SEA Romania efectueaza investitii in tehnologie digitala si optimizarea logisticii |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 11 Mai 2022 06:28 |
Cu o experienta de peste 30 de ani, SEA Romania este unul din cei mai importanti distribuitori de elemente de asamblare, feronerie si accesorii pentru ferestre, usi si mobila, activi pe plan local. Infiintata in 1991 si avand capital privat 100% romanesc, compania a castigat increderea a peste 30.000 parteneri – clienti si furnizori de materiale – cu care deruleaza relatii de afaceri reciproc avantajoase. Succesul a fost obtinut prin accentul pus pe calitate, prin respectarea stricta a termenelor de livrare, prin diversificarea continua a portofoliului de produse si servicii si prin promptitudinea solutionarii cerintelor primite. Cu alte cuvinte, receptivitatea si interesul fata de nevoile clientilor, calitatea si disponibilitatea produselor au fost si raman elementele pe care se centreaza strategia de dezvoltare a companiei. In cele ce urmeaza, Sorin Vlascu, director executiv al societatii, se refera la conjunctura economica actuala, precum si la perspectivele de crestere pe termen scurt si mediu.
- Cum a evoluat, in general, cererea de organe de asamblare si fixare in 2021 in Romania fata de anul precedent, puternic marcat de pandemie?
- 2021 a fost dominat de efectele pandemiei de Covid, fapt ce ne-a afectat viata de zi cu zi. Din punct de vedere al afacerilor, ne-am confruntat cu conditii de piata fara precedent, iar inflatia puternica a economiei globale in perioada postpandemica s-a manifestat prin cresterea semnificativa a costurilor, de-a lungul intregului an. Acest lucru a fost cauzat in mare parte de majorarea preturilor la materiile prime, de deficitul de productie si de tarifele extrem de ridicate ale serviciilor de transport containerizat. In mod specific, industria elementelor de fixare in care activam s-a confruntat suplimentar cu ancheta antidumping efectuata de Comisia Europeana pentru elementele de fixare din otel fabricate in China. In pofida tuturor asteptarilor anterioare, care mizau pe o normalizare a situatiei in a doua jumatate a lui 2021, ne-am confruntat cu noi majorari de costuri, generate de preturile mai mari la energie precum si cu intarzierile semnificative in fabricatia produselor comandate. Acest lucru a avut ca efect direct cresterea si mai accentuata a preturilor produselor pe care le achizitionam. Pe scurt, cererea de organe de asamblare a fost dominata de toate aceste efecte.
-Ce procent din cifra de afaceri a SEA reprezinta sistemele folosite in domeniul tamplariei termoizolante?
- Cu toate ca o preocupare esentiala a companiei noastre este diversitatea, produsele pe care noi le oferim pietei de tamplarie termoizolanta reprezinta doar o mica parte a cifrei de afaceri. Cu toate acestea, segmentul respectiv asigura o oportunitate importanta de crestere. In mod concret, datele curente arata ca actualmente, ponderea suruburilor utilizate in procesele de fabricatie si montaj al ansamblurilor de ferestre/usi este de aproximativ 7% din cifra de afaceri.
- Care au fost vanzarile companiei in 2021 si cum au fost aceasta fata de anul precedent? Dar in primul trimestrul din exercitiul financiar curent?
- Cifra de afaceri aferenta anului fiscal anterior s-a plasat la 27,8 milioane de euro, cu aproximativ 16% mai mare decat cea din perioada de referinta, insa trebuie sa amintim ca in 2021, au existat mariri importante de preturi, care continua si in prezent – fapt ce sustine mai puternic acest trend pozitiv in comparatie cu livrarile cantitative. In ceea ce priveste anul in curs, evolutia primelor trei luni arata, cel putin pana in acest moment, o crestere a cifrei de afaceri de 5%, care este generata de preturile mai mari ale produselor comercializate.
- In contextul perturbarilor generate de pandemia Covid-19 si al razboiului din Ucraina, care sunt masurile principale adoptate pentru a acoperi cresterea costurilor cu materia prima, problemele de transport, aprovizionare etc.?
- Razboiul din Ucraina ne-a afectat pe toti atat la nivel emotional, cat si in plan comercial. In primele 2 saptamani de la declansarea conflictului militar, s-a observat o usoara stagnare a vanzarilor. Ulterior insa piata si-a revenit. Nu avem o expunere directa in Ucraina, Bielorusia sau Federatia Rusa si de aceea nu ne confruntam cu probleme de incasare.
In ceea ce priveste acoperirea costurilor, actionam functie de perturbarile ce apar la furnizorii nostri (indiferent daca acestia ne livreaza materie prima, produse sau servicii). Din pacate, in contextul pandemic si geopolitic general, exista disfunctionalitati pe tot lantul de aprovizionare, de la cresterea timpului de livrare si intarzierile in transport, pana la ingreunarea operatiunilor portuare din Constanta, din cauza aglomerarii spatiilor de depozitare cu containere destinate porturilor Odesa sau Mariupol.
- In ce stadiu se afla compania dvs., in ceea ce priveste transformarea digitala?
- Digitalizarea pentru SEA a reprezentat intotdeauna o politica importanta in evolutia companiei. Inca de la inceputul activitatii, am dezvoltat un sistem ERP intern, iar din anul 2010 am inceput implementarea familiei de programe de la SAP ce indeplinesc aceasta functie. Toate sistemele noastre sunt integrate. Prin proiectele aflate in derulare, SEA investeste permanent in tehnologie si in optimizarea logisticii. In prezent, oferim, atat prin intermediul depozitelor regionale, cat si al magazinului online www.sea.ro (orientat catre clientii de tip B2B), respectiv www.easyfix.ro (adresat publicului larg), peste 40.000 de articole, respectiv: elemente de asamblare si accesorii pentru constructii, unelte si scule pneumatice, accesorii destinate amenajarilor interioare, conectori pentru constructii din lemn, accesorii functionale si decorative pentru mobila si tapiterie. Din strategia de dezvoltare a ultimilor ani merita sa amintim investitia semnificativa in diverse linii de impachetare. Cu ajutorul acestora, reusim sa raspundem oricarei cereri de ambalare personalizata sub marcile proprii sau conform specificatiei clientului. Totodata, ne propunem sa imbunatatim continuu experienta partenerilor prin dezvoltarea portofoliului de produse, prin livrarea in 24 de ore de la primirea comenzii si prin consilierea tehnica. Toate acestea au un singur scop – si anume acela de a ne plasa "Intotdeauna peste asteptari", dupa cum arata mesajul din sloganul SEA.
|