Exportatorii romani de tamplarie termoizolanta, care vizeaza in special zona Germaniei, au la dispozitie o noua cercetare statistica elaborata de institutul B+L Markdaten, ce analizeaza situatia curenta pe cea mai mare piata de profil din Europa. Conform datelor publicate, cele 6.400 de firme locale genereaza anual vanzari de aproape 11 miliarde euro, avand o capacitate totala de fabricatie de 17,3 milioane de ferestre, circa 1,75 milioane de usi si aproximativ 1,9 milioane mp de fatade cortina. In anul 2016, productia nationala a atins 11,94 milioane de unitati, cu 2,4% inferioara celei raportate in exercitiul financiar precedent. Aceasta diminuare este pusa de analisti pe seama majorarii semnificative a importurilor din aceasta tara, in special a celor realizate din Polonia. O analiza structurala a livrarilor indica faptul ca modelele din PVC sunt majoritare, cu un cuantum de 6,45 milioane u.f., urmate de cele din aluminiu (2,43 milioane u.f.), lemn stratificat (1,93 milioane u.f.) si lemn-aluminiu (1,13 milioane u.f.). In ceea ce priveste usile, piata este dominata de sortimentele metalice (480.000 unitati), pe pozitiile urmatoare situandu-se elementele din PVC (402.000 unitati), lemn (370.000 unitati) si alte materiale (138.000 unitati). Cota importurilor de ferestre a fost in anul precedent de 21,3%, ceea ce inseamna ca la fiecare cinci ansambluri unul a provenit de la o firma din afara granitelor Germaniei. Balanta comerciala pe acest segment de activitate este, la randul sau dezechilibrata, doar 9% din totalul ansamblurilor produse fiind exportate de producatorii federali. Din acest punct de vedere, Polonia domina clasamentul respectiv, avand o cota de 60% din totalul importurilor si de 75,2% pe segmentul modelelor din PVC. Practic, doar in 2016 pe piata germana s-au comercializat 1,76 milioane de ferestre poloneze. Pe locul al doilea se plaseaza producatorii austrieci (reprezentati in special prin Internorm), cu 0,51 milioane de ferestre, valoare corespunzatoare unei cote de 17,4% din importuri. Desigur, Romania se afla pe o loc inferior in topul respectiv, insa are sanse destul de mari sa-si imbunatateasca pozitia mai ales pe segmentul modelelor cu valoare adaugata mare si a celor speciale, unde, desi livrarile cantitative sunt mai mici, veniturile obtinute justifica pe deplin eforturile producatorilor. De notat faptul ca majoritatea ansamblurilor straine vandute pe piata federala consemneaza un succes deosebit prin prisma pretului extrem de competitiv, insa caracteristicile sortimentelor promovate le plaseaza pe acestea in categoria ferestrelor economice sau, cel mult, standard.