Alexandru Oancea, director de marketing VEKA Romania, a afirmat ca „inca nu am definitivat calculele pentru 2018, insa rezultatele intermediare indica o usoara crestere fata de exercitiul financiar precedent, in contradictie cu trendul pietei. Anul trecut a fost unul de contractie pentru intregul sector al producatorilor de tamplarie termoizolanta. In acest moment, estimam o scadere a pietei de ferestre/usi din PVC cu aproximativ 2% - 3%, corelata cu regresul sectorului de constructii si stagnarea inregistrata pe piata reabilitarilor atat cu finantare privata, cat si de stat. Cu toate acestea, suntem optimisti in ceea ce priveste perspectivele pe care le ofera Romania si ne propunem o crestere organica a vanzarilor in 2019. In perioada analizata, sistemul Softline 82, cu sapte camere interioare de izolare in toc si sase camere in cercevea, a inregistrat o cerere crescuta. Acest lucru vine pe fondul unei schimbari de perspectiva a romanilor, mult mai deschisi sa priveasca achizitia unei ferestre ca pe o investitie pe termen lung, devenind implicit mai atenti la calitatea produsului si a montajului. Pe termen scurt, previzionam o crestere a vanzarilor sistemului Softline 76MD, recent introdus pe piata, precum si dezvoltarea tehnologiei de finisare Spectral - tot mai apreciata in randul consumatorilor finali, dar, mai ales, al dezvoltatorilor imobiliari, atenti la acele elemente care aduc valoare adaugata proiectului. Strategia de dezvoltare subsidiarei locale a grupului german a fost mereu una organica, construita pe trei piloni: exclusivitatea clasei A in ceea ce priveste performanta profilelor (fiind probabil singura companie care furnizeaza exclusiv serii de acest calibru), relatia de parteneriat cu producatorii de tamplarie si diversitatea solutiilor tehnice disponibile. Acestea vor continua sa constituie si in viitor baza dezvoltarii noastre, adaptandu-ne constant contextului local, economic si legislativ. Pe termen scurt si mediu, ne propunem sa construim pe aceste baze solide, pentru a ne sustine colaboratorii in demersul lor de a produce si livra tamplarie de clasa A, in trend cu cele mai riguroase cerinte de design si functionalitate, dar avem in vedere inclusiv identificarea de noi nise de vanzare. In pofida contractiei inregistrate anul trecut la nivelul intregului sector, dinamica iesirilor si adaugirilor in portofoliu a facut ca numarul partenerilor locali sa ramana la valoarea medie aferenta ultimilor ani. Mai mult, putem vorbi chiar de un numar in crestere al clientilor locali care desfasoara operatiuni internationale. In acelasi timp, ne bucuram sa asistam la o repozitionare a producatorilor cu experienta in zona produselor de calitate, in detrimentul goanei dupa «cel mai bun pret». Doar reorientarea masiva catre calitate si crearea unei piete competitive in jurul produselor si serviciilor performante poate duce la o crestere a increderii consumatorilor finali si, implicit, la sporirea vanzarilor producatorilor. In Romania, compania noastra realizeaza doar distributie si atunci unul dintre cele mai puternice obiective este acela de a ne consolida relatia cu partenerii. Strategia implementata de-a lungul anilor a inclus, in mod sustinut, investitii in pregatirea si instruirea angajatilor firmelor partenere - activitati pe care ne propunem sa le continuam in 2019. In paralel, ne vom respecta angajamentul asumat inca de la intrarea pe piata, acela de a educa permanent beneficiarii”.