Producatori de tamplarie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
20 Ian 2017 10:37
|
Anul 2016 s-a incheiat in Germania cu vanzari de 14 milioane unitati de ferestre (u.f.), ceea ce reprezinta un avans de 4,2% fata de exercitiul financiar precedent. Prognozele cele mai realiste indica o mentinere la acest nivel si in 2017, cu toate ca este posibila inclusiv o mica ajustare pozitiva (de maximum 0,5 milioane u.f.). Piata federala este de maxima importanta pentru producatorii din Romania, aceasta fiind una dintre tintele predilecte de export ale companiilor locale (cele mai recente date indica o accentuare a orientarii catre exterior a societatilor autohtone de mare calibru, fiind raportate situatii in care aproape 90% din productie este livrata peste granitele tarii). O analiza structurala a pietei germane, unde circa 60% din produse sunt destinate, in prezent, lucrarilor de reabilitare, arata ca sectorul constructiilor noi va avea cea mai buna dinamica (+10,3%), renovarile avand un progres de numai 0,2%. De asemenea, studiul mai arata faptul ca activitatea pe segmentul rezidential se va imbunatati cu 5,1%, iar cea din domeniul nerezidential cu 2,5%. In ceea ce priveste materialele utilizate – o componenta foarte importanta in formarea strategilor comerciale – se pare ca producatorii locali se reorienteaza tot mai mult spre segmentul produselor „high end”, fapt demonstrat de cresterea cotei sistemelor lemn-aluminiu de la 9,1% la 9,3%. Aceasta tendinta este incurajata inclusiv de presiunile uriase realizate de exportatorii din Polonia, Romania etc., care au determinat o scadere a cotelor de piata ale intreprinderilor locale in sectorul produselor realizate din PVC. De altfel, cererea de tamplarie din lemn este foarte mare in Germania, in raport cu statele din Europa de Est (aproximativ 18%), dar aceasta nu va insemna nicidecum, in opinia managerului general al VFF (patronatul de profil), Ulrich Tschorn, ca firmele federale vor renunta la productia de ferestre din PVC, a carei pondere este inca uriasa (57,9%, la finele lui 2016). Este cert ca in perioada urmatoare se va intensifica presiunea concurentiala, iar companiile germane vor incerca sa-si recastige cota prin argumente solide, dintre care cele mai puternice ar putea fi legate de calitatea montajului si de garantii. Ramane ca exportatorii din Romania sa contracareze aceasta ofensiva si sa apeleze, la randul lor, la strategii care sa vizeze imbunatatirea serviciilor de instalare.
|