REHAU (Paul Chipriean): „Viitorul apartine industriei smart!” |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 24 Oct 2019 06:03 |
Rehau Romania - unul dintre cei mai importanti competitori activi pe piata locala a profilelor din PVC destinate executiei de tamplarie termoizolanta - a implementat in ultimul an o serie de masuri ce au vizat imbunatatirea prezentei pe plan autohton si extinderea portofoliului de produse. In prezent, strategia de dezvoltare a companiei este coordonata de noul manager al diviziei de profile, Paul Chipriean, al carui obiectiv declarat este acela de consolidare a pozitiei detinute de Rehau pe segmentul solutiilor „smart” si produselor premium. Beneficiind de o experienta relevanta in dezvoltarea si administrarea afacerilor, oficialul companiei este optimist in legatura cu perspectivele de dezvoltare pe segmentul de sisteme din PVC, acesta constituind de-a lungul timpului principalul centru de profit al reprezentantei locale a concernului german.
- Descrieti, in mod succint, conjunctura generala a pietei pe care activati, precum si perspectivele de evolutie pe termen scurt si mediu.
- Industria in care ne desfasuram activitatea se situeaza, la momentul actual, intr-o faza de consolidare, daca analizam situatia din punct de vedere al furnizorilor de profile. Se observa faptul ca producatorii de ferestre acceseaza tot mai mult pietele de export. In ceea ce priveste situatia la nivel national, trebuie remarcat ca se simte o usoara scadere, dar se observa, in acelasi timp, o segmentare din punct de vedere al consumului de materiale. In mod concret, cererea partenerilor pe segmentul profilelor premium este in continua crestere, ceea ce asigura companiei noastre toate premisele pentru o dezvoltare sanatoasa si sustenabila a afacerii. - De pe pozitia manageriala pe care o ocupati, ce masuri implementati in vederea consolidarii pozitiei competitive?
- Avand o experienta mai mare de 70 de ani la nivel international, noi, cei din echipa Rehau, suntem in permanenta animati de dorinta de a imbunatati calitatea vietii oamenilor de pretutindeni, punandu-le la dispozitie solutii inovatoare in domeniul constructiilor. Ne concentram in mod constant atentia pe o crestere sustenabila si ne implicam activ in dezvoltarea de solutii care sa eficientizeze resursele energetice, avand grija, astfel, de generatiile viitoare. Unul dintre sistemele care ne asigura avantajul competitiv necesar atingerii obiectivelor respective si pentru care inregistram o cerere in crestere accelerata este Geneo RAU-FIPRO X, care este apreciat de arhitecti si designeri mai ales datorita libertatii deosebite pe care o ofera. Un alt segment cu o dinamica buna, ce ofera diferentierea necesara fata de competitie, este constituit de portofoliul de profile colorate din gama WOODEC. Consideram ca beneficiarii nu ar trebui sa fie constransi de folosirea unor sisteme in nuante de alb. Creativitatea, precum si posibilitatile extinse pe care le oferim in vederea respectarii unor culori traditionale, prezente mai ales in aria lucrarilor de restaurare a monumentelor istorice, constituie argumente suficiente, care fac din oferta noastra o alegere interesanta pentru astfel de proiecte. - Ce rezultate financiare a obtinut divizia de profile in ultima perioada si ce perspective intrevedeti pentru intregul an?
- Estimam ca vom incheia exercitiul financiar 2019 la o cota similara celei din 2018. Diferenta majora pentru anul fiscal in curs este data de mixul diferit in ceea ce priveste portofoliul de produse determinat, in principal, de cresterea de doua cifre consemnata in sectorul produselor din gama premium. - Mentionati principalele noutati in ceea ce priveste portofoliul de produse, cu accent pe inovatiile deja lansate sau cele in curs de implementare.
- Rehau se concentreaza in special pe implementarea inovatiilor de tip „smart”, lansate la expozitia internationala de profil Fensterbau/Frontale. In aceasta ordine de idei, pot fi amintite solutii precum Smart Inovent, reprezentand fereastra cu functie de autoventilare prin intermediul sistemului special integrat in structura profilului, fara a mai fi nevoie de deschiderea ansamblului, Smart Guard, constituind o solutie pentru prevenirea intrarilor prin efractie sau RAU-FIPRO X - materialul inovator ce nu necesita armare si asigura proiectarea unor ferestre de dimensiuni foarte mari, ce pot fi integrate inclusiv in structura caselor pasive. Aceasta din urma solutie permite arhitectilor sa actioneze mult mai liber din punct de vedere al golurilor destinate montajului ferestrelor. Ceea ce ne diferentiaza fata de competitori este faptul ca materialul din care este produs RAU-FIPRO X este folosit de grupul nostru in industria aeronautica. Acestea sunt doar cateva dintre inovatiile pe care beneficiarii le apreciaza si care ii determina sa priveasca fereastra nu doar ca pe un lucru banal, ci ca pe unul care are inteligenta proprie. Digitalizarea inseamna, inclusiv in industria profilelor, fructificarea oportunitatilor de a oferi oamenilor o viata mult mai comoda, de a le asigura libertate de exprimare si interactiune la distanta. Realitatea respectiva este fidel reflectata de cererea tot mai mare pe care compania noastra o inregistreaza pe segmentul produselor „smart”, ce sunt in deplin acord cu motto-ul „Rehau - Ferestre reinventate pentru o viata moderna”. - Cum a evoluat in ultimul timp portofoliul de clienti din Romania?
- Putem afirma ca numarul de parteneri pe care ii avem la nivel national a ramas constant. Pe fondul decelerarii cererii de tamplarie termoizolanta pe plan local, alte piete din Uniunea Europeana - si nu numai - au devenit de interes pentru firmele de productie si, implicit, pentru furnizorii de materiale. - Nominalizati principalele dificultati cu care va confruntati la momentul actual.
- Beneficiarii finali au reclamat faptul ca prin programul national de eficientizare energetica a imobilelor existente sunt conditionati sa schimbe ferestrele termoizolante deja instalate, inlocuindu-le cu ansambluri realizate din profile de alte marci. Consideram ca este anormal faptul ca, in cazul proiectelor de reabilitare termica, nu se tine cont de performanta produselor si garantia oferita de producatori, in cele mai multe cazuri pretul fiind elementul determinant in formarea deciziei de achizitie. La nivelul altor industrii s-a inteles deja ca o astfel de abordare este gresita, iar calitatea si performanta trebuie sa primeze, ceea ce ne determina sa fim optimisti si sa speram ca, in viitorul apropiat, persoanele-cheie implicate in luarea unor astfel de decizii sa aloce mai mult timp pentru a analiza raportul dintre pret si calitate, oferind oamenilor confortul si protectia de care au nevoie. O problema la fel de acuta a pietei de profil este constituita de lipsa personalului calificat. Criza este generata de migratia profesionistilor catre vestul Europei, pentru exploatarea diverselor avantaje oferite acolo, iar la nivelul tarii noastre nu avem cu ce compensa acest deficit. Este necesar sa cream premisele reinfiintarii scolilor de meserii si sa incercam stimularea emigrantilor pentru a reveni sau a celor care ar dori sa plece in viitor, pentru a renunta la aceasta decizie. In ceea ce ne priveste, instruim permanent specialistii prin intermediul Rehau Academy, de acest program beneficiind atat personalul implicat direct in productia de ferestre, cat si angajatii firmelor de montaj. - In incheiere, adresati un mesaj bransei locale de tamplarie termoizolanta.
- Principalul element pe care dorim sa-l subliniem este acela ca Rehau pune satisfactia clientilor pe primul loc, oferind produse si servicii de inalta calitate. De asemenea, reiteram ideea ca viitorul apartine industriei „smart”. |