Gyula Takács, director national de vanzari VEKA pentru Romania si Ungaria, a subliniat ca "majorarea preturilor energiei, inflatia si incertitudinea generata de crizele pe care le traversam au avut impact in tot mediul de business, inclusiv pe piata de profile din PVC. Aceste imprejurari au dus la o ridicare a nivelului de prudenta in materie de investitii, indiferent daca vorbim despre cele ale dezvoltatorilor imobiliari sau ale consumatorilor finali. Astfel de reactii ale pietei la neprevazut sunt totusi normale in asemenea circumstante speciale. Daca adaugam problemele post-pandemice deja existente la nivel mondial, putem spune ca anul 2022 a fost unul destul de provocator pentru bransa noasta si, in acelasi timp, putem aprecia ca experienta, seriozitatea si nivelul de calitate a portofoliului au impulsionat vanzarile producatorilor autohtoni de tamplarie. In plus, anticipand perioada urmatoare si daca privim partea plina a paharului, cresterea pretului energiei este factorul principal care poate stopa risipa acesteia, in contextul in care schimbarile climatice devin tot mai accentuate. Totusi, costurile generate de cresterea preturilor la electricitate si gaze naturale pot fi readuse sub control prin termoizolarea cladirilor, prin instalarea de ferestre si usi eficiente din punct de vedere termic, dublata de o mai mare atentie la consum. Astfel, este de asteptat sa asistam la o sporire a cererii de proiecte de reabilitare termica finantate de catre stat, din fonduri europene sau private. Din punct de vedere financiar, 2021 a fost un an record pentru compania noastra si am anticipat ca performanta din 2022 nu se va putea ridica la acelasi nivel, mai ales in conditiile in care impactul conflictului din tara vecina s-a resimtit in economia locala pe parcursul intregului an. Cu toate acestea, ne asteptam sa incheiem exercitiul financiar respectiv cu o crestere de 10% a vanzarilor in Romania, ceea ce reprezinta un avans de peste 60% fata de media ultimilor 5 ani. In ceea ce priveste 2023, cel mai probabil vom asista la o redresare treptata a pietei de ferestre si usi termoizolante, insotita de o crestere a comenzilor pentru profile din PVC de clasa A, pe masura ce tot mai multi consumatori vor incepe sa aleaga cele mai performante solutii de reducere a costurilor cu incalzirea si investitii de care se pot bucura pentru o perioada de pana la 50 de ani. Cele mai recente produse adaugate la gama noastra de profile de clasa A sunt sistemele Vekamotion 82MAX si Vekamotion 82, destinate usilor culisante prin ridicare, cu suprafete vitrate mari si cu grad ridicat de termoizolare. In materie de design, imbogatim in fiecare an paletarul de culori si gama unica de texturi a tehnologiei Spectral, ce confera tamplariei un aspect unic si suprafata catifelata. Intorcandu-ne la dificultati, conflictul din Ucraina a generat costuri crescute la energie si a amplificat anumite probleme logistice la nivel international. Aceasta stare de tensiune si cresterea inevitabila a costului vietii au reprezentat si o piedica psihologica pusa utilizatorului final. Au existat, de asemenea, elemente ce si-au pus amprenta directa la nivel de costuri de productie si de livrare. Ceea ce ne-a ajutat cel mai mult sa ne adaptam noilor provocari a fost faptul ca suntem un grup international, lider de piata, iar acest lucru ne-a permis sa definim rapid noi proceduri care sa poata ajuta partenerii sa treaca mai usor peste contextul socio-politic. In planul sustenabilitatii si digitalizarii, desi aceste concepte au intrat relativ recent in atentia publica, pentru noi reprezinta prioritati de mai bine de 20 de ani. Reducerea impactului asupra mediului, implicarea sociala sau guvernanta sunt piloni ajunsi la maturitate in grupul VEKA, drept urmare, in momentul de fata grupul german este cu cel putin un pas in fata tendintelor, cat si a reglementarilor ce tin de aceasta speta. In perspectiva, pe fondul nevoii in crestere pentru ferestre si usi eficiente din punct de vedere energetic, preconizam o dezvoltare a pietei care poate surveni destul de rapid in urmatorii ani. Este foarte important sa fim pregatiti pentru a raspunde acestei cereri cu solutii de cea mai buna calitate, sustenabile si rezistente in timp. Speram la o astfel de crestere in viitorul apropiat si la o evolutie constanta pe termen lung, nu pentru ca ar duce la o crestere a vanzarilor, ci mai ales pentru faptul ca ar fi un pas important in prevenirea incalzirii globale".