Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - VEKA obtine un avans de peste 60% al vanzarilor, in semestrul intai din 2021
VEKA obtine un avans de peste 60% al vanzarilor, in semestrul intai din 2021
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 07 Oct 2021 07:45
Grupul german VEKA, cu sediul central in localitatea Sendenhorst - Germania, de pe pozitia sa de lider al pietei globale de profile din PVC destinate executiei de tamplarie termoizolanta, a reusit sa gestioneze in mod optim perioada curenta, deosebit de dificila, marcata de problemele generate de pandemia de Covid-19. Beneficiind de notorietatea internationala de care se bucura si de experienta deosebit de bogata cumulata in peste o jumatate de secol de activitate in domeniu, compania a dovedit inca o data flexibilitate si s-a adaptat perfect la noile conditii de piata, deservindu-si partenerii intr-o maniera exemplara. Desi criza sanitara continua sa-si manifeste efectele negative, iar piata este marcata in continuare de impredictibilitate si volatilitate a preturilor, oficialii grupului isi pastreaza optimismul si mizeaza pe o consolidare a cotei de piata. In acest context, directorul national de vanzari VEKA pentru Romania si Ungaria, Gyula Takács, se refera la situatia actuala pe plan national si la perspectivele de dezvoltare din perioada urmatoare. 
 
- Ce performante financiare ati consemnat in precedentul exercitiu financiar si in prima jumatate a lui 2021? Care sunt prognozele pe termen scurt si mediu?
- Anul 2021 este unul atipic, iar aceasta se datoreaza in principal efervescentei din constructii. Volumul lucrarilor a continuat sa creasca in ritm accelerat in primele luni din exercitiul financiar in curs, dupa ce si in anul pandemiei a avansat fata de 2019. Acest trend a avut un impact cu atat mai mare pentru noi, ca volum de cereri de profile din PVC, cu atat mai mult cu cat constructia de cladiri rezidentiale este pe primul loc in sectorul respectiv. La nivelul intregii piete romanesti, am inregistrat in prima jumatate din 2021 un avans de peste 60% comparativ cu perioada de referinta. In luna iunie, de pilda, potrivit datelor Eurostat, Romania a fost pe locul al doilea in Europa din punct de vedere al avansului lucrarilor din constructii. Suntem increzatori ca aceasta tendinta se va pastra si in perioada iulie - decembrie. Vorbim despre doi ani - 2020 si 2021 - in care am doborat record dupa record la capitolul de nivel al vanzarilor in Romania, calculat din 2009 pana in prezent. 
 
- Cum a evoluat cererea de profile din PVC in timpul pandemiei? Ati lansat noutati in aceasta perioada speciala? 
- Dupa cum o arata datele oficiale, pandemia nu a inchis santierele din tara noastra, ci, dimpotriva, semnalele venite dinspre piata au fost pozitive. Daca in prima parte a lui 2020 a existat o usoara scadere a comenzilor, avand in vedere starea generala de incertitudine si impactul exercitat de starea de urgenta, cel de-al doilea semestru a adus cu sine o revenire rapida a vanzarilor de sisteme promovate de grupul nostru. Apoi, 2021 a venit cu un "boom” substantial, generat de zona proiectelor rezidentiale noi, existand tot mai multi dezvoltatori ce opteaza pentru profile de clasa A, in detrimentul alternativei definite prin sintagma "pretul cel mai mic”. Cresterea si-a pus amprenta inclusiv pe livrarile de profile si nu a fost usor sa ne respectam promisiunile de livrari de marfa si timpul mai rapid de livrare. Ne-am concentrat pe aceasta zona si vom continua sa depunem eforturi pentru mentinerea unui sistem previzibil de livrari de marfa cu ajutorul colegilor nostri din Germania. Totodata, am reusit ca de la inceputul anului sa finalizam mai multe scolarizari ale partenerilor in vederea producerii noului sistem de usi culisante Vekamotion. Practic, platforma de usi culisante cu ridicare a fost complet reproiectata, cu atentie pentru design si cu accent pe facilitarea procesului de fabricatie. Versiunea Vekamotion 82 MAX inseamna usi culisante panoramice cu suprafete mari de sticla si profil ingust. Este un exemplu al modului in care raspundem tendintelor de pe piata, continuand sa dezvoltam solutii si inovatii care sa raspunda in mod optim cerintelor aflate in continua schimbare. 
 
- Cum va afecteaza actualele perturbari in aprovizionare si cresterea accelerata a preturilor la materiale?
- Acest climat dificil, corelat cu cresterea cererii de profile de clasa A, reprezinta principala provocare a momentului. Ne ajuta insa experienta castigata la nivel de grup si cladita in cei peste 50 de ani de activitate, fiind forta care a impus compania ca lider mondial in domeniu. Livram in prezent la nivel mondial mai multe profile decat in oricare alt moment din istoria noastra. Beneficiem de un sistem logistic bine pus la punct, iar transformarea digitala, inceputa de noi in urma cu peste un deceniu, ne-a permis sa optimizam rapid atat procesele logistice, cat si pe cele de productie. La toate acestea se adauga avantajele date de faptul ca grupul nostru este un pionier in domeniul reciclarii. Astfel, in conditiile in care pretul materiei prime virgine este in crestere, faptul ca, datorita investitiilor constante, suntem acum capabili sa asiguram un circuit inchis al PVC-ului, ne ofera o pozitie privilegiata pe piata. Lucram in permanenta pentru a ajusta fluxurile de aprovizionare si de distributie si avem toate motivele sa fim increzatori ca, impreuna cu partenerii nostri, ne vom ridica la inaltimea provocarilor actuale si viitoare. 
 
- Ce masuri intentionati sa implementati in vederea consolidarii cotei de piata in Romania, in contextul actual, marcat atat de criza sanitara, cat si de procesele specifice digitalizarii si Industry 4.0?
- Investitiile constante in productia de elemente de calitate superioara, inovatiile si dezvoltarea permanenta a retelei de colaboratori vor continua sa fie pilonii strategiei noastre de business. De asemenea, ne vom concentra si anul acesta pe campanii de constientizare sau de educare si promovare business-to-business. Continuam, de asemenea, campania de comunicare in social media, serialul Die A-Klasse-Show, gazduit de Hermann VEKA, prin care putem explica, intr-o maniera inedita si destinsa, avantajele pe care le ofera ferestrele realizate din sisteme de clasa A. Facem acest proiect si impreuna cu o parte din partenerii nostri, incercand sa promovam si brandurile lor, ale celor care investesc constant in dezvoltarea si prelucrarea tamplariei realizate din profilele noastre de clasa A. Ne bucuram ca am reusit sa starnim entuziasm prin campaniile de comunicare si suntem incantati sa vedem un interes tot mai mare al romanilor pentru solutii tehnice durabile, superioare din punct de vedere al calitatii. 
 
- Care sunt prognozele in legatura cu evolutia pietei de profil, luand in considerare inclusiv politicile europene din domeniul sustenabilitatii?
- Anul 2021 a fost unul in care ritmul de crestere a depasit orice asteptare. Prognozele actuale arata ca sectorul isi va continua trendul ascendent, desi probabil nu intr-un ritm la fel de alert ca cel actual. La nivel general, sunt de luat in calcul factori legati de directia si viteza cresterii economice, in contextul post-pandemic. Predictibilitatea si modul in care vor fi atrase fondurile europene disponibile prin Planul National de Redresare si Rezilienta in asa fel incat acesta sa devina un motor pentru economie sunt importante pentru viitorul mediului de afaceri din Romania. In ceea ce priveste sustenabilitatea, dupa cum am precizat anterior, faptul ca am investit constant si la acest capitol ne asigura o pozitionare avantajoasa pe piata internationala de profil.
 
rehau
SISECAM
TSV
ABONARE REVISTE
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left