Grupul polonez Kety, din care face parte si Aluprof, unul dintre cei mai dinamici furnizori europeni de sisteme arhitecturale din aluminiu, a anuntat pentru trimestrul al treilea din acest an vanzari de 1,35 miliarde zloti, in crestere cu 3% fata de perioada similara a exercitiului financiar anterior. Veniturile operationale brute au sporit cu 5% pana la 252,8 milioane zloti, aferente unei profitabilitati de 18,7% (in scadere de la 19,6% in anul precedent). La nivelul primelor noua luni, cifra de afaceri a cumulat 3,895 miliarde zloti (-3%), veniturile EBITDA au totalizat 731,1 milioane zloti, iar marja a fost de 18,8%. Principalele tendinte care au influentat rezultatele au fost constituite de cresterea preturilor la aluminiu (masurata in zloti), consolidarea monedei nationale in raport cu euro, cresterea livrarilor si presiunea constanta asupra preturilor. Pe segmentul de produse extrudate, in intervalul iulie – septembrie a.c. au fost fabricate 25.000 tone (+9%), incasarile ridicandu-se la 510,9 milioane de zloti (+2%). Pe piata din Polonia vanzarile au cumulat 264 milioane zloti (+9%), iar la export au fost incasati 246,9 milioane zloti (-5%). Din punct de vedere structural, 44% din totalul productiei a avut ca destinatie industria constructiilor si amenajarilor interioare (fata de 41% in 2023). Cele mai mari livrari au fost realizate in Polonia (51%), Germania (17%), Austria (8%), Italia (4%), Cehia (7%) si Marea Britanie (5%). In fine, pe segmentul sistemelor din aluminiu, vanzarile au sporit cu 6% pana la 677,6 milioane de zloti, iar veniturile cu 7%, atingand 142,6 milioane de zloti. Exporturile au totalizat 266 milioane de zloti, in crestere cu 7%, realizate in tari precum Cehia, Slovacia, Franta, Benelux, Marea Britanie, Germania si Austria. Peste 61% din produse au fost profile arhitecturale si 36% sisteme de protectie solara. Analiza expertilor Kety arata conditii dificile pe piata produselor extrudate, situatia fiind compensata de celelalte segmente de activitate. In viitor este preconizata o stabilizare a preturilor la aluminiu, insa care nu va fi insotita de semne clare ale redresarii cererii. In conditiile date, este de asteptat, de asemenea, o crestere constanta asupra presiunii exercitate asupra marjei comerciale, cu efect direct asupra castigului pe actiune (EPS).