Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 25 Noiembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - ANALIZA: Diferente majore nationale pe piata europeana de ferestre
ANALIZA: Diferente majore nationale pe piata europeana de ferestre
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 07 Aug 2018 07:38
Chiar si dupa finalizarea crizei economice, desi restructurata, piata europeana de ferestre ramane relativ complexa, cu diferente majore nationale si regionale. Ansamblurile din lemn si lemn-aluminiu sunt prevalente in tarile nordice, in timp ce tamplaria din PVC predomina in restul Europei. In anumite zone, ferestrele din lemn inca au o cota semnificativa de piata, cum ar fi in nordul Italiei, Elvetia, Germania de Sud si Austria (zone care constituie „centura europeana a lemnului”).
Acestea sunt doar cateva din concluziile unei cercetari, realizate de expertii unuia din cei mai importanti fabricanti europeni de tamplarie termoizolanta, Inwido AB - Suedia, ce activeaza direct si in Romania, prin intermediul grupului specializat in e-commerce Bedst & Billigst.
Potrivit studiului, ca dimensiune valorica, specialistii corporatiei suedeze au estimat ca, in total, piata europeana de ferestre se plaseaza la aproximativ 23 miliarde euro pe an. Cifra corespunzatoare pentru usile de exterior si ansamblurile glisante este de aproape trei miliarde euro.
„Compania noastra detine unitati (sau centre) de productie in toate tarile europene in care este prezenta (cu exceptia Germaniei, Austriei si Irlandei), realizand in principal ferestre din lemn, dar si diverse ansambluri din orice material, in functie de caracteristicile fiecarei piete careia se adreseaza. Cunoscand in amanunt structura cererii continentale (respectiv, din Marea Britanie), a existat posibilitatea elaborarii unei cercetari al carei principal rezultat este ca, in pofida tendintelor de agregare (prin globalizare), piata europeana de ferestre ramane relativ fragmentata. Practic, fiecare piata nationala in parte are conditii unice, bazate pe standardele existente in domeniul constructiilor, pe reglementari strict locale, pe preferinte de design, pe marci, canale de vanzari/de distributie etc. Traditia de a inlocui ferestrele doar in sezonul estival este, insa, o caracteristica relativ comuna pe plan european, desi nu exista motive reale pentru care ferestrele n-ar putea fi schimbate si iarna”, precizeaza autorii studiului.
Segmentul rezidential atrage 70% din vanzarile de ferestre
In alta ordine de idei, ca structura, sectorul de tamplarie termoizolanta din Europa se divide in rezidential si nerezidential, cu subdiviziuni cum ar fi constructii noi si reabilitari pentru fiecare componenta. Inwido se adreseaza preponderent segmentului rezidential, care in tarile nordice (acolo unde compania este lider de necontestat) constituie 70% din piata regionala de ferestre. De asemenea, subdiviziunea de renovare (reabilitare) a imobilelor existente reprezinta peste doua treimi din total si, in consecinta, 70% din vanzarile de tamplarie ale Inwido au aceasta destinatie.
„In statele din Europa de Nord (Danemarca, Finlanda, Norvegia si Suedia) valoarea medie a pietei de tamplarie termoizolanta se ridica la 1,8 miliarde euro, din care 90% reprezinta suma aferenta ferestrelor din lemn si aluminiu-lemn. Cote importante de piata sunt atribuite si usilor de exterior sau celor glisante, estimate ca valoare la 1/10 din nivelul vanzarilor de ferestre. De asemenea, celelalte piete europene in care grupul Inwido este prezent (Marea Britanie, Polonia, Irlanda, Austria etc.) sunt corespunzatoare unei valori de 4 miliarde euro, din care 25% reprezinta cota aferenta ferestrelor din lemn. In Europa, piata pentru usi de exterior si glisante se situeaza la 10% din nivelul celei de ferestre. De asemenea, canalele de vanzari sau distributie sunt diverse (constituite pe baza preferintelor locale), Inwido folosind cateva dintre acestea. Astfel, pe segmentul consumatorilor (utilizatori finali persoane fizice), clientii sunt cei care au initiativa achizitiei, fie prin vanzare directa, fie prin intermediul unui specialist independent (mester) sau prin alti intermediari, cum ar fi cei de la o antrepriza de constructii de mici dimensiuni, retaileri si altii, inclusiv retele DIY. Atunci cand un client institutional (dezvoltator din industria constructiilor) are initiativa de a face achizitia, canalele de vanzari includ, de regula, producatori de case prefabricate, mari firme de constructii etc.”, concluzioneaza autorii studiului.
***
Inwido este, in opinia managerilor sai, cel mai mare producator de ferestre din Europa si unul dintre furnizorii de top, pe plan continental, de usi. Corporatia are operatiuni in Danemarca, Finlanda, Norvegia, Suedia (unde se afla si firma-mama, la Malmö), Austria, Estonia, Irlanda, Lituania, Romania, Polonia, respectiv Marea Britanie. De asemenea, Inwido exporta ansambluri de tamplarie in numeroase alte tari europene. Grupul promoveaza cel putin 20 de marci cu un puternic impact local, printre care se afla Elitfönster, SnickarPer, Hajom, Hemmafönster, Outline, Tiivi, Pihla, Diplomat si Sokolka, are 4.400 de angajati si a generat vanzari de peste 6,4 miliarde SEK (circa 624 milioane de euro) in 2017. Prin intermediul grupului recent achizitionat si specializat in comertul online - e-commerce Bedst & Billigst (cu o baza operationala de productie in Romania), Inwido are, astfel, o prezenta activa in tara noastra. Compania se anunta a fi, in consecinta, un competitor puternic (cu precadere in mediul achizitiilor online de ferestre si usi) pentru fabricantii autohtoni de tamplarie. Informatii suplimentare, la www.inwido.com
 
SISECAM
rehau
ABONARE REVISTE
TSV
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left