Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 26 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - ANALIZA: Semnale pozitive in domeniul tehnicii parasolare
ANALIZA: Semnale pozitive in domeniul tehnicii parasolare
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 31 Mai 2016 15:29
Inca din 2012, piata europeana a sistemelor de umbrire (rulouri si obloane sau marchize) s-a situat pe un trend descendent, dar in 2015 aceasta tendinta s-a atenuat, indicand un regres cantitativ de -0,6%, in conditiile unei cresteri valorice de +0,2% a cifrei de afaceri din aceasta industrie. Pe termen mediu, mai precis pana in 2018, se estimeaza o crestere anuala de +1,2%, pornind de la un prag de referinta valoric deja cunoscut. Astfel, anul trecut, valoarea insumata a rulajului consemnat de operatorii din bransa elementelor parasolare pentru exterior (rulouri, obloane, marchize etc.) s-a plasat la 4,9 miliarde euro, in sapte tari analizate, considerate a fi reprezentative pentru intreaga Europa (Germania, Franta, Austria, Spania, Elvetia, Polonia si Italia). Acestea sunt doar cateva din concluziile unui studiu mai amplu, realizat de expertii Interconnection Consulting Group si dat publicitatii cu putin timp inainte de inceperea oficiala a sezonului estival, care - dupa cum se cunoaste - reprezinta perioada „de varf” a vanzarilor de sisteme de umbrire.
Industria de rulouri si obloane - dependenta de cea a tamplariei termoizolante
Potrivit cercetarii, in mod firesc, dezvoltarea pietei de sisteme parasolare pentru exterior este strans legata de cea a vanzarilor de tamplarie termoizolanta, care s-au restrans in ultimii ani, dar s-au stabilizat in 2015 (-0,1%). „In ceea ce priveste evolutia sectorului analizat, aceasta este diferita in functie de fiecare tara in parte. De exemplu, in Germania, livrarile de ferestre au sporit cu +1,3% in 2015, ceea ce a avut un impact direct - si, evident, pozitiv - asupra segmentului de rulouri si obloane (+1,3% in termeni cantitativi). In schimb, in Austria s-a inregistrat un declin pe piata de tamplarie (-7,3%), ca urmare a fragilitatii industriei constructiilor, iar volumul vanzarilor de obloane s-a diminuat cu -4%. In timp ce pentru sectorul european de ferestre se asteapta ca 2016 sa insemne un nou an de crestere, sectorul de rulouri se va confrunta cu o rata tot mai scazuta a instalarilor noi (prin aceasta se inteleg ferestrele echipate din fabricatie cu sisteme exterioare de umbrire). De altfel, aceasta rata este in scadere continua, intrucat beneficiarii prefera alte sortimente, ce pot fi montate si dupa achizitia tamplariei, cum ar fi jaluzelele exterioare (venetiene) sau ecranele de tip «zip»”, a declarat dr. Stefano Armandi, autorul studiului.
Lucrarile de renovare vor deveni „motorul” pietei
Conform specialistilor biroului austriac de consultanta, de vreme ce tot mai putine ferestre sunt combinate cu obloane si/sau rulouri, cota lucrarilor de renovare este tot mai mare si are o importanta deosebita pentru companiile din bransa. Astfel, in 2015, ponderea acestor proiecte in cererea totala a ajuns la 55,2% in tarile analizate si, in consecinta, pe plan european. In Austria, ponderea respectiva a fost si mai mare, de 62%, ca urmare a diminuarii ratei de instalari noi, iar in Germania lucrarile de renovare au reprezentat 55,8%. „Din punct de vedere structural, in randul celor sapte state incluse in studiu, Germania ramane de departe cea mai semnificativa piata pentru fabricantii de elemente parasolare de exterior, cu 42,1% din vanzarile totale efectuate in Europa. Ca urmare a unei cresteri sustenabile a PIB, remarcate in ultimul timp, Spania - o zona traditionala pentru comerciantii de sisteme de umbrire - are mari sanse de redresare, desi, nu cu mult timp in urma, piata spaniola de rulouri a consemnat pierderi uriase (cu scaderi anuale mai mari de -10%), insa in 2015 s-a constatat prima crestere a vanzarilor de obloane (+1,9%). In functie de materialul utilizat, sistemele parasolare de exterior, fabricate din aluminiu, sunt cele mai populare in randul beneficiarilor, mai ales ca urmare a duratei indelungate de exploatare. Cu o cota medie de piata evaluata la 65,2%, rulourile si obloanele din aluminiu raman predominante, in comparatie cu sortimentele din PVC (25,2%). Astfel, in Elvetia, tinand cont si de conditiile climatice, rulourile din aluminiu raman cel mai des achizitionate produse, in detrimentul altor categorii”, se mai arata in cercetarea Interconnection.
Un alt aspect analizat pe piata de rulouri din Europa este cel legat de automatizare - mai precis de actionarea electrica a rulourilor. Dupa cum a precizat dr. Stefano Armandi, „nivelul combinat al motorizarii sistemelor exterioare de umbrire, in toate statele analizate, este de 56,2% (in crestere cu +1,4% fata de 2012), diferenta fiind constituita de modelele cu actionare manuala. Cel mai inalt grad de automatizare se intalneste in Franta (70,5%), iar cel mai redus in Polonia - si, prin extrapolare, in alte tari est-europene (44,6%), ceea ce, pe de-o parte, arata un potential deosebit in sensul promovarii modelelor cu actionare electrica, dar, pe de alta parte, indica si faptul ca, actualmente, beneficiarii se orienteaza inca, in mod preponderent, spre sortimentele traditionale”.
Concentrarea pietei versus sporirea expunerii internationale
Cercetatorii Interconnection au mai explicat si ca, in industria europeana a sistemelor parasolare de exterior, criza economico-financiara extrem de prelungita i-a determinat pe producatori sa identifice metode alternative de dezvoltare, cum ar fi cresterea gradului de expunere, pe plan international, a afacerilor. „In principal companiile din Europa de Est au reusit sa fructifice pe deplin acest avantaj competitiv, ca urmare a orientarii puternice spre export a intregului domeniu al tamplariei termoizolante. Spre deosebire de omologii lor sud-europeni (in particular IMM-uri, care au pierdut cote de piata serioase), fabricantii din estul continentului au reusit sa se impuna pe plan trans-national mai ales pe fondul unui cost competitiv (al produselor sau in ceea ce priveste cheltuielile operationale - energie, forta de munca, materii prime etc.). Pe segmentul rulourilor exterioare prefabricate se constata, in continuare, o concentrare a pietei, primele 10 companii din industrie realizand impreuna vanzari ce ating 29% din total. Totusi, situatia de oligopol nu pare a fi una de durata, de vreme ce ponderea acestor companii de top nu se va majora pe termen scurt, mediu sau lung, iar procesul de internationalizare a afacerilor fabricantilor din est se va intensifica in mod continuu”, a concluzionat dr. Stefano Armandi. Informatii suplimentare, la www.interconnectionconsulting.com
 
SISECAM
TSV
rehau
ABONARE REVISTE
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left