Producatori de tamplarie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
07 Feb 2025 06:00
|
 In trimestrul al patrulea din anul precedent, vanzarile Inwido s-au ridicat la 2,423 miliarde coroane suedeze - SEK (aproximativ 213 milioane de euro), in crestere cu 7 procente, avansul organic situandu-se la 5%. Numarul total de comenzi ajustat in functie de cursul de schimb a crescut cu 20%, iar portofoliul total 31 decembrie 2024 era de 2,49 miliarde SEK (+29%). Nivelul EBITA operational a crescut la 296 milioane SEK, la o marja de 12,2%. Pentru intregul an, cifra de afaceri a fost de 8,838 miliarde SEK (-1 %), veniturile operationale totalizand 953 milioane SEK. Rentabilitatea capitalului de exploatare s-a plasat la 12,7%. Comentand toate aceste date, conducerea grupului a subliniat ca pentru prima data de la finele lui 2022, Inwido raporteaza un avans organic al vanzarilor. Faptul ca aceasta crestere a avut loc in toate domeniile de activitate, in ciuda provocarilor de pe mai multe piete, iar marjele s-au mentinut la un nivel optim este considerat o dovada de forta a grupului. Nivelul comenzilor a ramas ridicat si a crescut pentru al treilea trimestru consecutiv, in principal datorita pietei de proiecte din zona de afaceri Europa de Vest. Astfel, Inwido continua sa castige cote de piata pe principalele piete pe care este activ. Desi principalii indicatori macroeconomici s-au imbunatatit, iar cererea in unele segmente a inceput sa creasca, mai multe dintre unitatile de afaceri se confrunta in continuare cu provocari sub forma unei cereri scazute si a unei presiuni puternice asupra preturilor, mai ales in Finlanda, Norvegia si Marea Britanie. Chiar si in acest context, compania a reusit sa-si mentina profitabilitatea datorita unei platforme operationale din ce in ce mai eficiente, pozitiilor competitive excelente si modelului special de administrare. Obiectivul major ramane acela de atingere a unei cifre de afaceri de 20 miliarde SEK pana in 2030. Principalele motoare externe ale cresterii profitabile a Inwido - atat pe termen scurt, cat si pe termen lung - sunt reprezentate de o normalizare a cererii in sectorul renovarilor, de gestionarea cererii reprimate in sectorul constructiilor noi si de tranzitia ecologica catre locuinte eficiente energetic in UE. In plus fata de acesti factori externi, grupul se concentreaza pe dezvoltarea produselor, pe sinergiile interne in materie de costuri si vanzari, precum si pe achizitiile generatoare de valoare.
|