Furnizori de sisteme
Publicat de Ovidiu Stefanescu
31 Ian 2015 09:39
|
 Pentru anul 2014, grupul Teraplast si-a programat realizarea unei cifre de afaceri de 230,6 milioane lei, in crestere cu aproape 2% fata de 2013. "In prezent, datele consolidate referitoare la evolutia vanzarilor in primele noua luni ale exercitiului financiar anterior ne determina sa fim increzatori ca vom atinge obiectivele stabilite. Avand in vedere situatia sectorului de constructii, nu am putut fi mai optimisti, insa speram intr-o revenire a domeniului in 2015. Este ultimul an in care putem accesa bani din bugetul UE din perioada 2007 – 2013 si ar fi pacat sa ratam aceasta oportunitate. Compania are momentan in portofoliu trei tipuri de sisteme de profile, cu 4, 6 si respectiv 7 camere de izolare. Pe piata locala, cele mai solicitate sunt modelele «entry-level», avand o latime constructiva de 60 de mm, in timp ce la export cererea este mai mare pentru sistemele standard si premium, de 70 mm si de 88 mm. In prezent, Teraplast lucreaza cu peste 200 de parteneri care produc tamplarie termoizolanta si suntem intr-un proces de extindere a bazei de clienti atat din punct de vedere numeric, cat si al distributiei geografice. Teraplast a consemnat in ultimii cinci ani o evolutie a cotei de piata de la mai putin de 1% la circa 10%, iar ponderea acestei activitati in cifra de afaceri a companiei a ajuns la 20%, in 2013, fata de 3%, la inceputul lui 2009. Avand in vedere situatia de pe piata interna, eforturile noastre de a dezvolta portofoliul de produse au vizat o perspectiva mai larga, tintind inclusiv pietele externe. Pentru 2015 ne propunem continuarea procesului de consolidare a pozitiei din bransa. In vederea atingerii obiectivului respectiv dorim sa fim mai aproape de clienti prin cresterea calitatii serviciilor, prin optimizarea operatiunilor de logistica, prin asigurarea unui suport de marketing pentru parteneri, precum si prin imbunatatirea produselor. Incepand cu 2009, Teraplast a investit peste 27 milioane de lei in dezvoltarea capacitatilor de productie si pentru lansarea de noi serii de profile. Anul acesta dorim sa alocam sume importante pentru perfectionarea productiei, avand ca scop final cresterea performantelor si calitatii modelelor promovate. Nu ne propunem sa ne pozitionam ca un furnizor «low cost» si, din acest motiv, trebuie sa respectam trendul european actual. Conform estimarilor noastre, piata locala de profile din PVC se cifreaza la aproximativ 100 milioane de euro, in prezent in Romania avand unitati de fabricatie patru furnizori. Productia autohtona reprezinta circa 40% din total, diferenta fiind reprezentata de importuri. Un impuls pentru dezvoltare ar putea sa vina prin accelerarea programelor de reabilitare termica a imobilelor existente, prin cresterea puterii de cumparare a clientului final din Romania, precum si prin dezvoltarea operatiunilor de export", a declarat Alexandru Stanean, director general al grupului. Pentru informatii suplimentare, click aici
|