Producatori de tamplarie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
16 Oct 2013 13:11
|
Desi in prima parte a anului in curs comenzile de tamplarie inregistrate de Suki Group au inregistrat o ajustare negativa de aproximativ 15% in raport cu exercitiul financiar precedent, compania a reusit, ulterior, sa compenseze aceste scaderi si sa incheie primele noua luni din 2013 la un nivel similar celui din perioada de referinta. Gelmar Savulescu, administrator al societatii, a comentat situatia respectiva afirmand ca "exista sanse destul de mari ca, pana in luna decembrie, sa consemnam chiar o usoara majorare a incasarilor, situata in jurul valorii de 5%. Astfel, pe segmentul de fabricatie a ferestrelor termoizolante este posibil sa raportam venituri de 1,8 milioane de euro, in vreme ce activitatea de laminare a profilelor va genera o cifra de afaceri de circa 1,5 milioane de euro. In ansamblu, vor realiza vanzari de peste 3 milioane de euro, rezultat pe care il consideram acceptabil avand in vedere dificultatile pe care le intampina piata pe care activam. O explicatie a tendintei pozitive poate fi si aceea a reducerii masive a ofertei, in urma disparitiei multora dintre competitorii directi - in cele mai multe cazuri ca o consecinta a declansarii procedurilor de insolventa si, implicit, de faliment. Practic, in prezent, un beneficiar care doreste sa achizitioneze tamplarie executata, de exemplu, cu sisteme Rehau are de ales intre trei sau patru firme care au capacitatea de a garanta conformitatea produselor cu prevederile standardelor europene armonizate. In ceea ce priveste exportul, acesta se realizeaza, in momentul de fata, in Italia, Germania, Belgia, Olanda, Iordania etc., ponderea livrarilor pe pietele externe fiind de 17%, cu perspective de sporire pana la 19%. Cele mai multe comenzi sunt transmise de firme de instalare din regiunile respective, iar plata se realizeaza anticipat. Revenind la piata interna, am reusit sa evitam problemele financiare, prin implementarea unei strategii care elimina posibilitatea efectuarii platilor la termen. Practic, asemenea politici de vanzare sunt aplicate doar in cazul catorva clienti cu care avem o lunga experienta de afaceri. In ceea ce priveste lucrarile finantate din fonduri publice, preferam sa evitam astfel de contracte". Informatii suplimentare, la www.suki.ro
|