TERAPLAST: Cota de 10% pe o piata aflata in plin reviriment |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 22 Dec 2016 10:55 |
Grupul Teraplast a realizat, in 2015, o cifra de afaceri de 393,5 milioane lei, in crestere cu peste 19,5% fata de anul precedent. In primul semestru din acest an, vanzarile consolidate s-au cifrat la 192,76 milioane de lei, fiind cu 17,46% mai mari in raport cu aceeasi perioada din 2015. Evolutia a fost sustinuta atat de contextul favorabil al pietei interne, cat si de sporirea livrarilor export. Astfel, vanzarile pe plan extern s-au majorat cu 28% comparativ cu primele sase lui ale exercitiului financiar anterior, cele mai frecvente destinatii fiind Germania, Austria, Ungaria, Slovenia, Cehia, Slovacia, Italia, Bulgaria, Serbia si Belgia. In continuare, directorul comercial al companiei, Mirela Pop, se refera la aspecte esentiale legate de strategia societatii.
-Ce previziuni aveti cu privire la evolutia financiara pe termen scurt?
-Pentru intregul an 2016, estimam ca vom realiza o cifra de afaceri de 405,5 milioane lei, in usoara crestere (circa 3%) in comparatie cu 2015, insa cu 14% mai mica decat preconizam in bugetul stabilit la inceputul anului. Prognozele curente pornesc de la evolutia sub asteptari a pietei locale a constructiilor, in principal pe segmentele de infrastructura si de reabilitari termice.
-Ati lansat noutati pe segmentul profilelor din PVC destinate executiei de tamplarie termoizolanta?
-Derulam programe atat pentru imbunatatirea portofoliului de produse, cat si pentru consolidarea performantelor tehnice ale solutiilor actuale. In prezent, lucram cu peste 200 de parteneri care produc tamplarie termoizolanta folosind sistemele noastre de profile. Suntem intr-un proces de extindere a bazei de clienti atat din punct de vedere al numarului acestora, cat si ca acoperire geografica, pentru a asigura o acoperire cat mai buna a pietei.
-Intentionati sa implementati strategii noi in vederea consolidarii cotei detinute la momentul actual?
-In ultimi cinci ani, cota noastra de piata s-a majorat de la mai putin de 1% la 10%. Strategia aplicata pe plan intern vizeaza sprijinirea mai intensa a partenerilor cu solutii tehnice care sa vina in ajutorul lor, precum si sustinerea acestora in actiunile de promovare a brandului si produselor oferite de Teraplast. In plus, dorim sa crestem ponderea exportului in cifra de afaceri si, in acest sens, ne orientam in principal catre tarile vecine, dar nu excludem nici zonele mai indepartate pe grupele de produse la care vom reusi sa fim competitivi din punct de vedere logistic.
-Oferiti detalii despre planul de investitii pe termen scurt/mediu.
-La acest capitol, sumele alocate in semestrul intai a.c. au totalizat peste 6 milioane de lei, pentru intregul an avand un buget total de aproape 23 de milioane de lei, structurat pe cinci categorii – si anume: echipamente, IT, SDV-uri, constructii si auto. Conform estimarilor noastre, piata autohtona de tamplarie termoizolanta si, implicit, cea de profile, incepe sa se stabilizeze, consemnand sporuri anuale de aproximativ 5%. Investitiile din domeniul rezidential sunt in crestere, iar livrarile la export se situeaza, la randul lor, pe un trend ascendent, ceea ce ne determina sa consideram ca intregul domeniu va avea o evolutie asemanatoare. Livrarile de tamplarie termoizolanta (inclusiv modele din aluminiu) au avut, in 2015, o valoare de 556 milioane de euro, aportul profilelor reprezentand aproximativ o treime din acest cuantum.
|