SELENA GROUP: Trend de crestere sustinuta a vanzarilor |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 09 Iun 2017 18:18 |
In cadrul raportului privind rezultatele financiare consolidate aferente primului trimestru al anului in curs, managerii Selena Group precizeaza ca, in perioada de referinta, vanzarile au atins un record, din punct de vedere al ritmului de crestere pe baze comparative anuale, fiind remarcata o reluare puternica a cererii pe cele mai importante piete de referinta. Astfel, tendintele au fost pozitive in majoritatea tarilor semnificative pentru grup, in asa fel incat cifra de afaceri s-a majorat cu aproape +23%, depasind inca o data un prag psihologic important. In acelasi timp, prin diverse masuri, cum ar fi optimizarea operatiunilor specifice, fructificarea oportunitatilor ce confera diverse avantaje competitive (mai ales prin oferta de produse unice, care nu se regasesc la concurenta), respectiv dezvoltarea permanenta a retelei de distributie, pe langa sporirea rulajului, s-a reusit ca indicatorii profitabilitatii EBIT si EBITDA sa atinga cele mai mari niveluri de crestere din ultimii cinci ani.
In consecinta, conducerea corporatiei poloneze - ce reprezinta un producator si distribuitor de talie mondiala pe segmentul substantelor chimice pentru constructii - sustine ca in intervalul de referinta structura vanzarilor pe regiuni s-a modificat fata de cea din trimestrul intai al anului anterior. Astfel, contributii pozitive au fost remarcate la subsidiarele din China si Federatia Rusa (cu salturi ale incasarilor de +130%, respectiv +65%), dar si la cele din Kazahstan (+48%), Brazilia (+26%), Turcia (+24%), Polonia (+18%), Spania, SUA (cu +8% fiecare) si Europa Centrala (+7%). Dupa cum se arata intr-un comunicat al Selena SA, rata profitului brut a ramas la cote inalte, de 30,6%, iar trenduri pozitive ale cererii s-au remarcat, in pofida factorului sezonier, atat in Europa, cat si in ambele Americi. „Sporirea vanzarilor reprezinta insa si rezultatul schimbarilor implementate treptat la nivelul comitetului managerial, Selena incepand sa-si modifice structurile de conducere si avand in acest sens noi planuri pe termen scurt si mediu. Noua viziune a echipei de manageri presupune cresterea eficientei productiei, consolidarea operatiunilor de marketing, respectiv a activitatilor de dezvoltare si vanzari, la fel ca si imbunatatirea eficacitatii functiunilor administrative. Aceste elemente-cheie ale strategiei grupului includ optimizarea activitatilor operationale, crearea avantajelor competitive pe pietele internationale (prin intermediul produselor inovatoare si unice), respectiv dezvoltarea consistenta a retelei de distributie”, se precizeaza in raportul trimestrial al Selena.
„Cifra de afaceri din intervalul de referinta, constituit de ianuarie-martie 2017, a avut un cuantum de 220 de milioane de zloti - PLN (circa 52,41 milioane de euro), fiind evidentiata astfel o crestere de 23% fata de aceeasi perioada din 2016. Acest rezultat este in linie cu estimarile initiale, iar in perioada urmatoare ne vom focaliza atentia pe integrarea completa a activitatii companiei italiene Uniflex SpA, pe care am preluat-o in luna martie a.c., prin achizitia a 64% din actiunile sale. De altfel, inceputul de an a fost foarte intens pentru Selena: in afara de preluarea firmei italiene - ceea ce ne permite sa devenim al treilea mare producator european de substante acrilice - echipa manageriala a fost completata cu noi membri. Gratie sinergiilor pe care le vom dobandi ca urmare a integrarii Uniflex, vom putea obtine o pozitie semnificativa in industria substantelor chimice pentru constructii din vestul Europei, avand cote de piata de mai mult de 20% pe anumite segmente”, a declarat Jean-Noël Fourel, CEO al Selena FM SA, compania-mama a corporatiei.
Uniflex - un competitor redutabil in domeniul sigilantilor acrilici
Odata cu preluarea Uniflex, managerii Selena informeaza ca societatea italiana producatoare (in proportie de 80%) de materiale acrilice pentru sigilare activeaza in forma sa actuala din 1996 si, actualmente, se plaseaza pe locul al doilea in Europa, in termeni ce tin de cantitatile comercializate de sigilanti acrilici. Mai mult, firma dispune de adezivi de inalta calitate, siliconi si alte substante chimice pentru constructii, ce vor fi integrate cu succes in portofoliul grupului polonez. Ca structura a vanzarilor, produsele promovate sub marcile administrate de Uniflex acopera in proportie de 80% cerintele pietei italiene, compania avand, astfel, o pozitie de top in peninsula, in timp ce exportul, efectuat cu precadere spre alte tari vest-europene, reprezinta 30% din vanzarile anuale. „In plan general, referindu-ne la activitatea grupului in trimestrul intai a.c., putem afirma ca perioada analizata a fost una in care Selena a cautat sa contureze si sa implementeze o strategie potrivita pentru a contracara efectele fluctuatiilor de pe piata materiilor prime. Nu este niciun secret ca, inca de la finele lui 2016, s-a observat o majorare foarte puternica a cotatiilor la materiale, mai mult decat s-a estimat in industria produselor chimice pentru constructii si, in plus, au aparut sincope in aprovizionare si probleme in ceea ce priveste disponibilitatea anumitor materii prime, chiar daca acestea au fost contractate anterior. Acelasi trend se va remarca si in lunile care urmeaza, astfel incat, pentru a elimina o parte din efectele scumpirii materiilor prime, vom recurge, printre altele, la ajustari corespunzatoare ale pretului produselor noastre. Am lansat insa (si vom continua sa o facem) produse inovatoare in Bulgaria si Rusia (in februarie si aprilie), respectiv sase solutii de pionierat in Brazilia (in mai 2017), pentru ca, in ceea ce ne priveste, expansiunea procesului de cercetare-dezvoltare trebuie sa fie continua. Selena Group este acum beneficiar al programului Horizon 2020 si, pana la finele lui 2017, vom inaugura un laborator pe masura asteptarilor ambitioase pe care le avem”, a concluzionat Jean-Noël Fourel.
***
In consecinta, daca anul trecut Selena Group - care se afla printre primii trei fabricanti mondiali de spuma poliuretanica pentru montajul de ferestre si usi, integrand marcile Tytan, Artelit, Matizol si Quilosa - a realizat o cifra de afaceri de 1,01 miliarde PLN (sau 241,6 milioane de euro), cu un profit net de 32,2 milioane PLN, in 2015 a raportat 997,9 milioane PLN (circa 233,6 milioane de euro), in 2014 a consemnat un rulaj de 1,1 miliarde PLN (aproape 263,4 milioane de euro), iar pentru 2013 s-a evidentiat prin incasari de circa 1,11 miliarde PLN (circa 262 milioane de euro). Grupul reuneste, actualmente, 30 de companii active in 17 tari din intreaga lume, coordonand unitati de fabricatie in Polonia, Brazilia, China, Romania, Turcia, Spania si Kazahstan precum si o firma asociata in Coreea de Sud (Hamil - Selena Co). In ceea ce priveste activitatea subsidiarei Selena Romania, aceasta si-a propus sa devina un operator important pe segmentul local de adezivi si mortare pe baza de ciment, mai ales dupa ce a preluat controlul total (in august 2013) asupra firmei Euro MGA Product. Potrivit celor mai recente date oficiale, filiala din tara noastra, cu 41 de angajati, a raportat pentru 2016 o cifra de afaceri neta ce depaseste 37,14 milioane de lei (+1,5%, insa in conditiile unei pierderi nete de -6,17 milioane de lei), la nivelul lui 2015 s-a evidentiat printr-un rulaj de 36,6 milioane de lei (+17,68%, dar cu o pierdere de -10,3 milioane de lei), in 2014 acest indicator a fost de 31,1 milioane de lei (-17,72%), iar in 2013 a consemnat 37,8 milioane de lei, in scadere cu -19,57% fata de cele 47 milioane de lei din precedentele 12 luni. Informatii suplimentare, la www.selenafm.com
|