FEREASTRA SUKI: Investitii de 1,2 milioane de euro pentru eficientizare |
Producatori de tamplarie Publicat de Ovidiu Stefanescu 25 Oct 2019 06:42 |
Fereastra Suki este unul dintre cei mai longevivi competitori activi pe piata locala de tamplarie termoizolanta. In prezent, operatiunile sunt segmentate pe doua centre majore de profit - productia de ferestre/usi, respectiv infolierea de profile din PVC si activitati conexe - in urma unor investitii sustinute care continua si in prezent compania devenind cel mai important trade laminator din Romania, precum si unul dintre cei mai reputati producatori de ansambluri premium, cum ar fi usile HST. In continuare, administratorul companiei, Gelmar Savulescu, puncteaza cele mai importante elemente care au caracterizat activitatea din ultima perioada.
- Cum decurge activitatea pe plan extern?
- Operatiunile de export s-au derulat cu un succes deosebit, reflectat inclusiv de ponderea lor in cifra de afaceri, care a ajuns la 55%. Practic, este de asteptat sa incheiem anul in curs cu incasari de circa doua milioane de euro, pe acest segment. Ne axam pe deservirea unor zone deja traditionale pentru compania noastra, livrand produse specifice in Italia, Canada si Japonia. In general, ne adresam acestor piete cu sisteme HST (culisante cu ridicare), Rehau Geneo si Smart Slide, de la Aluplast - toate avand capacitatea de a se plia exact pe exigentele clientilor din tarile respective. In general, distributia produselor se realizeaza prin intermediul dealerilor, dar realizam si livrari catre antreprenori. - Care sunt cele mai relevante repere financiare ale acestui an?
- In cazul operatiunilor de productie a ansamblurilor de tamplarie termoizolanta, in primul trimestru din 2019 am inregistrat un avans de 5% fata de perioada corespunzatoare din anul precedent, pentru ca in urmatoarele trei luni acest spor sa se diminueze treptat, ajungand ca, la finele semestrului intai a.c., cifrele in ceea ce priveste vanzarile sa fie similare celor raportate in 2018. Referitor la activitatea de infoliere a profilelor din PVC, pe fondul diminuarii volumelor de lucrari realizate pentru principalul nostru client pe segmentul respectiv, incasarile au suferit o contractie de aproximativ 10% - 12%. - Cum vedeti evolutia pietei de profil, pe termen scurt si mediu?
- Este de asteptat, judecand in functie de conjunctura economica nationala si internationala, precum si de situatia de pe nisa de piata in care activam, ca in anul urmator sa asistam la o stagnare a industriei, care va fi insa urmata cel mai probabil in urmatorii doi - trei ani de o revigorare graduala. Noi intentionam sa ne consolidam pozitia competitiva chiar si in conditiile date, iar acest lucru este reflectat inclusiv de investitiile in curs de derulare. Am demarat deja constructia unei noi hale destinate productiei de ferestre, cu o arie de 2.500 m, la care se adauga 3.500 mp de platforme exterioare, efortul financiar cifrandu-se la circa 1,2 milioane de euro. Fondurile necesare au provenit din resurse proprii. Aceasta extindere ne va permite sa eficientizam procesele de productie a ansamblurilor de tamplarie, ulterior urmand si relocarea centrului de infoliere. Estimam ca lucrarile la proiectul respectiv se vor finaliza la jumatatea lui 2020. |