TRIONIC: Investitii pentru automatizarea productiei tamplariei din aluminiu |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 09 Nov 2021 06:35 |
Compania Trionic a derulat anul acesta un program de investitii in valoare de 150.000 de euro, care a presupus achizitia de utilaje noi in cadrul fabricii sale din judetul Maramures. Administratorul firmei, Balogh Norbert, precizeaza ca aceste fonduri au fost folosite pentru achizitia unor echipamente care sa automatizeze aproape complet productia de ferestre si usi din aluminiu. Pentru operarea noului utilaj de tip CNC este nevoie de doar doua persoane si nu de sase, asa cum se intampla inainte.
Interviu cu Balogh Norbert (38 de ani), administratorul Trionic si manager cu o experienta profesionala de 17 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
- Care este, in prezent, structura ofertei de produse si servicii?
- Portofoliul propriu de produse include trei categorii principale, cu contributii relativ egale la incasarile totale. Este vorba despre panelurile ornamentale pentru usi, tamplaria din PVC si aluminiu, precum si de produsele din sticla (balustrade, fatade etc.), dar si de operatiunile de prelucrare a sticlei, precum securizarea sau sablarea. Panelurile pe care le producem integreaza exclusiv sisteme marca Simona (Germania), modelele finite fiind simple, lise, fara termoformare, din aluminiu sau din HPL. Pentru realizarea acestora, detinem o capacitate de fabricatie de 100 de unitati/zi. Ferestrele si usile din PVC integreaza profile Rehau sau Kommerling, iar cele din aluminiu, diferite tipuri de profile, in functie de solicitarile clientilor. Pe segmentul panelurilor, vom lansa, in curand, un nou catalog, cu aproximativ 200 de modele noi. Va fi nu doar un catalog fizic, ci si unul online, care va avea mai exact forma unui site configurator, unde fiecare client al nostru va putea sa isi conceapa si sa isi plaseze comenzile. O alta noutate a acestui an este productia 100% a usilor rezidentiale din gama premium, realizate din aluminiu si avand cercevea ascunsa. Pana acum, pentru realizarea acestora, lucram cu colaboratori, insa din vara aceasta le producem noi.
- Cum asigurati livrarile si ce evolutie au avut acestea in ultima perioada?
- Livrarile proprii se realizeaza pe plan national, atat direct, cat si prin intermediul unei retele de aproximativ 200 de dealeri autorizati. Totodata, un procent de aproximativ 40% din productia totala ajunge la export, pe pietele din Franta, Germania, Belgia si Marea Britanie.
- Ce masuri ati adoptat pentru a face fata contextului dificil de piata?
- Suntem foarte bucurosi ca masurile sanitare si de distantare fizica pe care le-am adoptat ne-au permis sa ne continuam fara nicio intrerupere activitatea, iar in randul angajatilor sa nu inregistram nicio imbolnavire. Timp de 30 de zile, am recurs chiar si la masurile de sprijin acordate de autoritati pentru IMM-uri. Desi la inceputul pandemiei am inregistrat o scadere a comenzilor, acestea si-au revenit treptat la nivelul normal. In prezent, cea mai mare problema pe care o avem este legata de fluctuatia preturilor materiei prime si implicit de relatiile dificile cu furnizorii. Speram ca, incepand din 2022, situatia sa inceapa sa se stabilizeze.
|