Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 19 Aprilie 2024
Hilti
PAGINA PERSONALIZATA


BARRIER SRL

BARRIER SRL

Adresa: Str. Poligonului nr. 99, Bacău, Judet Bacău
Telefon: +40 234/512.160
Fax: -
Mobil: 0742-277.437
E-mail: contact@barrier.ro
Web site: www.barrier.ro
Domenii: Tamplarie din PVC | Tamplarie din aluminiu
Descriere activitate
Producător de tâmplărie termoizolantă din PVC și Aluminiu.
Prezentare companie/institutie
BARRIER: Proiectele actuale sufera din cauza lipsei specificatiilor esentiale
 
 
 
 
 
 
 
Adrian Garmacea (52 de ani)
Experienta profesionala: 26 de ani administrator Barrier, ferestre si protectie solara.
 
Cooperarea stransa dintre subantreprenorii de specialitate si contractorii generali, precum si intensificarea schimbului de informatii dintre toti acestia si echipele de arhitectura si proiectare au devenit necesitati obiective, intr-o perioada in care cuvantul de ordine este digitalizarea, iar strategiile politico-economice pe termen lung impun obtinerea unor performante de eficienta energetica si de limitare a amprentei de carbon, care nu pot fi obtinute decat prin utilizarea unor sisteme si solutii de inalta calitate, puse in opera in mod responsabil si perfect integrate, in vederea asigurarii compatibilitatii necesare. Nerespectarea acestor exigente reprezinta, in esenta, zadarnicirea eforturilor, depuse inclusiv de producatorii de tamplarie termoizolanta, de a realiza ansambluri de mare eficienta. Practic, odata cu criza pandemica, a devenit extrem de clar faptul ca se impune o colaborare nemijlocita intre toti factorii mentionati antrerior, folosind, eventual, avantajele asigurare de inovatiile digitale de ultima generatie, cum ar fi modelele BIM, realitatea augmentata, inteligenta artificiala, Internet of Things (IoT), robotizarea si automatizarea, pentru o abordare completa si complexa a proiectelor de constructii. Companiile de top din domeniul ferestrelor si usilor trebuie sa-si asume rolul de deschizatori de drumuri in ceea ce priveste abordarea descrisa anterior, pentru a fi urmate si de competitori si a asigura, astfel, premisele unei dezvoltari durabile, pe termen lung, in deplina concordanta atat cu exigentele consumatorilor, cat si cu cele prevazute in strategia europeana Green Deal. Pentru a ilustra in mod comprehensibil aceasta paradigma, a fost solicitata opinia lui Adrian Garmacea, administratorul Barrier - una dintre cele mai dinamice si de succes companii specializate in domeniul tamplariei termoizolante si fatadelor cortina din Romania, care a fost invitat sa se exprime in legatura cu relatiile actuale dintre firmele din domeniu si birourile de arhitectura.
 
- Caracterizati, in mod succint, contextul actual al pietei locale de tamplarie termoizolanta si fatade cortina din Romania in ceea ce priveste raporturile profesionale dintre producatori si arhitecti.
- In prezent, sectorul de ferestre si usi termoizolante din Romania inregistreaza o evolutie buna, reflectata atat de numarul de unitati livrate, cat si de nivelul de calitate a acestora. Noile cerinte europene nZEB, referitoare la constructiile cu un consum energetic aproape nul, isi fac simtite consecintele si tot mai multe constructii sunt echipate cu ansambluri eficiente din punct de vedere energetic. Totusi, Romania este divizata si la acest nivel. In zonele rurale, cererea de ferestre pentru stocul existent de constructii aproape ca nu exista, iar pentru cladirile noi, in general, se solicita produse de calitate slaba sau medie. In ceea ce-i priveste pe arhitecti, la randul lor ei propun ferestre cu suprafete vitrate foarte mari, pentru a se alinia cerintelor cu privire la aportul de lumina naturala. Din acest punct de vedere, compania noastra a resimtit in mod clar tendinta respectiva, materializata printr-o crestere cu peste 25% a ariei vitrajelor in ultimii doi ani. Un aspect negativ, care afecteaza profund industria de profil este acela ca, din pacate, detaliile de montaj lipsesc din proiectele de executie. Mai mult, coeficientii de transfer termic, de izolare fonica sau cei de rezistenta antiefractie nu sunt specificati in peste 90% dintre proiecte. Astfel, o cerinta explicita ar fi legata de clarificarea aspectelor respective, ceea ce ar duce la imbunatatirea neta a calitatii proiectelor si la atingerea mai rapida a obiectivelor propuse in materie de sustenabilitate.
- Care sunt principalele dificultati cu care va confruntati in relatiile de afaceri cu birourile de arhitectura si proiectare?
- Indraznesc sa afirm ca nu exista o preocupare reala pentru ferestre si fatade, la nivel de detaliu. Este vorba despre aceeasi mediocritate pe care o observam in domeniul constructiilor si proiectarii si care afecteaza inclusiv partea de elemente transparente din cadrul anvelopantelor. Din nefericire, nu exista nici stiinta, nici dorinta si nici cererea care ar putea schimba ceva in aceasta privinta. Ultimul lucru pe care ar trebui sa-l facem este sa spunem ca piata este needucata, iar clientii nu stiu ce isi doresc, desi aceasta nu este sarcina lor, ci a specialistilor. Ma simt totusi dator sa precizez ca exista cativa arhitecti - foarte putini la numar - care fac nota discordanta cu tendinta generala mentionata anterior. Ponderea lor este insa foarte mica, situandu-se la mai putin de 2% - 3% din totalul expertilor din bransa.
- Mentionati principalele exigente tehnice si de performanta pe care ar trebui sa le indeplineasca, in mod obligatoriu, ansamblurile de tamplarie prevazute de designeri in cadrul structurilor moderne de anvelopare a cladirilor.
- In afara cerintelor europene, nu exista alte prevederi care ar trebui respectate, cu caracter obligatoriu. In schimb, fiecare constructie si fiecare fatada, as spune chiar fiecare fereastra, trebuie tratata individual. De exemplu, in prezent avem o lucrare de aproximativ 1.000 mp de tamplarie in Elvetia si, pe langa coeficientul de transfer termic, care este general la nivelul intregii cladiri, ferestrele sunt abordate in mod separat din punct de vedere al coeficienului de atenuare a zgomotului, al controlului solar exterior si al deschiderii ferestrelor. Desigur, m-as feri de generalizari si i-as indemna pe cei implicati in conceperea si designul unor astfel de lucrari sa trateze personalizat fiecare proiect, fereastra si fatada.
- Ce sfaturi aveti pentru expertii in proiectare, in vederea imbunatatirii calitatii proiectelor propuse din punct de vedere al sustenabilitatii?
- Le recomand acestora sa-si doreasca sa evolueze, sa studieze aprofundat toate implicatiile si sa participe la intalniri cu reprezentantii relevanti ai industriei specializate din Romania. Ma refer in special la furnizorii de sisteme din aluminiu si PVC, la cei de ferenorie, sticla si la cei mai importanti producatori de tamplarie termoizolanta. Ma tem totusi ca in paharul plin nu mai poti turna nimic.
- Considerati util ca in proiecte si in caietele de sarcini sa fie specificat in mod expres modul de instalare a tamplariei si fatadelor cortina?
- Dupa cum am mai afirmat deja in repetate randuri, este obligatoriu ca acest lucru sa se intample, insa nu pe modelul deja cunoscut de „copy-paste”, ci intr-o maniera personalizata, adaptata la fiecare proiect in parte.
- Enumerati cateva elemente care ar putea duce la imbunatatirea raporturilor dintre subantreprenorii de tamplarie si firmele de arhitectura/proiectare.
- Sunt multe de facut din acest punct de vedere. Sintetizand, este vorba despre participarea proiectantilor la sesiuni de instruire, dupa cum am mentionat anterior, cu furnizorii de sisteme si producatorii relevanti. Doar astfel s-ar putea rezolva acest aspect, cu conditia ca intrunirile respective sa fie reale si dorite de ambele parti.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia August 2021)
 

 
 
"Nu furnizam doar un produs, ci construim o relatie pornind de la fiecare ansamblu livrat"
 
Ferestrele BARRIER trebuie sa fie perfecte
 
„Pana in prezent, ne-am asumat misiunea de a aduce si a mentine un grad ridicat de confort in fiecare casa, oferind ansambluri de tamplarie de calitate superioara. Suntem consecventi in demersul de a ne mentine si consolida pozitia concurentiala si dorim sa fim prima optiune, pe plan national, in materie de achizitii de ferestre si usi atat pentru persoane fizice, cat si pentru companii sau dezvoltatorii locali. Producem solutii capabile sa satisfaca cele mai inalte exigente de performanta in materie de eficienta energetica si design, devenind, in timp, o baza strategica pentru afaceri de succes”. Astfel poate fi sintetizata strategia companiei Barrier, a carei echipa manageriala a urmarit cu perseverenta in ultimii ani castigarea unei pozitii dominante intr-un domeniu aflat in continua dezvoltare, cu un rol determinant in implementarea politicilor europene de eficientizare energetica.
Reteta succesului - parteneriate solide, pe termen lung
Calitatea produselor si serviciilor promovate constituie principalul argument al companiei din Bacau. Performanta ansamblurilor comercializate nu se limiteaza doar la tehnologiile de ultima generatie folosite in procesele de fabricatie sau la materialele de top utilizate. Rolul primordial este jucat de echipa de angajati profesionisti si de dorinta acestora de autodepasire, ce constituie principalul ingredient ce asigura inalta calitate a ferestrelor Barrier. Responsabilitatea este, la randul sau, esentiala, deoarece garanteaza respectul acordat clientilor si intelegerea corecta a asteptarilor pe care acestia le au de la ferestrele Barrier. „Consideram ca avem responsabilitatea de a oferi clientilor nostri cele mai bune solutii, perfect adaptate cerintelor specifice, iar aceasta nu se poate face fara o abordare profesionala. Putem afirma ca stim cu precizie ce, de ce, cand si cum sa facem si nu ne oprim aici. Acesta este principalul nostru atu: ne propunem ca ferestrele Barrier sa fie perfecte. Un alt ingredient al retetei succesului este constituit de parteneriatele de lunga durata. Apreciem increderea companiilor cu care colaboram si dorim permanent sa le depasim asteptarile. Nu furnizam doar un produs, ci construim o relatie, pornind de la fiecare fereastra livrata. In fine, comunicarea permanenta este o conditie esentiala. Suntem deschisi la asteptarile clientilor, le explicam tot ce trebuie sa stie pentru a alege fereastra potrivita. Obiectivul nostru este acela de a fi inconjurati doar de case cu ferestre bine facute si impartasim tuturor acest deziderat”, subliniaza specialistii companiei.
Drumul de la o firma locala la un brand recunoscut si apreciat de clienti
Istoria firmei a inceput in 1995, cand a demarat activitatea companiei. Opt ani mai tarziu era inaugurat primul atelier de productie, in cadrul caruia activau 10 angajati, ce deserveau o linie manuala de fabricatie cu o capacitate de 30 de ferestre pe zi. Productivitatea a fost net imbunatatita incepand cu 2008, cand in dotarea unitatii a intrat prima linie de productie automata, numarul angajatilor majorandu-se la 25. Aceasta a permis ca, din 2010, sa demareze colaborarea cu dealeri de ferestre, activi in judetul Bacau. Procesul de dezvoltare care a continuat prin achizitia celei de-a doua linii a asigurat cresterea capacitatii si, implicit, a numarului de angajati. Pasul urmator a fost reprezentat de aparitia brand-ului Barrier, o consecinta fireasca a evolutiei accelerate a operatiunilor si extinderii prezentei in afara judetului de resedinta, in Iasi si Suceava - proces ce a avut loc incepand cu 2011. Aceasta maturizare evidenta a firmei a adus dupa sine necesitatea concentrarii activitatilor sub un nume puternic, astfel incat in 2012 a aparut brand-ul Barrier, care, treptat, a castigat o puternica notorietate pe plan national. In urmatorii doi ani a avut loc o etapa de consolidare a operatiunilor de distributie, care s-au extins treptat in Alba, Brasov, Braila, Buzau, Cluj, Covasna, Galati, Harghita, Maramures, Mures, Neamt, Prahova, Sibiu, Tulcea si Vrancea. De asemenea, in aceeasi perioada a fost construit cel mai mare parc industrial pentru productia tamplariei termoizolante, dotat cu linii de productie de ultima generatie, caracterizate prin performante foarte inalte. „O contributie importanta la cresterea brand-ului Barrier a avut-o si o are, in continuare, dorinta de a lucra la cel mai inalt nivel calitativ pentru toti clientii, indiferent de notorietatea lor sau de marimea comenzilor lansate”, mai arata oficialii companiei. Anul 2014 a marcat relocarea companiei in noul centru ultramodern de productie a tamplariei din Bacau, concomitent fiind lansat noul departament de export si franciza Barrier. De asemenea, tot atunci imaginea marcii a fost puternic consolidata prin derularea primei campanii nationale de comunicare, urmata de decernarea mai multor premii prestigioase, ce au recompensat activitatea firmei si au reprezentat o recunoastere a performantelor acesteia. In anul urmator, societatea din Bacau a participat la Made Expo - expozitie internationala de arhitectura, design si constructii, derulata la Milano. Pentru lansarea oficiala pe piata italiana, Barrier a decis sa aleaga un stand de prezentare elegant, cu o suprafata de 160 mp, care sa puna in valoare produsele si calitatile acestora. In contextul respectiv, a fost prezentata, in premiera, fereastra Barrier 80+, executata din PVC si care se poate placa optional cu aluminiu. Cele mai recente noutati, promovate pe piata de profil in ultimii doi ani au fost constituite de ansamblurile Barrier aRX A++si Barrier 85 A++ , respectiv usa culisanta Smart Slide. La inceputul anului 2020, a fost infiintat departamentul Aluminiu Speciale (DAS), specializat in montajul de pereti cortina, luminatoare, sere, tamplarie din aluminiu, placari cu panouri din aluminiu compozit , compartimentari interioare din sticla, balustrade cu parapet din sticla sau din aluminiu. De asemenea, tot in 2020 a avut loc deschiderea showroom-ului din Elvetia.
Capacitate de peste 1.000 u.f., mai mult de 300 de distribuitori locali si operatiuni sustinute de export
Gratie eforturilor depuse in cele doua decenii si jumatate de experienta in domeniu, Barrier a castigat increderea partenerilor si clientilor, reusind sa le ofere produse care sa asigure un grad ridicat de confort, sa raspunda prompt celor mai exigente cerinte si sa asigure solutii personalizate pentru orice tip de spatiu. In prezent, activitatile de productie se desfasoara in cadrul unui complex industrial cu o suprafata de 35.000 mp, reprezentand una dintre cele mai performante fabrici din domeniu. Cu o capacitate ce depaseste 1.500 de unitati de geam termoizolant si mai mult de 1.000 de unitati de elemente din PVC, pe zi, la care se adauga productia lunara a aproximativ 2.000 de unitati de usi sectionale si rulouri, compania din Bacau reuseste sa se plaseze in topul firmelor de profil din Romania. Ferestrele si usile din PVC si aluminiu sunt distribuite la nivel national, prin intermediul retelei de peste 300 de distribuitori. Aproximativ 15% din productie este destinata exportului in Europa, in tari precum: Italia, Franta, Elvetia, Belgia si Germania. Rezultatele remarcabile obtinute pana in prezent incurajeaza strategia de investitii pentru extinderea activitatii centrului actual de productie, ce va fi urmata, in mod firesc, de diversificarea operatiunilor externe catre alte destinatii europene.
 
Responsabilitate sociala si performante notabile in planul sustenabilitatii
Forta brandului Barrier deriva, in principal, din creativitate. „Dezvoltam politici de colaborare cu cei mai buni arhitecti si designeri, precum si cu cele mai puternice companii si antreprenori de constructii. Stim ca tot ceea ce se construieste in prezent ne reprezinta in viitor, iar valorile estetice ne definesc. Fiecare produs Barrier este calificat ca fiind performant, verificat din puncte de vedere functional si al designului. Proiectele noastre ne reprezinta, avem un portofoliu vast de lucrari atat pe plan national, cat si pe piata externa. Am construit un sistem functional si durabil, suntem pregatiti sa privim increzatori spre viitor. Modelul nostru de dezvoltare se bazeaza pe strategii construite de oameni specializati, care gandesc acum pentru ce va fi maine. Provocarile pe care pozitia de lider le implica sunt pe masura performantelor noastre, asteptarile pietei de la compania noastra fiind foarte ridicate. Efortul de a ne mentine in top, prin imbunatatirea activitatilor curente de productie, este dublat de un intens proces de cercetare, testare si inovare. Investim in directia respectiva avand convingerea ca inovatia sta la baza cresterii durabile, dar si pentru a ne putea adapta mai usor produsele la solicitarile tot mai ridicate ale clientilor. Dezvoltam produse si procese noi, urmarim permanent imbunatatirea activitatii de productie, interconectam activitatile de cercetare-dezvoltare cu exigentele utilizatorilor. Testarea permanenta a produselor ofera garantia functionarii ireprosabile a acestora. Am inteles ca prin cercetare putem face acelasi produs mai repede, mai bine si mai ieftin”, mai afirma reprezentantii Barrier. Toate aceste eforturi sunt completate de o strategie coerenta de CSR. Barrier sustine o serie de proiecte sociale dezvoltate de ONG-urile din Romania, oferind burse pentru elevi si studenti. De asemenea, compania este preocupata de politica de promovare a talentelor, organizand sau sponsorizand diverse manifestari socio-culturale si sustinand evenimente sportive, pentru a sublinia ideea conform careia competitia reprezinta si stimuleaza, in aceeasi masura, intreaga activitate a companiei. In ceea ce priveste politica de mediu, aceasta este bine definita si construita de specialisti pana la cele mai mici detalii. Etapa de proiectare a produselor Barrier porneste de la calcule de eficienta energetica, pentru ca ansamblurile de tamplarie executate sa fie mereu in acord cu normativele de mediu. In plus, in fluxul de productie sunt aplicate strategii avansate de reciclare a materialelor.
 

 
FRANCIZA BARRIER - punct strategic nodal, pentru extinderea distributiei
Formare, informare si dezvoltare a partenerilor prin Academia BARRIER
 
Barrier este singurul producator la nivel national care ofera toata gama de solutii de inchideri de goluri, de la tamplaria clasica din PVC, aluminiu si pana la pereti cortina, usi de garaj, rulouri si automatizari pentru porti. In prezent, in Romania exista un numar limitat de showroom-uri in care clientul poate sa testeze produsele de tamplarie ce urmeaza sa fie montate in propria casa.
 
Franciza Barrier:
  • este punctul de interes comun pentru cele trei parti implicate: Barrier, Francizat si Client.
  • un produs rezultat din necesitatea unor magazine specializate, cu personal instruit in domeniu.
  • este un loc unde clientul se afla in centrul atentiei deoarece consilierii identifica nevoile pe care acesta le are si gasesc cele mai bune solutii, luand in considerare raportul calitate/pret.
  • inseamna un showroom reprezentativ si mai ales o echipa de specialisti instruiti permanent in legatura cu cele mai noi tendinte si lansari pe piata de tamplarie.
  • a devenit, prin cele peste 35 de magazine la nivel national si doua peste hotare (in Elvetia si Belgia), un brand de sine statator, usor recognoscibil dupa conceptul arhitectural unic, cu toate elementele sale de identitate vizuala; fatada magazinului Barrier este ceva ce ramane in mintea consumatorului si este asociata cu tamplaria de inalta calitate.
Academia Barrier este un departament dedicat producerii de rezultate durabile, orientat catre cresterea autonomiei profesionale, care ofera, astfel, un avantaj competitiv companiei.
Scopul acestei structuri este de a sustine evolutia continua a angajatilor si a partenerilor francizati, prin programe specifice de formare, informare si dezvoltare. Acestia vor fi sprijiniti in procesul de invatare si isi vor imbunatati competentele, abilitatile, atitudinile si aptitudinile, pentru a raspunde nevoilor organizatiei, astfel contribuind permanent la formarea unei culturi organizationale solide.
Planuri pentru 2021
Strategia curenta vizeaza, intr-o prima etapa, extinderea francizei in orase aflate in afara ariei actuale de acoperire, in zona de est a Romaniei (Botosani, Targu Neamt, Onesti, Focsani si Braila) si, in mod deosebit, in cea de sud (Giurgiu, Targoviste, Pitesti, Curtea de Arges, Slatina, Craiova). In a doua etapa, vor fi recrutati parteneri din orasele mari, dezvoltate din punct de vedere economic, care suporta un al doilea sau chiar al treilea magazin, respectiv Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca si Sibiu. In paralel, va fi demarat un proces de rebranding al magazinelor deschise inainte de 2019, pentru a le alinia la nivelul conceptual actual.
 

SLOGANUL BARRIER: Livram complet in sapte zile!
Un sfert din cifra de afaceri, realizata din vanzarea de ferestre pentru case pasive!
 
Adrian Garmacea, administratorul grupului Barrier, este unul dintre principalii artizani ai procesului complex de construire si dezvoltare a brandului de tamplarie termoizolanta, care a devenit, prin profesionalismul abordarii, una dintre cele mai cunoscute marci de pe piata de profil din Romania - si nu numai. Ambitiile managerului general al companiei sunt legate, in afara de promovarea celor mai bune produse de pe piata din Romania, de cucerirea unei pozitii solide in Europa, posibila doar in conditiile ofertei unor solutii impecabile din punct de vedere tehnic si estetic. In cele ce urmeaza, sunt prezentate succint opiniile sale legate de conjunctura actuala a pietei, precum si de perspectivele de dezvoltare pe termen mediu si lung.
- Cum a decurs activitatea companiei in ultima perioada?
- 2020 a fost un an cu o vizibilitate limitata, in care deciziile au fost luate pe termen scurt si foarte scurt, de la cateva zile pana la, cel mult, cateva luni. Adaptandu-ne la contextul extern si intern, actionand proactiv, implicand in luarea deciziilor un numar cat mai mare de colegi, am reusit sa obtinem o crestere de aproximativ 20% a cifrei de afaceri si sa ne dublam rezultatele la export, principalele destinatii ramanand Belgia, Elvetia, Franta si Italia. Din punct de vedere organizatoric, Barrier Romania este parte a grupului Barrier Holding Elvetia, care detine companiile din Romania si Belgia. Astfel, am lucrat cu un numar mare de montatori detasati in tarile din vestul Europei, care au fost afectate mai putin de criza sanitara. Pe plan national, reteaua de francize s-a comportat ca un organism viu, astfel incat anul trecut am deschis sapte francize in Alexandria, Vaslui, Alba Iulia, Resita, Pascani, Roman si Piatra Neamt, alte opt fiind inchise din cauza traficului redus de clienti si mediului de afaceri dificil, existent pe plan local. Reteaua nationala a ajuns la 37 de magazine in regim de franciza si aproximativ 300 de parteneriate locale. De asemenea, am fructificat diversitatea solutiilor promovate, putand astfel raspunde tuturor solicitarilor in timpul cel mai scurt, la calitatea care a consacrat brandul nostru. Am abordat, in aceeasi perioada, un numar important de proiecte mari. De exemplu, lucrarile de tamplarie, inchideri si placare de la noua magistrala de metrou din Bucuresti, ce include noua statii cu cate patru sau cinci zone de acces, au fost realizate de noi intr-un timp record, de aproximativ patru luni.
- Care a fost efectul pandemiei asupra operatiunilor de productie, comercializare si montaj?
- De la inceputul crizei sanitare, am adoptat masurile necesare pentru a reduce numarul infectarilor in cadrul fabricii. Am lucrat de acasa, acolo unde a fost posibil, am impartit operatorii din productie in schimburi egale lucrand prin rotatie, am luat masuri suplimentare de igienizare in sectii, birouri si in spatiile comune. In luna august, productia a fost oprita pentru aproximativ doua saptamani.
- Realizati o scurta trecere in revista a noutatilor din ultima perioada.
- Obiectivul nostru, stabilit in cadrul planului strategic 2017-2020, era ca, pana in 2020, sa devenim ONE STOP STATION pentru inchiderea golurilor de cladiri, unde un client sa poata gasi toate produsele necesare unor astfel de lucrari. Trebuie mentionat ca suntem singura companie din Romania care ofera, la momentul actual, o gama atat de larga de produse. Practic, producem si distribuim incepand de la mecanismele si automatizarile pentru porti, continuand cu intreaga gama de tamplarie din PVC si aluminiu, geam termoizolant si terminand cu sistemele de protectie solara exterioara, indiferent daca vorbim despre rulouri sau jaluzele exterioare. Practic, este vorba despre toate produsele necesare pentru realizarea sau renovarea cladirilor eficiente din punct de vedere energetic. Produsele noastre premium pentru case pasive, din gama Barrier 100, au avut o pondere de aproximativ 25% in cifra noastra de afaceri. De asemenea, usile culisante cu ridicare si „smartslide"-urile au inregistrat o crestere insemnata, producand peste 500 de astfel de ansambluri in 2020.
- Care sunt principalele dificultati intampinate pe piata si cum reusiti sa le gestionati?
- Cele mai mari probleme ale Romaniei sunt si cele mai mari probleme ale noastre: educatia, infrastructura si sanatatea. Gasim tot mai greu personal pentru posturile de top, cu inalta calificare, si aici ma refer la ingineri, proiectanti, tehnicieni, oameni de marketing etc. Nivelul invatamantului din tara este unul, in cel mai bun caz, mediocru. Aceasta problema ne va afecta inca multi ani, poate trei sau patru decenii. Producem pe banda rulanta mana de lucru ieftina, un veritabil simbol a sclaviei moderne, indiferent daca vorbim despre munca necalificata din Romania sau cea din vestul Europei. Lipsa infrastructurii ingreuneaza aprovizionarea si distributia produselor atat pe plan local, cat si la export. Circulam, dupa 32 de ani de la Revolutie, pe aceleasi drumuri facute, in timpul regimului comunist, in 22 de ani. Cum suna asta? Este oglinda tarii, in care ii invit sa se uite pe toti responsabilii, politicienii, profesorii etc. Puteam face mai mult? Greu de spus.
- Ce perspective de dezvoltare are piata de profil, in contextul accentului pe sustenabilitate?
- Barrier contribuie la protejarea mediului, prin promovarea de solutii eficiente din punct de vedere energetic. Produsul nostru de top - B100 - este destinat caselor pasive si cred ca avem cea mai mare experienta din Romania pe acest segment. Din pacate, din cauza organismelor de control, reglementare si certificare pe care le avem, vom obtine aceleasi „rezultate” pe care le-am avut cand s-a introdus obligativitatea certificatelor si auditurilor energetice. Probabil ca cerintele nZEB, adoptate in Uniunea Europeana, vor produce rezultate semnificative in Romania in jurul anului 2030. Pana atunci, „merge si asa”. La proiecte rezidentiale din Bucuresti se instaleaza geamuri cu doua sau trei foi de sticla float, fara insertie de argon, cu elemente de „ranforsare” din gips-carton, prelucrate in asa-zise „ateliere” cu dotari tehnologice precare. S-ar putea spune ca sunt excesiv de pesimist, dar dupa mai bine de 25 de ani de afaceri in Romania si UE, cred ca am o intelegere a situatiei foarte apropiata de realitate.
- Cum va adaptati la noile curente de digitalizare?
- Gradul de automatizare al fabricii noastre este unul dintre cele mai ridicate atat din tara, cat si din Europa. Lucram cu cele mai bune aplicatii software si utilaje. In 2017, in urma unei investitii de 0,5 milioane de euro, am implementat programul ERP de la SAP, ca parte a efortului de a ne indeplini misiunea, sintetizata prin sloganul: „Livram complet in 7 zile”. In prezent planificarea productiei este realizata dinamic, in functie de capacitatile fiecarei sectii, iar managementul materialelor - una dintre cele mai mari provocari in procesele de productie ce presupun un numar mare de materii prime - este gestionat informatic, printr-un modul creat „in house”, in colaborare cu Dualsoft. Rutele, incarcarea camioanelor si datele de livrare sunt stabilite inca din momentul primirii unei comenzi. Din pacate, raspundem cerintelor unei piete interne orientate in principal catre pret, care nu intelege suficient beneficiile unor ferestre de calitate. Norocul nostru este ca solicitarile de la export, in special cele din Elvetia, ne tin conectati si ne provoaca constant sa adoptam noile tehnologii in domeniul ferestrelor inteligente. As exemplifica prin sistemele de alarma si deschiderile automate integrate in ferestre, protectia solara exterioara comandata de la distanta sau senzorii de temperatura.
- Ce mesaj aveti pentru parteneri si competitori?
- Invit toate companiile serioase sa adere la organizatia patronala PPTT, pentru ca impreuna sa gasim cele mai bune solutii problemelor noastre. Nu ii consider competitori pe producatorii din Romania. In Europa, exista 30 de companii cu cifre de afaceri mai mari de 100 milioane de euro si niciuna nu este din tara noastra. Polonia si Franta au cate sase firme in acest top, Germania - patru, Austria - doua. Aceasta este competitia noastra! Fiecare societate romaneasca din domeniu are de dus doua batalii: una cu autoritatile statului (in eforturile de reglementare a domeniului constructiilor si renovarilor) si cealalta cu ea insasi, in incercarea de a promova produse tot mai bune, care sa raspunda nevoilor viitoare ale clientilor.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Ianuarie/Februarie 2021)

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
rehau
SISECAM
ABONARE REVISTE
TSV
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left