Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 20 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - ANALIZA: Fondurile structurale impulsioneaza piata nationala de ferestre
ANALIZA: Fondurile structurale impulsioneaza piata nationala de ferestre
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 31 Mai 2016 18:05
La scurt timp dupa finalizarea lucrarilor Conferintei Internationale despre Sisteme de Tamplarie si Fatade EURO-Fereastra 2016 (editia a opta), ce au avut loc la data de 24 mai a.c., in Sala Atlas a Radisson Blu Hotel, specialistii Interconnection Consulting Group - Viena, ce au sustinut cu acel prilej o expunere ampla referitoare la evolutia pietei est-europene de ferestre, au dat publicitatii, pe scurt, cateva date referitoare la dinamica industriei de tamplarie termoizolanta din Romania, Ungaria si Bulgaria.
„Piata de ferestre din grupul de tari reprezentat de Ungaria, Romania si Bulgaria a experimentat o crestere semnificativa in ultimul an. Dupa o perioada indelungata de stagnare, volumul vanzarilor s-a majorat cu 6% in statele analizate (din care o pondere importanta a pietei revine Romaniei - n.r.). Toate cele trei tari au beneficiat de asistenta financiara din partea UE, ceea ce a dus la cresterea investitiilor publice si private, iar in continuare, in pofida reducerii treptate a surselor de finantare comunitare, intreaga regiune va avea sansa de a atinge rate de crestere medii de +4,3% pe an, ca urmare a continuarii tendintei de dezvoltare economica”, a precizat Dennis Rauen, unul dintre autorii cercetarii.
Potrivit studiului, cea mai semnificativa rata de crestere s-a inregistrat anul trecut in Ungaria, fabricantii din aceasta tara invecinata Romaniei reusind sa atinga o majorare ce a doborat toate recordurile (+12%). „Exista mai multe motive pentru care s-a realizat un asemenea succes: inca din 2013, economia maghiara s-a inscris pe un trend ascendent, cu o crestere de +2,7% a PIB in 2015, tendinta care a fost sustinuta si de absorbtia fondurilor structurale. Mai mult, reducerea birocratiei in ceea ce priveste procesul de emitere a autorizatiilor de construire a avut un alt efect pozitiv, desi indirect, asupra vanzarilor de ferestre. Ca rezultat al acestui demers al autoritatilor de la Budapesta, numarul autorizatiilor de construire s-a majorat cu 30%, ceea ce a amplificat cresterea volumului de constructii rezidentiale (+16,1%). Nu in ultimul rand, conditiile meteo favorabile (o iarna usoara si de scurta durata) au fost ideale pentru industria de constructii. Dupa momentul euforic din 2015, dezvoltarea industriei maghiare ce implica productia de ferestre si usi va fi in stransa legatura cu majorarea PIB, ceea ce ar trebui sa aduca o crestere de +3,1% a vanzarilor cantitative de tamplarie. Ca structura, PVC-ul va ramane predominant in Ungaria, cu o cota actualizata de 62,7% si va fi si in continuare folosit preponderent la executia de ferestre, cu o sporire anuala a acestei ponderi de +3,5%. Ansamblurile metalice vor ocupa, asadar, pozitia secunda in clasament, urmate de cele din lemn”, a declarat Dennis Rauen.
Cresterea consumului - principala premisa pozitiva in Romania
La nivelul Romaniei, expertii Interconnection au aratat ca „in aceasta tara - importanta pe piata regionala si chiar europeana de ferestre - vanzarile de tamplarie termoizolanta au fost mai mari cu +5,9% in 2015, gratie finantarii intensive din partea UE”. Potrivit biroului austriac de consultanta, pana in 2019, sectorul romanesc de profil va experimenta o majorare medie anuala de +3,8% in termeni cantitativi. „Salariile mai mari ca in trecut, datoria publica si chiar privata redusa, precum si aparenta sustinere din partea populatiei a lucrarilor de constructii au contribuit, de pilda, la faptul ca, anul trecut, numarul imobilelor rezidentiale finalizate in Romania a crescut cu +10,4% fata de 2014. In pofida unor schimbari de natura politica, mai mult sau mai putin asteptate, lucrarile de renovare sau reabilitare sunt sprijinite de guvernanti prin diverse metode de reducere a impozitelor si taxelor, clasa politica fiind de altfel favorabila unor asemenea demersuri si din cauza faptului ca 2016 este un an electoral. De altfel, sectorul rezidential este predominant in structura cererii de ferestre din Romania, cu 70% din total, iar ansamblurile din PVC reprezinta cea mai populara grupa de produse, cu o cota de 60,1%, devansandu-le, in consecinta, pe cele din aluminiu si lemn”, a mai subliniat Dennis Rauen.
Criza in constructii aduce stagnarea sectorului bulgar de ferestre
In pofida unui program sustinut de finantare cu fonduri UE, ce s-a finalizat in 2015 si a creat conditii economice si de afaceri mai bune, in Bulgaria piata de ferestre continua sa stagneze, dupa cum afirma expertii Interconnection. „Aceasta realitate se datoreaza declinului dramatic (mai mult de -20%) al numarului de cladiri rezidentiale finalizate. Partial, declinul comenzilor in ramura de constructii a fost compensat de o crestere a volumului lucrarilor la imobilele nerezidentiale. Faptul ca industria bulgara de ferestre nu a fost afectata si mai mult de situatia sumbra din constructii se datoreaza unui program guvernamental prin care autoritatile de la Sofia, cu sprijinul UE, au stabilit masuri fiscale ce au stimulat proiectele de crestere a performantei energetice a imobilelor. Astfel, segmentul de renovari/ reabilitari s-a dezvoltat corespunzator, acesta contand in proportie de 61% la formarea cererii pe piata de tamplarie termoizolanta din Bulgaria. Pe termen scurt, segmentul rezidential isi va reveni, astfel incat vanzarile de ferestre destinate instalarii in cadrul locuintelor vor spori cu +6,1% pe an, pana in 2019. Ca structura a materialelor utilizate, in mod similar altor state est-europene, Bulgaria nu face exceptie, iar beneficiarii prefera cu precadere ansamblurile din PVC (cu 58,8% din total), urmate de ferestrele din aluminiu si de cele din lemn”, se mentioneaza in cadrul studiului.
Tamplaria din aluminiu castiga cote de piata
Referindu-se la tendintele ce vor fi stabilite pe termen scurt si mediu in regiunea formata din Ungaria, Romania si Bulgaria, Dennis Rauen a precizat ca, desi va fi predominant ca material, PVC-ul va pierde cote de piata in anii urmatori, cel mai probabil in favoarea aluminiului. „Actualmente, in statele analizate, cota ansamblurilor din PVC este de 60,4%, iar in 2019 aceasta va fi de 59,7%. Ferestrele din aluminiu castiga mai multe cote de piata si rata de crestere a gradului de utilizare este mai mare decat modificarile consemnate pe segmentul PVC-ului, astfel incat pentru 2019 se va ajunge la un nivel de 28,5% pentru tamplaria din metal. In schimb, daca se are in vedere viitoarea structura a cererii, este greu de crezut ca in urmatorii trei ani vor avea loc schimbari notabile. De exemplu, in prezent, in ceea ce priveste comenzile de ferestre, rata dintre constructiile rezidentiale si cele care au caracter comercial (de birouri etc.) este de 63 la 37 in favoarea primei categorii. In plus, daca se iau in considerare numai imobilele de locuit, proportia dintre cladirile nou-construite si cele supuse reabilitarii s-a modificat usor, de la 31,6% din comenzile totale la 32,9%, ceea ce inseamna ca tot sectorul de renovari va fi «motorul» cererii de tamplarie termoizolanta din regiunea de referinta”, a concluzionat Dennis Rauen.
***
La fel ca si in alte cercetari dedicate acestui domeniu de activitate, in ceea ce priveste studiul actual, dat recent publicitatii, renumitul institut austriac a pus la dispozitia celor interesati diagrame multianuale relevante. Pornind, astfel, de la praguri de referinta (estimate pentru intreaga regiune analizata, denumita CEE3, dar care pot fi si calculate punctual pentru Ungaria, Romania si Bulgaria) de 3,31 milioane unitati de fereastra - u.f. si 460,8 milioane de euro anul trecut, pentru 2016 se estimeaza livrari de 3,48 milioane u.f. si 490,5 milioane de euro, in 2017 se va ajunge la 3,63 milioane u.f. si 523 milioane de euro (depasindu-se, astfel, un prag psihologic semnificativ pentru intervalul recesiunii), in 2018 la 3,79 milioane u.f. si 557,2 milioane de euro, pentru ca in 2019 sa se inregistreze 3,92 milioane u.f. si 587,8 milioane de euro. Acestor niveluri le corespund indici de crestere compozita ai perioadei (CAGR) de +4,3% din punct de vedere cantitativ si +6,3% ca valoare. Din punct de vedere al materialului din care sunt realizate ferestrele, cotele medii aferente perioadei anilor 2015 si 2019 sunt de 60,2% in cazul PVC-ului, 27,5% pentru ansamblurile metalice (aluminiu, otel) si 9,9% la tamplaria din lemn, diferenta fiind reprezentata de solutiile alternative, mai precis de combinatiile dintre PVC si metal (mai importante pe piata, cu 1,1%), respectiv lemn-metal. Informatii suplimentare, la www.interconnectionconsulting.com, iar pentru consultarea celor doua diagrame, click aici si aici!
 
rehau
SISECAM
TSV
ABONARE REVISTE
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left