ROPLASTO: Parteneriatele solide asigura continuitatea afacerii |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 22 Sep 2014 15:07 |
Conform rapoartelor curente, cea mai mare pondere in structura vanzarilor Sisteme Roplasto este detinuta, in continuare, de sistemele Roplasto 7001, care sunt responsabile de peste 80% din cifra de afaceri a companiei. Aceasta realitate reconfirma orientarea cererii spre segmentul de produse standard, in detrimentul gamelor economice si premium. In continuare, Arcadie Szilagyi, director comercial al companiei, se refera la activitatea curenta si la perspectivele de redresare, pe termen mediu.
- Cum comentati evolutia companiei din punct de vedere al tipurilor de profile promovate?
- Pe piata din Romania, mai ales in circumstantele actuale, specifice crizei economice prelungite, ar fi fost mai usor de explicat o pondere majoritara a seriei 6002, prin prisma pretului mai scazut. Se pare insa ca gradul de informare a beneficiarilor a sporit in ultimul timp, multi dintre acestia preferand performanta si fiabilitatea. Referitor la seria de top, cu opt camere de izolare, cererea este inca punctuala, venind in special de la companiile care executa lucrari pentru imobile de lux sau de la cele ce deruleaza operatiuni de export. Profilele respective, cu o adancime constructiva de 80 mm, sunt concepute pentru a respecta standardul de case pasive, gratie coeficientului de transfer termic al ramei de 0,89 W/mpK fiind declarate de institutul IFT Rosenheim ca unele dintre cele mai performante sisteme disponibile pe piata. De aceea, speram ca in intervalul urmator cota acestor solutii pe plan local sa se consolideze semnificativ.
- Ati inregistrat o imbunatatire a conditiilor de afaceri, din punct de vedere concurential?
- Din pacate, recesiunea a declansat un fenomen masiv de retragere a companiilor din activitatea de productie si orientarea spre operatiuni de instalare. Avand in vedere ca acest lucru a fost constatat si in alte zone din Europa, cum ar fi, de exemplu, Polonia, se poate considera ca tendinta este oarecum normala. Mai putin avantajos pentru calitatea ofertei este insa faptul ca, pe fondul presiunii exercitate asupra pretului de livrare, firmele de tamplarie ramase active au inceput sa proceseze profile cu performante scazute, provenite de la furnizori din afara spatiului economic comunitar (care nu respecta prevederile EN 12608). Un element pozitiv este acela ca dificultatile in legatura cu indisciplina financiara au fost depasite cu succes, singurele astfel de cazuri fiind consemnate in situatiile de restructurare a activitatii unora dintre partenerii catre care au fost livrate diferite cantitati de materiale.
- Cum estimati evolutia pietei pe termen scurt si mediu?
- Perspectivele, mai ales cele pe termen mediu, sunt promitatoare. Am observat, de exemplu, ca, in pofida conditiilor climatice nefavorabile, cererea a inceput sa creasca intr-un ritm mai alert decat se preconiza initial. Pentru compania noastra, principalii factori de stabilitate si progres sunt constituiti de soliditatea parteneriatelor incheiate cu firme care au realizat contracte ferme atat pe piata locala, cat si pe cele externe.
|