ROTO creste rapid intr-o perioada dificila si nu se multumeste doar cu atat |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 14 Dec 2021 06:49 |
Cu ocazia celei de-a XVI-a editii a Zilelor Internationale ale Presei Comerciale, desfasurate la Dusseldorf la jumatatea lunii noiembrie 2021 - eveniment traditional, organizat de furnizorul german de sisteme de feronerie si ferestre de mansarda Roto Frank si care s-a derulat in acest an in sistem hibrid din cauza restrictiilor de calatorie impuse pentru a limita raspandirea noului coronavirus - Dr. Eckhard Keill, presedinte al Consiliului de administratie al holdingului, a rezumat succint dezvoltarea din ultimul an, afirmand ca rezultatele raportate sunt, in mod paradoxal, mai bune decat ar fi fost normal. Dr. Keill a afirmat ca performanta financiara a depasit toate asteptarile si ar putea fi stabilit un nou record la finele lui 2021. Acest lucru este cu atat mai impresionant cu cat Roto opereaza inca intr-o perioada de instabilitate, incertitudine si mare volatilitate. In calitate de competitor global, holdingul a oferit, printre altele, clientilor sai din intreaga lume cel mai important factor pentru a asigura productia industriala: performanta buna de livrare. Desi perspectivele pietei pentru 2022 nu sunt deloc optime, obiectivul stabilit este de continuare a traiectoriei actuale de crestere.
Cifra de afaceri si profitabilitate peste asteptari
Oficialul Roto a precizat ca dintre cele doua scenarii posibile propuse in urma cu un an pentru performanta din 2021, balanta a inclinat spre cel pozitiv. Redresarea mai mult sau mai putin puternica a economiei mondiale din ultimele 12 luni a contribuit in mod direct la revigorarea, in cea mai mare parte, a industriei constructiilor. Cu toate acestea, in prezent, exista diverse aspecte negative cu care companiile se confrunta. De exemplu, situatia pandemica inca nu s-a imbunatatit fundamental si inca nu au aparut semne ale unei relaxari la nivel geopolitic.
Exista, de asemenea, o criza internationala de materiale, materii prime si logistica, in principal cauzata de pandemia de Covid-19, care a dus la cresteri drastice ale preturilor, fapt ce a incetinit in mod considerabil procesul de redresare economica. In continuare, Dr. Eckhard Keill a facut o trecere in revista a obiectivelor de performanta pentru 2021, formulate la sfarsitul lui 2020. Concret, grupul s-a straduit din nou sa performeze mai bine decat competitorii sai, pentru a continua sa fie performant in indeplinirea cerintelor clientilor, pentru a obtine din nou un rezultat bun in ceea ce priveste cifra de afaceri si pentru a-si consolida in continuare profitabilitatea.
Vanzari de 800 milioane de euro, preconizate pentru intregul an fiscal
Evolutia ascendenta, literalmente imprevizibila, s-a reflectat in majorarea semnificativa a cifrei de afaceri totale a grupului, dupa cum demonstreaza datele publicate la sfarsitul lunii septembrie 2021. Concret, vanzarile din primele noua luni ale acestui an au sporit cu o cincime (20,6%), de la 511,8 milioane de euro, la 617,1 milioane de euro. Diviziile de tehnologie a ferestrelor si usilor (FTT), tehnologie a sistemelor de acoperis (DST) si servicii profesionale (RPS) au avansat la rate aproape identice, formate din doua cifre. Cu toate acestea, dinamica extraordinara se va atenua oarecum pana la sfarsitul anului. Pe de o parte, al patrulea trimestru din 2020 a decurs deosebit de bine, ceea ce face ca baza de raportare sa nu fie favorabila. Pe de alta parte, este important sa se ia in considerare stocurile mari acumulate de parteneri in ultimele cateva luni, pe fondul crizei materiilor prime. Acest efect de decelerare a devenit, de altfel, evident in trimestrul al treilea. Totusi, Dr. Keill se asteapta la o cifra de afaceri totala de aproximativ 800 de milioane de euro pentru 2021 (dupa ce in anul trecut aceasta a fost de 686 de milioane de euro), evolutie fara precedent in istoria companiei. In ceea ce priveste raportul geografic aproape traditional al vanzarilor, ce indica realizarea a doua treimi din livrari in Germania si a diferentei de o treime in strainatate, el a ramas neschimbat. Referitor la investitii, volumul lor se situeaza sub nivelul bugetat, intrucat restrictiile impuse de criza sanitara au impiedicat implementarea proiectelor planificate. Acest lucru ar putea duce la instalarea unui proces de reluare in 2022, daca situatia revine la normalitate.
Criza materialelor se va incheia la jumatatea anului viitor
Presedintele Consiliului de Administratie al companiei a sintetizat afirmand ca Roto si-a depasit in mod clar obiectivele pentru 2021 si, prin urmare, a "lasat o amprenta impresionanta". Un element care a impulsionat cresterea a fost reprezentat inclusiv de noul grad de implicare al proprietarilor grupului, care au infiintat Fundatia Wilhelm Frank la inceputul anului 2021, cu scopul declarat de a promova schimbul intercultural, a acorda burse si a incuraja cercetarea. Primul proiect al initiativei - concursul "Ferestre deschise - Ce spun ferestrele despre tara mea" - s-a incheiat si a avut o rezonanta extraordinara pe plan international. In argumentatia sa referitoare la prognoze, Dr. Keill s-a referit pe larg la anumite parti ale mediului de afaceri si efectele acestora asupra dezvoltarii economice si a pietei, in anul care urmeaza. Oficialul german i-a indemnat pe politicieni sa rezolve probleme si sa nu creeze altele noi, aceasta din urma tendinta fiind predominanta in ultimul timp. Un exemplu concret este reprezentat de legea lanturilor de aprovizionare, adoptata de guvernul federal. In prezent, Germania este singurul membru al UE care adopta in mod voluntar reglementari suplimentare la nivel national pe acest segment sensibil. De dorit este ca toate partile implicate sa fie constiente de faptul ca, pe langa efectele de denaturare a concurentei, noua lege nu face altceva decat sa intensifice problemele cu achizitiile, care sunt deja foarte grave. In viitor, pandemia va ramane un factor de influenta important, cu efecte imprevizibile inclusiv in 2022. In viziunea Roto, actuala criza a materialelor se poate solutiona treptat, determinand, probabil, ca situatia in ceea ce priveste disponibilitatea si pretul sa se restabileasca pana la jumatatea lui 2022. Continuarea boom-ului global exceptional din sectorul constructiilor nu este inca o certitudine, in pofida previziunilor predominant optimiste. Cel mai posibil scenariu ar fi acela al unei stabilizari a cererii utilizatorilor finali sau chiar o usoara crestere a acesteia. Intrebarea daca si in ce masura explozia actuala a costurilor in domeniul constructiilor va duce la o atenuare a disponibilitatii de investitii a publicului larg de a face noi investitii ramane inca fara raspuns. Sfarsitul fazei actuale de crestere a comenzilor si reducerea stocurilor excesive, ce nu reflecta corect cererea reala existenta pe piata, vor determina probabil o scadere de pana la 5% a volumului total al livrarilor de pe pietele carora li se adreseaza Roto.
Sustenabilitatea, un criteriu ce va afecta companiile mari de tamplarie
Pe langa subiectul la moda al digitalizarii, sustenabilitatea va ramane o prioritate pentru activitatea Roto la nivelul tuturor diviziilor sale, in viitor. Acest lucru implica provocari complexe pentru companii, care vor avea obligatia de a furniza rapoarte detaliate. Pe baza unei extinderi substantiale a continutului, sustenabilitatea se dezvolta in prezent de la un factor pur exclusivist si voluntar, la un criteriu de excludere in ceea ce priveste conceptele de finantare, de exemplu. Comisia Europeana urmareste sa stabileasca un set unificat de reglementari pana in 2023, care sa fie implementat la nivel national din 2024. Dr. Keill a precizat ca acest lucru ii afecteaza pe multi producatori de tamplarie termoizolanta, deoarece, conform planificarii actuale, liniile directoare relevante vor influenta direct toate companiile cu o cifra de afaceri de cel putin 40 de milioane de euro si mai mult de 250 de angajati. Prin urmare, intregul sector ar trebui sa se implice intens in aceasta problema. In 2022, este necesar ca Roto sa se afirme din nou intr-un domeniu provocator, afectat de o gama extinsa de factori imprevizibili. Grupul este bine pozitionat pentru a face acestei provocari atat din punct de vedere strategic, cat si operational, dar totusi nu doreste si nu intentioneaza sa se multumeasca doar cu atat. Singura optiune ramane aceea de a asigura operatiuni flexibile si orientate catre client, de a incuraja stabilitatea si de a continua optimizarea proceselor si produselor. Pentru a oferi o baza ferma pentru obiectivele specifice pe care le presupune acest lucru, presedintele holdingului a anuntat in fata celor 75 de jurnalisti din 15 state de pe intregul mapamond, care au fost prezenti la eveniment, doua obiective-cheie pentru anul care urmeaza: cresterea substantiala a cifrei de afaceri, intr-un ritm chiar mai accentuat decat cel din 2021, respectiv consolidarea trendului pozitiv in ceea ce priveste profitabilitatea.
Feroneria oscilo-batanta in top, cu o cota de 35% din vanzari
Marcus Sander, CEO al diviziei de tehnologii pentru ferestre si usi (FTT), a descris evolutia din 2021 afirmand ca "Roto a depasit cu succes inca un an extrem de provocator si suntem complet multumiti de rezultatele obtinute. Aceasta afirmatie se aplica atat cifrei de afaceri si profiturilor, cat si cotelor de piata." Performanta se datoreaza mai multor factori, a explicat CEO-ul FTT, iar unul dintre acestia a fost reprezentat de mentinerea unei capacitati ridicate de livrare la nivel mondial, in pofida crizei grave a materialelor, inclusiv a materiilor prime, cauzate in principal de coronavirus. Un alt impuls semnificativ a fost dat de digitalizarea consecventa a proceselor, care asigura o crestere reala a beneficiilor pentru clienti, printr-o mai mare viteza, transparenta si eficienta. In continuare, Marcus Sander a oferit detalii despre volumul pietei industriei globale de feronerie pentru tamplarie, potrivit calculelor si estimarilor, aceasta fiind de aproximativ 3,4 miliarde euro in 2020, la acelasi nivel ca in anul precedent. Clasamentul segmentelor individuale de produse a ramas constant. Modelele oscilo-batante au ocupat pozitia de lider cu 35% in total, urmate de sistemele pentru usi (25%) si cele glisante (23%). Solutiile pentru deschideri spre exterior au avut o pondere de 11%, iar cele pentru copertine de 6%. In prezent, Roto ofera solutii tehnologice adecvate pe toate segmentele de piata. Dintre modelele de succes se remarca feroneria oscilo-batanta Roto NX, pachetul complet (blocare usa, balamale si praguri) pentru usile de exterior si seria glisanta Roto Patio Inowa. Analiza geografica a activitatii a relevat cateva elemente comune - si anume: efectele pandemiei si problemele legate de aprovizionarea cu materiale, pe de o parte, respectiv dezvoltarea pozitiva a pietei, calitatea buna a livrarilor si cresterea puternica a cifrei de afaceri Roto, pe de alta parte.
Pentru America de Nord, s-a remarcat o inclinatie catre ansamblurile de mari dimensiuni, ceea ce a dus la castigarea unor noi clienti de catre furnizorul german. In ceea ce priveste America de Sud, situatia politica adesea volatila si provocarile macroeconomice au reprezentat piedici reale in calea dezvoltarii. Cu toate acestea, dinamica pietei constructiilor este pozitiva in cele mai importante tari din regiune, in Argentina, Brazilia si Chile cererea pentru produsele Roto fiind foarte mare. Acelasi lucru este valabil si pentru Europa, in ansamblul sau. Forta motrice din spatele cresterii considerabile, in special pe segmentele mentionate anterior, este reprezentata de lucrarile de reabilitare, la care se adauga lansarea de noi produse si capacitatea mare de livrare a grupului. Acest din urma factor a avut, de asemenea, un rol important in semnarea de noi contracte si, prin urmare, in castigarea unor cote de piata suplimentare. Dezvoltarea pietei in tarile din regiune a depins de anumite influente. Desi, in general, exista o tendinta ascendenta clara in Germania, Austria, Elvetia, tarile Benelux, Franta si Italia, criza constructiilor din Marea Britanie ramane grava. Situatia din statele din Peninsula Scandinava este inca stagnanta, in timp ce Spania, Portugalia si Grecia se dovedesc a fi rezistente la provocarile curente, in ciuda noilor focare de coronavirus in 2021. Din fericire, Roto a reusit sa creasca chiar si pe piete cu performante sub medie. In zona de afaceri Asia/Pacific, dezvoltarea pietei a suferit in special din cauza mixului toxic dintre penuria de materiale si cresterea drastica a pretului materiilor prime. In China, acest lucru are un impact negativ asupra investitiilor in constructii noi in orasele de al doilea si al treilea nivel. In zonele urbane de prim rang, cererea pentru constructii noi a fost satisfacuta in mare masura. In general, piata se indreapta catre renovare si modernizare. In concluzie, luand in considerare toate aspectele mentionate anterior, lucrurile au decurs, in general, conform planificarii, a mai subliniat oficialul Roto. Acest lucru este reflectat de cresterea clara a cifrei de afaceri de doua cifre, de rentabilitatea financiara excelenta si, prin urmare, de consolidarea a fortei economice a companiei, coroborata cu cresterea cotelor de piata. Toate au fost posibile inclusiv datorita managementului profesional al sanatatii in perioada pandemiei, care a presupus implementarea unui pachet amplu de masuri, care a inclus si sustinere pentru vaccinarea angajatilor.
Lantul valoric digital este viitorul
In ceea ce priveste prognozele pentru 2022, managerul FTT a declarat ca problemele din anul precedent vor persista. Actualmente este imposibila prezicerea cu exactitate a momentului de finalizare a pandemiei si a celui in care pietele de materii prime vor reveni la normal. Roto se asteapta totusi la o relaxare vizibila pana la jumatatea lui 2022. Marcus Sander a descris posibilele consecinte ale explodarii costurilor de constructie asupra cererii pietei ca un alt element de incertitudine. Acesta este motivul pentru care, in viitoarele 12 luni, Roto va continua sa se concentreze asupra a ceea ce poate face in directia stabilizarii durabile a cursului actual de crestere sanatoasa. In alta ordine de idei, CEO-ul diviziei FTT a definit digitalizarea orientata catre client a tuturor proceselor companiei drept un factor important de sprijin. De asemenea, trendul respectiv este inevitabil, daca se doreste asigurarea succesului pe termen lung. Pentru Roto, digitalizarea este un instrument de accelerare, transparentizare si concentrare a proceselor. Ea este orientata catre elementul strategic cheie, reprezentat de punerea pe primul plan a avantajelor oferite clientilor. Un obiectiv major este extinderea cadrului de e-business, care a fost instituit in ultimii ani si are rolul de a consolida viabilitatea companiei.
Pentru un competitor global cu 15 fabrici de productie in intreaga lume si activitati de vanzari pe toate continentele, aceasta este o sarcina plina de provocari, insa inevitabila, a aratat Marcus Sander. Desigur, in continuare productia se plaseaza pe primul plan, dar obiectivul final al strategiei curente de digitalizare este ca toate masinile si uneltele sa isi poata optimiza performanta in mod autonom. Acest lucru genereaza avantaje nete legate de economia de timp, sporesc eficienta si fiabilizeaza planificarea. Pentru clienti, toate se reflecta in imbunatatirea livrarii si in cresterea calitatii. Lista proiectelor care sunt deja finalizate, se afla in curs de derulare sau sunt programate sa inceapa in curand este lunga, aceasta incluzand achizitia online de date pentru utilaje, roboti colaborativi (asa-numitii "coboti"), sisteme autonome de transport, aplicatii pentru managementul digital al pieselor de schimb, drone pentru automatizarea depozitelor si sisteme pentru fabricarea aditiva (sau printare 3D). De asemenea, oficialul Roto a mai afirmat ca digitalizarea devine tot mai relevanta si in design. De exemplu, testele prin vizualizare ale produselor reduc semnificativ timpul de dezvoltare in comparatie cu metodele fizice conventionale. In plus, simularile numerice asigura calcule cuantificate si, prin urmare, detectarea precisa a oricaror puncte slabe. Digitalizarea este, de asemenea, si o componenta fixa a vanzarilor: configuratorul "Roto Con Orders", care poate fi conectat la site-urile SAP si ale dealerilor, a devenit deja un sistem "clasic". La randul sau, platforma de comunicare "Roto City" asigura suport personalizat pentru parteneri oferindu-le o tehnologie moderna de conferinte si prezentari speciale, in orice moment si oriunde. "Lantul valoric digital este viitorul", a conchis CEO-ul FTT.
Piata renovarilor impulsioneaza cererea pe segmentul ferestrelor de mansarda
La pupitrul conferintei a urmat Christoph Hugenberg, care a rezumat dezvoltarea diviziei de ferestre de mansarda (DST) a carei activitate o coordoneaza, afirmand ca 2021 a fost un an bun, iar aspectul respectiv se reflecta - in afara performantei financiare - prin castigarea de cote de piata, in pofida unei baze inalte de comparatie. Cu toate acestea, industria constructiilor, care in 2020 a reactionat optim la provocarile pandemiei, incepe in prezent sa se confrunte cu unele probleme. Asta face mai dificile prognozele pentru anul urmator. Cele mai mari dificultati actuale sunt, fara indoiala, reprezentate de cresterea dramatica a pretului materialelor, inclusiv al materiilor prime, din cauza blocajelor considerabile ale liniilor de aprovizionare. In contextul dat, singura optiune este de a astepta pentru a vedea cum "explodeaza costurile de constructie", din cauza situatiei de fapt, ce a afectat mai ales investitiile private in constructiile rezidentiale. Actualmente, asigurarea unei bune capacitati de livrare a Roto DST are o prioritate absoluta, deoarece aceasta este un factor decisiv pentru clienti. Christoph Hugenberg a mai subliniat ca piata infloritoare a renovarilor este principala forta motrice din spatele diviziei ferestrelor de mansarda. Cresterea impresionanta este rezultatul tendintei de imbunatatire a locuintelor, a schemelor de finantare guvernamentale pentru renovarea cladirilor la standarde inalte de performanta energetica si a faptului ca meseriasii sunt disponibili in sectorul respectiv de activitate, desi aceasta din urma realitate nu poate ascunde faptul ca lipsa acuta de forta de munca preponderent calificata din industria de instalare limiteaza, in general, perspectivele viitoare de crestere in domeniul constructiilor.
Reactie rapida si flexibila la schimbari
Oficialul DST a prezentat inclusiv estimarile BauInfoConsult, conform carora volumul renovarilor private a crescut cu 6,5% in 2021, la nivelul Germaniei. Majorarea cifrei de afaceri obtinuta de Roto DST a depasit clar nivelul respectiv. Sectoarele de retail si comert si-au mentinut cote disproportionat de ridicate ale stocurilor in ultimele luni, din cauza disponibilitatii, in general limitate, a materialelor. Volumul comenzilor din sezonul estival a depasit cu mult nevoile reale ale clientilor finali si capacitatea de instalare a specialistilor in acoperisuri. Acesta este motivul pentru care aplatizarea iminenta a curbei de comenzi nu va constitui o surpriza pentru nimeni. Managerul general al diviziei de ferestre de mansarda a descris afacerile din Europa ca fiind, in general, pozitive - fapt ilustrat de dezvoltarea in regiunile individuale: toate tarile vest-europene au inregistrat o crestere de doua cifre a cifrei de afaceri. Avansul pietei se bazeaza pe redresarea inregistrata dupa diferitele grade de izolare. O crestere semnificativa a incasarilor este, de asemenea, raportata pentru Europa de Est, regiunea atingand un nou nivel-record, dupa ce a consemnat deja performante bune in ultimii cativa ani. In plus, exista un trend pozitiv in zona de sud a continentului, cea mai mare crestere fiind inregistrata in Italia. O mentiune speciala merita inclusiv livrarile la proiecte cu dimensiuni peste medie, din Austria si Elvetia. Sporirea cu doua cifre este un rezultat care a fost atins si de exporturi. Aici se remarca statele baltice si Spania. Christoph Hugenberg a mai indicat ca pietele au beneficiat de ridicarea multor restrictii legate de Covid-19 si a concluzionat afirmand ca "nu trebuie si nu vom fi orbiti de succesul nostru. Ceea ce conteaza este sa raspundem mereu rapid si flexibil la schimbari, avand in vedere conditiile dificile ale pietei."
Rol esential al serviciilor in mixul modificat al produselor Roto
Anul 2021 va ramane in istoria inca scurta a Roto Frank Professional Service GmbH (RPS) ca o perioada de crestere puternica, a opinat directorul general al companiei, Dr. Christian Faden. Pentru intregul exercitiu financiar, acesta mizeaza pe un avans al vanzarilor de aproximativ 30 la suta. Succesul a fost generat de gama variata de servicii post-vanzare pentru ferestre si usi, care contracareaza dezvoltarea inca foarte eterogena a pietei. Oficialul Roto Frank Professional Service a afirmat ca intreaga zona de servicii are, in prezent, un rol crucial in mixul modificat al produselor. Performanta obtinuta este, de asemenea, rezultatul extinderii in continuare a retelei "Service Friends", a marketingului online intensiv si a abordarii sistematice a digitalizarii. Divizia RPS a fost, desigur, afectata la randul sau de pandemie in 2021. Dr. Christian Faden a reamintit ca anularea a aproape tuturor targurilor de consum a fost similara situatiei din anul precedent. Exceptie de la restrictiile instituite au facut intalnirile cu utilizatorii privati, foarte importante pentru sectorul comercial. "Toata lumea trebuie sa accepte ca lipsa de materiale si blocajele in livrari care ii afecteaza in mod direct pe partenerii Roto, coroborate cu cresterile semnificative de pret asociate fenomenului respectiv, au fost fenomene cauzate in principal de pandemie. Cu toate acestea, faptul ca multi clienti finali trec peste temerile lor de a se intalni in persoana este un pas in directia corecta", considera managerul RPS. Acesta descrie operatiunile cu tehnologii de securitate, inclusiv cele de intretinere si reparatii, ca fiind dezolante, in prezent. Pe fondul unei scaderi de 55% a ratei criminalitatii in Germania fata de 2015 si in conditiile lipsei de publicitate, utilizatorii nu mai au o motivatie suficienta pentru a investi in directia respectiva. Nici macar finantarea guvernamentala nu reuseste sa schimbe foarte mult aceasta stare de fapt. Problema curenta ramane totusi foarte relevanta, in special in ceea ce priveste aspectele preventive. In contextul dat, RPS va continua sa se implice activ in domeniul respectiv, prin feroneria de modernizare PM 12/16-VdS fiind singurul furnizor de servicii caruia i s-a acordat certificarea VdS.
Serviciile au avut cea mai rapida cota de crestere
Eficienta strategiei de diversificare este evidenta in aceasta faza de dezvoltare, mai considera Dr. Christian Faden. Nu numai ca sunt compensate pierderile temporare din sectorul protectiei impotriva efractiei si al renovarii, ci ea asigura si o dezvoltare continua, in ansamblu. In 2021, acest lucru a fost posibil prin avansul semnificativ al cererii pe segmentul de servicii, care in prezent este cel mai mare dintre toate domeniile de afaceri ale grupului. Serviciul complet pentru ferestre de mansarda, de exemplu, care a fost infiintat si extins succesiv impreuna cu divizia DST incepand din 2020, are un rol remarcabil in dinamica mentionata anterior. Potrivit expertului Roto, toate companiile "Service Friends" sunt capabile sa ofere in mod competent pachetul adecvat de servicii, de la reparatii la lucrari de intretinere, indiferent de producator. In plus, cresterea continua a rezultatelor financiare si acceptarea deplina de piata a conceptului s-au dovedit in mod clar a fi factori importanti de evolutie. Acest lucru a asigurat introducerea de noi modele de servicii, bazate pe cele mai recente incercari ale unor producatori de feronerie pentru ansambluri de tamplarie termoizolanta. Ca si in trecut, Roto pune un accent deosebit pe generarea de idei si asteapta cu nerabdare sa intampine confruntarile loiale pe o piata in crestere. "Pentru noi, ca model original, vedem succesul actual ca pe o confirmare a calitatii ideilor noastre si, concomitent, ca pe un stimulent pentru a merge mai departe", a subliniat Dr. Christian Faden.
Digitalizarea, un veritabil motor de crestere economica
Reteaua puternic dezvoltata de parteneriate cu firme calificate si avand o vasta experienta in domeniu constituie un beneficiu clar, care diferentiaza Roto RPS de competitorii sai. Obiectivul unei prezente extinse in toate regiunile urbane germane a fost aproape atins. Potrivit managerului RPS, reteaua include in prezent opt companii, active in unsprezece zone din Germania si Elvetia. SecuTecc este cel mai nou membru, care deserveste regiunea Leipzig-Dresda din martie 2021. Conform opiniei lui Christian Faden, compania respectiva constituie o importanta rezerva din punct de vedere strategic, avand in vedere dinamica accelerata a activitatii de constructii din Germania de Est. Practic, singura regiune ramasa neacoperita este Hamburg, la momentul actual existand mai multe optiuni disponibile pentru a umple golul respectiv.
In conditiile date, directorul general al RPS este optimist cu privire la indeplinirea tintelor pentru 2022. In general, o astfel de afacere la scara mica, dezvoltata in sectorul serviciilor, prezinta provocari economice, administrative si logistice deosebite, ce apar la nivelul tuturor etapelor operationale. Din acest punct de vedere, este clar faptul ca nu exista nicio alternativa la digitalizare - initiativa care a fost deja lansata, din dorinta de a conserva pe termen lung competitivitatea, in beneficiul clientilor. Pentru a-si sustine afirmatiile, in finalul interventiei sale, oficialul Roto a prezentat online un proces de intretinere digitala a unui proiect. Aceasta acopera etapele necesare, incepand cu acordul asupra primei intalniri si terminand cu predarea documentatiei. Programul este utilizat in mod constant de toate companiile partenere. Concluzia expertului german a fost ca digitalizarea este un veritabil motor de crestere economica.
***
Fundatia Wilhelm Frank este una dintre cele mai importante initiative lansate recent de grupul Roto, aceasta propunandu-si sa-i incurajeze pe oameni si sa-i uneasca. "Primul nostru proiect major a primit un raspuns bun la nivel international inca de la inceput si a reprezentat un succes total, in ansamblul sau." Aceasta este concluzia pozitiva expusa de prof. dr. Isolde Geissler-Frank si Alexander Frank, in urma unui concurs organizat de Fundatia Wilhelm Frank, care a avut loc la inceputul anului 2021. Initiativa este in concordanta cu spiritul fondatorului actualului grup Roto, precum si cu modul de abordare al celor aproximativ 4.800 de angajati din intreaga lume. Descendentii inventatorului primului sistem de feronerie oscilo-batanta produs la scara industriala se angajeaza sa promoveze comunicarea interculturala, educatia si cercetarea. Principiul calauzitor al fundatiei "Activeaza schimbul. Promoveaza idei" a modelat si cel dintai proiect al sau, in care au fost invitati tineri angajati ai Roto Frank, precum si persoane din afara companiei, venite de pe toate meridianele globului, sa exploreze subiectul "Ferestre deschise - Ce spun ferestrele despre tara mea". Pandemia a determinat ca problema respectiva sa fie foarte actuala, intrucat a evidentiat inca o data importanta ferestrelor, ca o legatura directa dintre interior si exterior. Competitia a oferit participantilor posibilitatea de a aborda problema din perspective complet diferite. Ideile prezentate au fost multiple, pornind de la povesti si descrieri de culturi regionale, specifice diverselor tari, pana la identificarea unor posibile functii viitoare ale ferestrelor. In total, au fost jurizate 20 de propuneri, a caror calitate a fost apreciata in mod deosebit, atat din punct de vedere tehnic, cat si al designului. In final, s-au acordat doua premii intai, care au ajuns la Małgorzata Staszek, din Polonia si Dominik Streble, din Germania. Castigatoarea poloneza, care lucreaza la procesarea comenzilor la fabrica de ferestre de acoperis Lubartów, a prezentat mai multe exemple reale in videoclipul transmis juriului. In ceea ce-l priveste pe laureatul german, acesta este planificator de productie la fabrica de feronerie Leinfelden-Echterdingen, care, printre altele, a afirmat ca "ferestrele dau ritm si vivacitate peretilor unei case".
|