterea si-a pus amprenta inclusiv pe livrarile de profile si nu a fost usor sa ne respectam promisiunile de livrari de marfa si timpul mai rapid de livrare. Ne-am concentrat pe aceasta zona si vom continua sa depunem eforturi pentru mentinerea unui sistem previzibil de livrari de marfa cu ajutorul colegilor nostri din Germania. Totodata, am reusit ca de la inceputul anului sa finalizam mai multe scolarizari ale partenerilor in vederea producerii noului sistem de usi culisante Vekamotion. Practic, platforma de usi culisante cu ridicare a fost complet reproiectata, cu atentie pentru design si cu accent pe facilitarea procesului de fabricatie. Versiunea Vekamotion 82 MAX inseamna usi culisante panoramice cu suprafete mari de sticla si profil ingust. Este un exemplu al modului in care raspundem tendintelor de pe piata, continuand sa dezvoltam solutii si inovatii care sa raspunda in mod optim cerintelor aflate in continua schimbare.
- Cum va afecteaza actualele perturbari in aprovizionare si cresterea accelerata a preturilor la materiale?
- Acest climat dificil, corelat cu cresterea cererii de profile de clasa A, reprezinta principala provocare a momentului. Ne ajuta insa experienta castigata la nivel de grup si cladita in cei peste 50 de ani de activitate, fiind forta care a impus compania ca lider mondial in domeniu. Livram in prezent la nivel mondial mai multe profile decat in oricare alt moment din istoria noastra. Beneficiem de un sistem logistic bine pus la punct, iar transformarea digitala, inceputa de noi in urma cu peste un deceniu, ne-a permis sa optimizam rapid atat procesele logistice, cat si pe cele de productie. La toate acestea se adauga avantajele date de faptul ca grupul nostru este un pionier in domeniul reciclarii. Astfel, in conditiile in care pretul materiei prime virgine este in crestere, faptul ca, datorita investitiilor constante, suntem acum capabili sa asiguram un circuit inchis al PVC-ului, ne ofera o pozitie privilegiata pe piata. Lucram in permanenta pentru a ajusta fluxurile de aprovizionare si de distributie si avem toate motivele sa fim increzatori ca, impreuna cu partenerii nostri, ne vom ridica la inaltimea provocarilor actuale si viitoare.
- Ce masuri intentionati sa implementati in vederea consolidarii cotei de piata in Romania, in contextul actual, marcat atat de criza sanitara, cat si de procesele specifice digitalizarii si Industry 4.0?
- Investitiile constante in productia de elemente de calitate superioara, inovatiile si dezvoltarea permanenta a retelei de colaboratori vor continua sa fie pilonii strategiei noastre de business. De asemenea, ne vom concentra si anul acesta pe campanii de constientizare sau de educare si promovare business-to-business. Continuam, de asemenea, campania de comunicare in social media, serialul Die A-Klasse-Show, gazduit de Hermann VEKA, prin care putem explica, intr-o maniera inedita si destinsa, avantajele pe care le ofera ferestrele realizate din sisteme de clasa A. Facem acest proiect si impreuna cu o parte din partenerii nostri, incercand sa promovam si brandurile lor, ale celor care investesc constant in dezvoltarea si prelucrarea tamplariei realizate din profilele noastre de clasa A. Ne bucuram ca am reusit sa starnim entuziasm prin campaniile de comunicare si suntem incantati sa vedem un interes tot mai mare al romanilor pentru solutii tehnice durabile, superioare din punct de vedere al calitatii.
- Care sunt prognozele in legatura cu evolutia pietei de profil, luand in considerare inclusiv politicile europene din domeniul sustenabilitatii?
- Anul 2021 a fost unul in care ritmul de crestere a depasit orice asteptare. Prognozele actuale arata ca sectorul isi va continua trendul ascendent, desi probabil nu intr-un ritm la fel de alert ca cel actual. La nivel general, sunt de luat in calcul factori legati de directia si viteza cresterii economice, in contextul post-pandemic. Predictibilitatea si modul in care vor fi atrase fondurile europene disponibile prin Planul National de Redresare si Rezilienta in asa fel incat acesta sa devina un motor pentru economie sunt importante pentru viitorul mediului de afaceri din Romania. In ceea ce priveste sustenabilitatea, dupa cum am precizat anterior, faptul ca am investit constant si la acest capitol ne asigura o pozitionare avantajoasa pe piata internationala de profil.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Septembrie 2021)
PROFILE EXCLUSIV DE CLASA A - un argument forte pentru liderul mondial al pietei de sisteme din PVC
VEKA aniverseaza doua decenii de excelenta pe piata din Romania
Liderul mondial al pietei de sisteme din PVC destinate executiei de ferestre si usi - VEKA - este prezent de peste 50 de ani pe plan global, de mai mult de doua decenii activand inclusiv in Romania. O constanta a intregii istorii a grupului este constituita de calitatea de exceptie a profilelor promovate, care este transpusa in performanta ansamblurilor de tamplarie termoizolanta la constructia carora concura. Respectarea acestui angajament a fost posibila doar prin indeplinirea riguroasa a normelor de lucru specifice industriei germane - si anume: aplicarea unor standarde de inalta calitate sistemelor furnizate, asigurarea unor stocuri acoperitoare pentru produsele uzuale si nu numai, oferta de suport logistic, tehnic, de marketing, angajarea unui personal calificat si exploatarea eficienta a oportunitatilor de afaceri.
Sustenabilitatea - o componenta de baza a strategiei de dezvoltare
Istoria grupului a inceput in 1969, odata cu achizitia companiei VEKAPLAST de catre Heinrich Laumann. La momentul respectiv, intreprinderea germana activa doar la nivel regional, fiind specializata in productia de rulouri si profile de constructii, cu o cifra de afaceri de 1,7 milioane DM si numai opt angajati. In primii 10 ani au fost puse bazele unei afaceri de succes, iar notorietatea produselor a crescut accelerat pe piata federala. Treptat, gama de produse s-a extins, fiind lansate noi solutii destinate confectionarii de usi rezidentiale, precum si productiei de usi lifant-glisante. Odata cu cresterea cererii de sisteme VEKA, compania a inceput sa se orienteze spre export, deschizand filiale in Spania si SUA (1993), Franta (1994) si Marea Britanie (1996). Concomitent, a inceput fabricatia de placi din PVC, destinate atat constructiilor, cat si in domeniul productiei publicitare. Procesul de expansiune a continuat cu lansarea pe pe piata belgiana, in 1990 VEKAPLAST se transformandu-se in VEKA GmbH, cu o cifra de afaceri de 454 milioane DM. Aceste lucru a favorizat extinderea accelerata, grupul ajungand sa aiba filiale pe intreg mapamondul. Orientarea spre sustenabilitate a fost mereu un atribut al planului strategic de dezvoltare si s-a concretizat in 1993 prin deschiderea cel mai performant institut de reciclare a ferestrelor din Europa, amplasat in localitatea Behringen, din Germania. Activitatea de reciclare prin intermediul diviziei VEKA Umwelttechnik este certificata TUV si, impreuna cu toate celelalte operatiuni de cercetare, productie si transport, asigura sistemelor si produselor promovate o amprenta redusa de dioxid de carbon.
Vanzari de peste un miliard de euro si prezenta pe intregul mapamond
Aniversarea a 30 de ani de activitate a coincis cu accesarea pietei din Europa de Est, VEKA fiind in 1999 primul furnizor de profile din PVC din Moscova. Imediat dupa aceea a fost fondata subsidiara din Romania, in 2005 fiind inaugurat centrul logistic de la Ciorogarla (situat langa Bucuresti), cu o suprafata de peste 14.000 mp si care a necesitat o investitie de aproximativ 1,5 milioane euro. In prezent, VEKA are un personal format din peste 5.800 de specialisti si detine 14 centre de productie, unde sunt active 348 de linii de extrudare, prin intermediul carora se realizeaza profile si placi din PVC. Cifra de afaceri la nivel de grup depaseste un miliard de euro, ceea ce face din furnizorul german liderul pietei de profil. Din punct de vedere al distributiei regionale, compania este prezenta pe patru continente, cele mai importante livrari fiind realizate in Germania, statele membre ale Uniunii Europene, Federatia Rusa/Ucraina si America de Nord. In localitatea Sendenhorst - Germania, unde se situeaza si sediul central al grupului, opereaza cel mai modern centrul de productie, alimentat prin intermediul a 20 de silozuri cu o capacitate remarcabila de stocare, de unde zilnic se livreaza peste 600 tone de profile din PVC. Controlul calitatii ingredientelor este foarte strict, realizandu-se in cadrul laboratoarelor proprii, echipate cu cele mai moderne instrumente de masura. Aceasta procedura riguroasa si permanenta a modului in care este pusa in opera reteta speciala asigura in mod direct calitatea produsului finit. De asemenea, dupa extrudare, mostre preluate din productie sunt transmise catre un centru de testari, unde au loc verificari cu un grad mai ridicat de complexitate, in vederea asigurarii faptului profilele prezinta caracteristicile de performanta la cel mai inalt nivel.
Producatorul de ferestre si usi, un partener strategic pentru VEKA
Beneficiind de experienta acumulata pe piata internationala, VEKA si-a dezvoltat sistematic mecanismele prin care isi sprijina partenerii atat printr-un permanent schimb de informatii si know-how, cat si prin instruire tehnica la nivel local si international, la care se adauga asistenta comerciala acordata in mod constant. Reteaua mondiala de unitati de productie, centre logistice si birouri de vanzari permit o intelegere profunda a realitatilor pietei si adaptarea flexibila la cerintele specifice ale celor peste 3.000 de parteneri ai nostri, fapt ce asigura diversitatea deosebita a portofoliului de solutii. Gama de solutii tehnice a fost continuu perfectionata, concomitent fiind imbunatatite mecanismele interne si serviciile cu valoare adaugata, puse la dispozitia colaboratorilor din toata lumea. Inclusiv pe piata locala portofoliul de produse si servicii este complet si raspunde celor mai exigente solicitari venite din partea arhitectilor, constructorilor, dezvolatorilor imobiliari si beneficiarilor finali. Pe langa calitate, setul de valori solide, construite in jurul conceptelor de parteneriat si responsabilitate, contribuie la consolidarea pozitiei competitive pe care VEKA o detine pe piata de profil.
Calitatea si performanta - criterii de la care VEKA nu face rabat
La momentul actual, compania are capacitatea de a furniza solutii tehnice complexe, care ofera beneficiarilor finali o termo - fonoizolare optima, o protectie impotriva factorilor agresivi de mediu, o siguranta antiefractie sporita si un grad ridicat de confort, pe termen lung. Pentru a atinge toate aceste obiective, VEKA aplica standarde stricte de calitate si de izolare termica, coeficientul de transfer termic la nivelul ferestrei putand ajunge pana 0,8 W/m2K, valoare ce respecta exigentelor casei pasive. Aspectele referitoare la durata de exploatare a ferestrelor, precum si la mentenanta acestora sunt testate si certificate conform cele mai exigente standarde germane de calitate (RAL - GZ 716/1) atat in cazul profilelor albe, cat si al celor laminate. Mai mult, promisiunea calitatii este intarita de teste independente, realizate de ift Rosenheim. In fine, VEKA respecta in totalitate cele mai riguroase criterii de clasificare specificare in cadrul standardului european SR EN 12608, toate profilele promovate incadrandu-se in clasa A, cu o grosime a peretilor exteriori de 3,00 mm (±0,2 mm). Toate aceste aspecte asigura posibilitatea unei continue evaluari a activitati de productie, in cadrul carui proces sunt analizate periodic structura si rezistenta tamplariei realizate din profile VEKA, gradul de etanseitate, coeficientii de izolare termica si fonica, anduranta la factorii agresivi de mediu, in vederea ofertei pe piata a celui mai bun produs.
Alexandru Oancea, Marketing Manager VEKA Romania:
„Una dintre problemele cu care se confrunta fiecare dintre noi, atunci cand vine vorba despre achizitia unui produs dintr-o categorie cu care nu am mai luat contact in trecut, este recunoasterea elementelor care ii confera acestuia calitate. Apelam la experienta cunoscutilor sau incercam sa ne documentam riguros, insa rezultatele nu sunt intotdeauna pe masura asteptarilor. O greseala frecvent intalnita este alegerea celui mai ieftin produs de pe piata, fara a mai aplica niciun alt criteriu de selectie. Urmarile unui astfel de comportament devin vizibile in cazul unei investitii pe termen lung, cum este achizitia ferestrelor. Consumatorul final se poate confrunta cu disconfortul creat de o fereastra ieftina, a carei inlocuire va costa mai mult decat suma economisita la achizitia initiala, in timp ce dezvoltatorii risca atat pierderi substantiale legate de garantie si acoperirea eventualelor daune, cat si deteriorarea reputatiei. Convingerea noastra este ca sunt contraindicate compromisurile in privinta calitatii si suntem de parere ca «ieftin si bun”» este in 99% din cazuri o capcana. Experienta ne-a invatat ca un produs de calitate are nevoie de cele mai bune materiale, utilaje de productie si tehnologii care se ridica la standarde inalte si, mai ales, oameni dedicati, pasionati de munca lor. Totodata, din postura de intreprindere de familie, VEKA intelege cat de importanta este proximitatea de parteneri pentru a le castiga increderea. Solutiile inovatoare si suportul personalizat asigurat colaboratorilor au propulsat compania pe pozitia de lider mondial in domeniul tamplariei PVC. Activitatea pe piata din Romania a prezentat initial anumite dificultati, mai ales din cauza lipsei optiunilor pentru o perioada lunga de timp, urmata de o invazie a produselor ieftine, de calitate inferioara. In timp insa, consumatorii locali au inceput sa perceapa importanta alegerii unui produs performant si sa aprecieze siguranta, durabilitatea si garantia extinsa pe care le pot oferi doar experienta unei marci cu traditie indelungata. Acest fapt s-a transpus si in zona producatorilor de tamplarie termoizolanta. Am crescut odata cu piata si piata a crescut odata cu noi. Acum 20 de ani derulam parteneriate cu doar cativa producatori locali de tamplarie, activi doar in orasele lor de resedinta. Astazi avem alaturi producatori de mare anvergura, activi inclusiv pe piata internationala, care opteaza pentru un produs tehnologic de clasa A, nu doar pe un simplu «termopan». Suntem mandri ca dupa doua decenii de la accesarea pietei autohtone, avem alaturi producatori seriosi, care stiu ca doar cu ajutorul unor materiale de calitate poate fi asigurata o crestere organica de la an la an, precum si clienti fericiti care recomanda produsele mai departe si, din aceasta perspectiva, o afacere stabila si permanent adaptata la cele mai noi tendinte arhitecturale sau de eficienta energetica. Le multumim pentru increderea oferita si ne angajam sa continuam sa le fim parteneri de clasa A”.
VEKA SPECTRAL, aspectul unic al confortului durabil
Caracteristici:
VEKA SPECTRAL este o solutie inovatoare de tratare a suprafetei profilelor din PVC si reprezinta o abordare complet noua in segmentul sistemelor nuantate. Noua tehnologie ofera caracteristici unice si o rezistenta care depaseste standardele actuale. SPECTRAL este rezultatul mai multor ani de cercetare in laboratoarele VEKA si vine cu o garantie de 10 ani, mai ales datorita rezistentei la factorii de mediu.
Lacuirea prin calire a suprafetelor extinde si mai mult durata de exploatare a elementelor de tamplarie, stratul astfel obtinut reprezentand un scut aditional impotriva zgarieturilor si a deteriorarii produse de razele solare, ciclurile inghet-dezghet sau de intemperii. In acelasi timp, suprafetele VEKA SPETRAL prezinta o textura catifelata, placuta la atingere si un aspect deosebit. Datorita culorilor ultramate, care isi pastreaza nuanta originala un timp indelungat si posibilitatii de a realiza imbinari invizibile, profilele PVC cu finisaj VEKA SPECTRAL ies mereu in evidenta. Procesul de lacuire prin calire asigura totodata rezistenta superioara la produsele de curatare, astfel incat petele care ar putea aparea in timpul montajului sau al utilizarii si urmele lasate de amprente sunt foarte usor de indepartat. Paleta de culori s-a imbogatit in acest an si include nuante precum gri antracit ultramat, gri ultramat, gri ombre ultramat, alb pur ultramat, alb ultramat, albastru otel ultramat, negru grafit ultramat, verde brad ultramat si verde monumental ultramat. Aceste optiuni cromatice au fost alese astfel incat sa se potriveasca oricarui stilul arhitectonic si sa raspunda preferintelor de personalizare a locuintei si a spatiilor de lucru. Tehnologia VEKA SPECTRAL este disponibila exclusiv partenerilor VEKA si a fost testata riguros atat in laborator cat si in conditii naturale, pentru a respecta specificatiile RAL si CSTB Franta. Un alt avantaj important pentru parteneri este acela ca elementele de tamplarie confectionate din profile tratate cu VEKA SPECTRAL pot fi realizate fara investitii suplimentare. Se pot utiliza aceleasi utilaje si procese de productie ca in cazul tipurilor uzuale de profile laminate, iar fluxul de lucru nu este perturbat in niciun fel. Mai mult, rezistenta mecanica superioara previne aparitia imperfectiunilor care apar in mod obisnuit in timpul procesului de fabricatie, transportului sau operatiunilor de montaj. La fel ca in cazul tuturor produselor VEKA, tamplaria Clasa A VEKA SPECTRAL respecta grija fata de mediul inconjurator si este complet reciclabila atunci cand isi incheie ciclul de exploatare. Digitalizarea, un obiectiv strategic central ce sustine conceptul calitatii VEKA
Directorul de marketing al VEKA Romania, Alexandru Oancea, este, fara indoiala, persoana cea mai potrivita din structura subsidiarei locale a grupului german pentru a dezvalui, in numele echipei extrem de omogene din care face parte, elementele strategice ce vor marca evolutia ulterioara a companiei si pentru a prezenta politicile specifice pe care se fundamenteaza obiectivul declarat de crestere sustenabila si organica a vanzarilor. Desi criza actuala a afectat operatiunile in prima parte a anului, prognozele VEKA sunt optimiste si reflecta o cultura organizationala solida, pe baza careia a fost construita si consolidata pozitia de lider al pietei de profile PVC.
- Nominalizati principalele elemente care au caracterizat piata in 2019 si prima jumatate a lui 2020.
- Fiind direct influentat de investitiile in sectorul constructiilor, industria de tamplarie a inregistrat o usoara scadere in 2019. Spre sfarsitul anului, priveam cu optimism in viitor si ma asteptam la o redresare a industriei. Acest lucru nu s-a intamplat din cauza pandemiei, care a redus si mai mult investitiile atat cele de stat, cat si cele private, care se bazau pe creditele oferite de sectorul bancar. Iata insa ca la finalul celui de-al treilea trimestru avem semnale pozitive si speranta revine in domeniu. Desi pandemia a indus dificultati, acestea au venit pe fondul unei piete de tamplarie termoizolanta mult mai matura fata de cea de acum un deceniu. In ultimii ani, am vazut o crestere sustinuta pentru sistemele cu un grad mai mare de eficienta energetica, precum si pentru profilele cu o durabilitate mare, de clasa A. Ne asteptam ca, dupa aceasta perioada marcata de o stare de expectativa si, pe alocuri, chiar de neincredere in economie, cele doua trenduri sa redevina ascendente. Insa intreaga evolutie va depinde de cresterea economica, de stabilizarea cursului valutar si de sporirea puterii de cumparare a populatiei. - Cum ati gestionat problematica pandemiei si ce prognoze aveti pe termen scurt cu privire la modul in care aceasta va influenta afacerile din Romania? - Inca de la inceputul crizei sanitare, principala noastra prioritate a fost reprezentata de sanatatea angajatilor si a partenerilor. Am redus la minimum numarul deplasarilor, am adoptat partial sistemul „work from home” si am luat toate masurile de siguranta si igiena necesare. In ceea ce priveste prognozele, este inca prea devreme sa ne pronuntam, deoarece traversam o perioada dificila. Pe termen scurt, este foarte posibil sa fim martorii unor consolidari in majoritatea sectoarelor economice. Afacerile mici si mijlocii, care stagneaza in aceasta perioada, vor fi nevoite sa fuzioneze sau sa iasa de pe piata printr-o vanzare. Ne uitam, de asemenea, cu mare atentie inclusiv la masurile luate de autoritatile centrale sa vedem daca ritmul investitiilor va fi mentinut la nivelul de dinainte de pandemie. Urmarim indeaproape dinamica industriei si suntem pregatiti sa cautam si sa implementam solutii pentru a ne adapta noului context. - Care sunt principalele canale de comunicare folosite in aceasta conjunctura speciala? - Distantarea fizica ne-a fortat sa ne indreptam atentia spre metodele care permit comunicarea la distanta, instrumentele digitale si canalele de social media ocupand un rol extrem de important. Digitalizarea este un proces continuu si reprezinta un factor esential in optimizarea proceselor logistice si de productie. Inca din 2009, am inceput sa investim continuu in dezvoltarea canalelor digitale atat din perspectiva utilizatorilor finali, cat si din cea a producatorilor de tamplarie. Acum, la 20 de ani de prezenta VEKA in Romania, consider ca oferim partenerilor locali cea mai extinsa paleta de servicii digitale, pornind de la instrumente destinate proiectarii si productiei de tamplarie termoizolanta si ajungand la sisteme de promovare si generare de vanzari. Nu ne vom opri aici si intentionam sa dezvoltam in continuare solutiile digitale si in anii ce vor veni. DBS (Digital Building Solutions), subsidiara grupului VEKA, va reprezenta pentru industrie un pas substantial in procesul de digitalizarii productiei de tamplarie, integrand un set complex de instrumente, care sa ajute la cresterea controlului intregului flux si optimizand, astfel, eficienta tuturor proceselor de proiectare si productie. Inca de pe acum, putem discuta despre un pachet de programe ce vizeaza solutii de modelare si proiectare a ferestrelor, un program de vizualizare cu ajutorul realitatii virtuale, software pentru procesarea comenzilor si o solutie de identificare a fiecarui element de tamplarie (care se bazeaza pe inserarea in profil a unui cip NFC unde sunt stocate informatii despre elementul respectiv). Este o carte de identitate ce poate fi utilizata pentru a confirma livrarea la destinatie, pentru a oferi instructiuni de instalare sau pentru a prelua eventualele solicitari de service. O alta directie spre care ne indreptam atentia este reprezentata de sistemele de control electronic si de la distanta a obloanelor, jaluzelelor si a elementelor de umbrire incluse in structura geamurilor. Din aceasta clasa fac parte sistemele ShadeControl 100 si ShadeControl 110, doua solutii foarte practice pentru realizarea unui ecosistem specific caselor inteligente. - Cum a evoluat compania din punct de vedere financiar in ultima perioada? - Anul 2019 a marcat o usoara crestere a vanzarilor de profile VEKA in Romania, fapt ce a confirmat obiectivele noastre de crestere organica. Pentru exericitiul financiar in curs, primele 6 luni s-au caracterizat printr-o foarte usoara scadere, generata in mare masura de masurile de carantina adoptate de Guvern. Ne bucura insa sa vedem ca am asistat la o revenire rapida in perioada de vara, tendinta ce s-a continuat in luna septembrie. De aceea, estimam ca ne vom indeplini si anul acesta obiectivul de crestere organica a cifrei de afaceri. - In ce fel marcati aniversarea VEKA pe piata romaneasca a profilelor PVC? - Din pacate, situatia nationala nu ne permite sa sarbatorim asa cum ne-am dori, alaturi de partenerii nostri. Asadar, vom continua sa fim atenti si sa muncim asa cum am muncit si pana acum, astfel incat sa fim pregatiti pentru aniversarea de 25 de ani. - Ce strategii va propuneti sa implementati pentru consolidarea pozitiei detinute pe piata de profil? - Cei trei piloni pe care ne bazam consolidarea pozitiei de lider pe piata de profile din PVC sunt investitiile continue in productia elementelor de calitate superioara, inovatia si extinderea retelei de parteneri. Suntem incantati sa vedem ca tot mai multi consumatori si parteneri descopera calitatea certificata a produselor noastre si ne dorim ca pe viitor tot mai multi clienti sa se poata bucura de atributele de rezistenta si eficienta a ferestrelor si usilor realizate cu ajutorul profilelor noastre de clasa A. Vom continua, de asemenea, sa ne dezvoltam paleta de sisteme oferite partenerilor din tara. As enumera aici noua platforma de usi liftant-glisante VEKAMOTION, introducerea unui sistem ce imbina avantajele aluminiului cu eficienta PVC-ului, precum si dezvoltarea cromatica a solutiei VEKA SPECTRAL. Mai mult, intentionam ca in perioada urmatoare sa diversificam metodele de educare si informare destinate utilizatorilor finali, precum si dezvoltarea solutiilor de marketing destinate promovarii partenerilor nostri. In pofida vremurilor dificile, vom continua sa ne desfasuram activitatea in mod sustenabil si eficient. Concomitent, vom ramane preocupati sa identificam solutii si inovatii prin care sa putem raspunde celor mai riguroase exigente ale clientilor. - Care este mesajul VEKA pentru parteneri si competitori? - Istoria arata ca perioadele de criza sunt urmate de reveniri economice accelerate. Daca eforturile sunt gestionate corespunzator, se evita situatiile de risc si sunt respectate masurile impuse de autoritati, cred ca vom depasi cu bine situatia in care ne aflam. Noi, la VEKA, suntem pregatiti sa depunem toate eforturile pentru a gestiona eventualele efecte negative generate de pandemie. (articol aparut in revista Fereastra, editia Octombrie 2020)
|