Paul Chipriean, Director of Window Solutions REHAU Romania, a afirmat recent ca "piata de profile din PVC a continuat sa creasca si in 2022, dupa cum am preconizat. Cu toate acestea, chiar daca sectorul respectiv a cunoscut un avans in ceea ce priveste cererea de sisteme, oferta a inregistrat o usoara scadere in raport cu 2021. Acest lucru a fost cauzat de evenimentele petrecute la nivel international, ce au influentat pietele din punct de vedere macroeconomic. Razboiul care a izbucnit la granitele tarii noastre in luna februarie a anului trecut a fost unul dintre factorii generatori de schimbare. Dupa perioada pandemica, am crezut ca se va restabili normalitatea cu care eram obisnuiti, insa evenimentele ce au urmat ne-au demonstrat ca totul este imprevizibil. Ca efect, preturile materialelor au crescut, iar intregul lant de aprovizionare a fost supus unor provocari majore. Pentru a ne asigura ca produsele Rehau Window Solutions ajung mai repede catre clientii locali, anul trecut am inceput lucrarile pentru noul hub logistic regional de la Sibiu, care va asigura Romaniei si pietelor conexe necesarul de profile din PVC. Pentru 2023, impredictibilitatea este un cuvant-cheie. Nu putem face previziuni pe termen lung, luand in considerare schimbarile rapide care se petrec permanent. Cu toate acestea, la Rehau continuam sa oferim suportul nostru tuturor partenerilor si sa ne adaptam treptat la noile conditii impuse de piata. In ceea ce priveste rezultatele financiare ale subsidiarei Window Solutions din Romania, am incheiat anul 2022 cu o crestere mai mare decat cea a pietei, ceea ce ne confirma faptul ca solutiile oferite de Rehau Window Solutions continua sa satisfaca in mod optim nevoile clientilor. Intrucat interesul nostru va fi mereu acela de a livra calitatea pe care clientii o cauta, anul trecut a fost marcat de numeroase investitii, pentru a perfectiona portofoliul de produse. De asemenea, demararea lucrarilor pentru noul hub regional de la Sibiu, ce va integra o linie moderna de infoliere a profilelor din PVC a fost o borna importanta pe drumul nostru spre dezvoltare. Principalul obiectiv din acest an este sa perfectionam produsele realizate in mod durabil. Sustenabilitatea si inovatia au fost intotdeauna in centrul atentiei noastre. In acest moment, prin activitatea in domeniul ferestrelor si usilor, Rehau ajunge la economii anuale de pana la 97.000 tone de CO₂. Dorim sa deschidem calea clientilor catre solutii sustenabile pentru ferestre si in 2023. Sistemele Artevo si Slinova sunt doua dintre inovatiile care poarta eticheta EcoPuls. Pentru a putea creste gradul de constientizare a nevoii de produse sustenabile, ne vom implica activ in informarea tuturor partenerilor in legatura cu beneficiile solutiilor sustenabile pentru ferestre si usi puse la dispozitie de Rehau Window Solutions. Revenind la situatia curenta a pietei, nu este un secret faptul ca am experimentat provocari in ceea ce priveste lantul de aprovizionare si preturile materialelor. Cu toate acestea, am reactionat rapid si am gasit cele mai bune solutii pentru ca aceste lucruri sa nu fie resimtite si de consumator. Pentru a ne asigura ca putem livra aceleasi servicii de calitate, am regandit intreaga activitate Rehau astfel incat sa fie centrata mai mult pe plan local. De altfel, prin inaugurarea hubului logistic de la Sibiu, vom putea raspunde la timp cererii de profile din PVC atat pe plan local, cat si regional. Livrarile care vor pleca din Sibiu vor restabili echilibrul pe pietele din Europa de Est aflate in proximitatea Romaniei, cum ar fi Republica Moldova, Bulgaria sau Grecia. Dupa cum mentionam anterior, previziunile sunt dificil de conturat la momentul actual. Piata de ferestre si usi din PVC s-a aflat pana acum intr-o crestere continua. Cererea de produse venita din partea consumatorilor a ramas aproape neschimbata, cunoscand doar fluctuatii usoare in ultimii ani. In prezent, perspectivele de dezvoltare stau sub semnul impredictibilitatii, intrucat evenimentele cu care ne confruntam pe plan geopolitic continua sa influenteze pretul materialelor si sa pericliteze lanturile de aprovizionare. De asemenea, actualmente ne confruntam si cu o crestere inflationista care poate influenta decizia de cumparare a oamenilor. Cu toate acestea, vom continua sa ne respectam promisiunea de a livra calitate prin toate produsele pe care le promovam".