Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Duminica, 24 Noiembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Produse & Tehnologii - Digitalizarea schimba intregul lant de valoare adaugata a industriei de ferestre
Digitalizarea schimba intregul lant de valoare adaugata a industriei de ferestre
Produse & Tehnologii Publicat de Ovidiu Stefanescu 20 Iun 2024 06:00
Transformarea digitala actuala are o baza larga de acoperire, care se intinde de la vanzari in spatii online, instrumente de configurare si platforme de vanzare, pana la planificare, servicii post-vanzare si intretinere bazata pe informatiile disponibile despre produse. Este de la sine inteles ca ferestrele si usile devin la randul lor digitale, odata cu utilizarea senzorilor si a dispozitivelor de actionare din categoria actuatorilor. Noile tehnologii cu valoare adaugata ridicata este de asteptat sa se raspandeasca rapid si sa duca la schimbari majore. Utilizarea inteligentei artificiale (AI) pentru procesarea datelor utilizatorilor si managementul relatiilor cu clientii, folosirea intensiva a sistemelor de control vocal, celor de imprimare 3D, obiectelor si articolelor de uz cotidian ce beneficiaza de senzori si conectivitate la Internet (IoT), precum si solutiilor de realitate virtuala (VR) sau augmentata (AR) vor duce la schimbari substantiale in domeniu. Analizele modelelor de afaceri online de succes demonstreaza ca economiile de costuri impreuna cu procesele simplificate si interpretarea datelor despre clienti au ca rezultat o valoare adaugata sporita.
 
Pleiada de instrumente si tehologii ce vin in sprijinul dezvoltarii
Chiar daca industria ferestrelor nu poate fi asmililata unui ecosistem de tip "Silicon Valley", exista totusi servicii si produse digitale foarte promitatoare, ce se pliaza perfect pe sloganul "Oriunde exista o problema, sunt oportunitati pentru solutii noi si mai bune". Digitalizarea va schimba industria cu ajutorul mai multor categorii de tehnologii. In principal, este vorba despre spatii virtuale de vanzare dotate cu sisteme de Realitate Augmentata (AR) si configuratori de produse, CAD si instrumente digitale de planificare, calcul si simulare. Modelarea informatiilor despre cladire (BIM) si managementul facilitatilor asistat de computer (CAFM) reprezinta alte sisteme deosebit de utile, la care se adauga aplicatiile software pentru constructii de ferestre cu gestionarea consecventa a datelor pentru o organizare mai eficienta a tuturor domeniilor - de la planificare, productie, logistica, sisteme de organizare pentru managementul documentelor, pana la controlul productiei din fabrica (FPC). De asemenea, revolutia industriala va fi sustinta de printarea tridimensionala pentru productia de scara a componentelor din plastic, metale sau sticla. Robotica si fabricatia automatizata cu control autonom si conectivitate directa cu magazine online, constituie alte elemente majore ale acestui puzzle, alaturi de instrumentele online pentru calculul si proiectarea izolatiei termice/fonice, calcule structurale, amprenta de dioxid de carbon, utilizarea luminii naturale, castiguri solare, ventilatie etc. Tehnologiile de intretinere si service (bazate pe sistemul RFID, transpondere, senzori si IoT) sustinute puternic de date de utilizare (forte, frecventa, intretinere, piese de schimb etc.) completeaza cu succes acest tablou deosebit de complex. Instruirea angajatilor din zona de productie, instalare sau laborator se va realiza in viitor prin streaming live, folosind sisteme inteligente de vizualizare. Astfel, ferestrele, fatadele si elementele de constructie auxiliare vor fi mai transparente, adaptabile si digitale in acelasi timp intr-un viitor nu foarte indepartat, urmand ca procesele de configurare si planificare sa se realizeze folosind sisteme BIM in spatiile virtuale de vanzare.
 
Transformarea IMM-urilor, o provocare care necesita maxima atentie
Oportunitatile de vanzare online au potentualul de a extinde enorm raza de comercializare a companiilor competente, inovatoare si flexibile. Cei care pot face ceva special si beneficiaza de aceasta abilitate folosind cu succes optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) pe Internet, pot achizitiona clienti in intreaga lume. Acest lucru aduce beneficii intreprinderilor din sectorul analizat, capabile sa rezolve probleme complexe. Deosebit de impotant este ca acest comportament este puternic protejat impotriva unor tentative de plagiat, ceea ce induce avantaje suplimentare pentru cei care adopta metodele respective. In sectorul ferestrelor, lucrurile s-ar putea concretiza prin realizarea unor ansambluri si elemente constructive avand combinatii avangardiste de design si functii sofisticate, cum ar fi un nivel ridicat de protectie termica, acustica si protectie impotriva efractiei. Adoptatea in tehnologiilor digitale nu ridica probleme deosebite legate de costuri, ci este mai degraba limiata de provocarea deficitului de timp disponibil pentru manageri si antreprenori. Motivul este ca in intreprinderile mijlocii si mici, antreprenorul este profund implicat in plan operational si preocupat de diverse sarcini de management. De aceea, este nevoie de regandirea intregului sistem, iar digitalizarea trebuie sa primeasca prioritate inainte ca sarcinile sa poata fi atribuite furnizorilor de servicii sau angajatilor. Companiile trebuie sa formeze retele si sa coopereze mai strans cu universitati, institute, asociatii si furnizori de software pentru a depasi rapid acest handicap.
 
Doar 50% dintre companii au sanse reale de digitalizare pe termen mediu
Expertii care analizeaza deja de ceva timp transformarea digitala in domeniul constructiilor, in general si in cel al tamplariei termoizolante, in special au ajuns la concluzia ca utilizarea pe scara larga a solutiilor digitale si diseminarea rapida a tehnologiilor aferente este incetinita de cateva domenii problematice. Este vorba despre conectivitatea slaba la retea cu latime de banda larga, ceea ce duce la viteze insuficiente de transmisie a informatiei. Tototata, o piedica este reprezentata de traditia fabricatiei de serie. Segmentarea fluxurilor operationale prin implicarea mai multor participanti si interfete reprezinta la randul sau o piedica destul de importanta. La toate acestea, se adauga obiceiul derularii planurilor de executie in paralel cu activitatile de montaj. In fine, multe IMM-uri au inca in dotare echipamente digitale de slaba calitate, la fel cum se intampla si in cazul autoritatilor locale si centrale si, uneori, chiar in cel al birourilor de proiectare. Potrivit unui studiu recent, companiile din bransa pot fi categorisite intr-o ierarhie care include perspectivele de digitalizare ale firmelor de dimensiuni mici si medii. Conform clasificarii respective, este de asteptat ca 10% dintre companii sa devina pionieri in ceea ce priveste dezvoltarea digitala a competentelor si aplicarea corporativa ("inovatori timpurii" sau "early adopters"), 40% dintre companiile viabile din punct de vedere financiar sa se dezvolte probabil in timp si sa inregistreze totusi succes, desi intarziat, in tendinta de digitalizare, iar 50% dintre sa ramana intr-un stadiu de negare pentru o lunga perioada de timp, pana cand nu vor mai fi deloc competitive sau sunt "fortate sa se digitalizeze" de evolutiile pietei.
 
Concurenta acerba intre vanzarile online si cele traditionale
In esenta, digitalizarea nu inseamna altceva decat crearea de "imagini" digitale ale obiectelor si evenimentelor fizice, precum si comunicarea analogica (folosind limbajul traditional). Aceste date pot fi colectate, salvate, analizate si utilizate. In legatura cu metodele computerizate si analitice (algoritmi) sunt recunoscute modele, pentru care apoi actiunile sunt definite si executate automat. In comparatie cu actiunile umane, acest lucru este incomparabil mai rapid, iar pretul aferent mult mai mic. In acest fel, datele devin o baza importanta pentru noile afaceri. Nu este de mirare faptul ca portalurile online, care folosesc resurse fizice terte si organizeaza doar facilitarea cererii si ofertei (Uber, airbnb, Flixbus, Verivox, ebay si multe altele) au evoluat exponential in ultimul timp. De indata ce o astfel de structura devine stabila si este acceptata intr-o anumita zona de comercializare, regulile jocului se schimba in mod fundamental. In prezent, majoritatea oamenilor comanda produse si servicii online. Achizitia de produse durabile si complexe precum ferestre si usi este totusi o chestiune de incredere pentru multi beneficiari si se doreste, in continuare, contactul direct. In acest proces, consultanta oferita de un personal competent combinata cu instalarea profesionala constituie elemente de o importanta majora. In special, corelarea functionala a elementelor de montaj si constructie, precum si disponibilitatea in caz de reclamatii si defectiuni este un argument decisiv in favoarea unei achizitii de succes. Acesta este motivul pentru care producatorii, dealerii si companiile de instalatii care au contact personal cu clientul beneficiaza de oportunitati mai bune in comparatie cu magazinele online. Cu toate acestea, achizitia digitala de ferestre reprezinta o concurenta puternica pentru vanzarile traditionale. Operatiunilor online li se aplica aceleasi reguli ca si vanzarilor analogice. O explicatie detaliata a produsului si tehnologiei, concentrarea pe fiabilitate si calitate, precum si oferirea de instalare profesionala sunt argumente decisive in favoarea achizitiei. Cumparatorii profesionisti de ferestre, cum ar fi companiile de constructii, dealerii de elemente de constructii sau firmele imobiliare folosesc deja procesarea comenzilor pe web. Prin urmare, interfetele relevante sunt integrate in majoritatea aplicatiilor pentru a fi utilizate de clientii industriali si dealeri.
 
SISECAM
rehau
ABONARE REVISTE
TSV
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left