Referindu-se la situațua actuala a pietei, Alexandru Oancea, Marketing & Market Development Manager, VEKA Romania, a subliniat ca "aprovizionarea cu materie prima a inregistrat o redresare treptata pe parcursul anului 2023, lucru ce a permis reduceri de preturi in cazul profilelor din PVC. Din punct de vedere valoric, pentru anul trecut estimam o scadere de aproximativ 10% a pietei de profile PVC, iar in ceea ce priveste volumele, credem ca reducerea va fi mai mica, investitiile pastrandu-si ritmul constant. Cu toate acestea, majorarea costurilor logistice sau a celor cu forta de munca, alaturi de instabilitatea pietelor importante, raman in continuare factori de risc. In aceste conditii analizam permanent toate scenariile posibile si ne adaptam strategia, vizand rezilienta si dezvoltarea durabila. Din punct de vedere financiar, am incheiat anul 2023 cu o foarte usoara scadere a cifrei de afaceri, comparativ cu precedentele 12 luni, dar cu o crestere a volumului de profile PVC vandute si a cotei de piata. Obiectivele noastre pentru exercitiul financiar in curs sunt, ca in fiecare an, sa aducem pe piata din Romania cele mai noi tehnologii promovate la nivel de grup si sa furnizam solutii de cea mai inalta calitate pentru ferestre si usi termoizolante. Totodata, vizam dezvoltarea retelei de parteneri producatori de tamplarie PVC si sustinerea eficientei energetice a cladirilor ca factor esential in atingerea sustenabilitatii. Vom fi prezenti la Fensterbau/ Frontale 2024 cu noul sistem AluConnect, disponibil deja pe piata din Romania, alaturi de noua serie de tip smart-slide - VEKAMOVE 76, de sistemul de montaj eficient VEKAFAST, precum si de o noua gama de infolieri, unice in domeniu - VEKA Feinstruktur. Aceste trei noutati vor fi lansate concomitent in Romania, precum si pe celelalte piete europene pe care activam. Asadar, ii asteptam in luna martie a.c. pe producatorii si dezvoltatorii romani la cel mai mare targ international dedicat usilor si ferestrelor, pentru a le prezenta in detaliu toate beneficiile sistemelor noastre actuale si viitoare. Noi ne vom afla in Hala 6, gata sa le aratam cele mai recente inovatii. Revenind la situatia interna si la dificultatile curente, putem afirma ca in momentul de fata si avand experienta ultimilor 3 ani, nu s-ar putea spune ca intampinam situatii deosebite. Exista, desigur, probleme, cum sunt cele ale fluxurilor logistice si sectorului de constructii rezidentiale, dar acestea au un caracter tranzitoriu, ce se regleaza odata cu echilibrarea cererii si a ofertei. In plus, exista inca multe cladiri in exploatare care necesita lucrari de reabilitare termica atat in Romania, cat si in celelalte tari europene pe care le deservim prin intermediul partenerilor nostri. Astfel, ne bucuram sa constatam in fiecare an cum calitatea profilelor noastre exclusiv de Clasa A si a serviciilor pe care le oferim atrag noi producatori romani de tamplarie PVC si noi comenzi din afara tarii. Digitalizarea este, de asemenea, un pas important care trebuie facut pentru a reduce consumul de resurse, pentru accelerarea proceselor si atingerea obiectivelor de dezvoltare durabila. De-a lungul ultimului deceniu, grupul a fost in avangarda dezvoltarii si implementarii canalelor digitale si a solutiilor inovatoare de automatizare. In contextul pietei locale, suntem furnizorul cu cea mai extinsa paleta de servicii digitale pentru partenerii locali, oferind un spectru larg de la instrumente pentru proiectare si productia de tamplarie termoizolanta, pana la sisteme de promovare si stimulare a vanzarilor. Aceasta expertiza subliniaza angajamentul nostru catre inovatie continua in domeniu. Pe termen mediu si lung, ne asteptam la o crestere graduala a pietei profilelor PVC de Clasa A, datorita eficientei energetice si durabilitatii pe care aceste sisteme le ofera. Cu o durata de exploatare estimata la 50 de ani si performante dovedite, prognozam ca solutiile noastre vor castiga in continuare teren atat in Romania si in Europa, cat si pe celelalte 3 continente, unde grupul este prezent. Investitiile sunt vitale in cadrul oricarei afaceri si isi au locul bine stabilit in strategia de dezvoltare a unui lider global. Ca si pana acum, acestea vor viza optimizarea productiei, circularitatea, satisfactia clientilor, retentia angajatilor si o crestere organica, in armonie cu mediul si comunitatile".