ECO FRIGOTEHNICA: Proiect de extindere a afacerii pe termen lung |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 03 Iul 2012 08:58 |
Mirabela Nemecsek (35 de ani)
Functia/firma: director general, Eco Frigotehnica;
Experienta profesionala: 7 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Vanzarile consemnate anul trecut de compania Eco Frigotehnica au fost generate preponderent ca urmare a fabricarii si livrarii de tamplarie din PVC (cu o cota de 50% din veniturile totale), de geam termoizolant (12%) - furnizat, inclusiv pentru terti – in timp ce distributia de profile PVC Ramplast (20%) si feronerie, respectiv accesorii (18%) a intregit incasarile firmei. Activitatea de comercializare se realizeaza atat direct, prin intermediul celor 35 de puncte de lucru, cat si printr-o retea de 55 de colaboratori.
-Detaliati operatiunile de productie si distributie.
-Pe segmentul realizarii tamplariei din PVC dispunem de o capacitate de fabricatie de 10.000 mp/luna, pe care am exploatat-o in 2011 in proportie de 60%. Prelucram profile Ramplast si feronerie G-U, in oferta proprie regasindu-se trei game de ferestre, respectiv Ecostandard, Ecoavantaj si Supereco. Pentru geamul termoizolant capacitatea de productie este de 6.000 mp/luna, in procesul de executie fiind utilizata sticla Saint-Gobain. Anul acesta avem in plan sa lansam modele noi de ferestre, folosind profile Rehau, dintre gama de servicii auxiliare pe care o asiguram remarcandu-se si cele de infoliere a profilelor din PVC. Aria de lucru s-a dezvoltat in zece judete, precum si la export, in Italia, cota operatiunilor de acest tip situandu-se in 2011 la nivelul de 10% din total.
-Ce obiective pentru dezvoltare v-ati propus pentru anul in curs?
-Strategia manageriala aplicata anul trecut a presupus majorarea capacitatii de fabricatie pentru geamul termoizolant, extinderea flotei de transport si efectuarea de cursuri de scolarizare/recalificare pentru personalul firmei, valoarea fondurilor alocate pentru aceste proiecte fiind de aproximativ 0,5 milioane de euro. Pentru 2012, avem in vedere noi investitii, pentru care intentionam sa alocam 0,6 milioane de euro. De asemenea, vizam o crestere de 15% a cifrei de afaceri, in conditiile in care evolutia din primul semestru a fost optima iar in 2011 nivelul cresterii s-a situat la 10% comparativ cu suma de 8 milioane de euro din 2010.
-Descrieti masurile aplicate pentru a face fata recesiunii.
-Pentru contracararea efectelor negative ale recesiunii, am recurs la masuri care sa aiba ca efect cresterea productivitatii, insa printre cele mai mari dificultati pe care le intampinam in acest moment se afla recuperarea creantelor de la debitori. Planul de afaceri pe care l-am stabilit pentru intervalul 2012-2013 prevede obiective precum deschiderea de noi puncte de lucru si diversificarea portofoliului de colaboratori atat in tara, cat si in strainatate.
-Cum se caracterizeaza in acest moment piata de profil?
-Cele mai mari probleme ale pietei sunt reprezentate de blocajul financiar, lipsa lichiditatilor, eliminarea continua a numarului de proiecte importante in constructii si deficientele creditare. In 2012, acest segment de activitate este caracterizat de acelasi trend descendent care s-a observat inca de la debutul recesiunii. Dintre solutiile care s-ar impune pentru dinamizarea bransei, am putea indica dezvoltarea accelerata a comertului intracomunitar, sprijinirea mediului de afaceri prin masuri guvernamentale favorabile, cresterea gradului de renuntare la o parte a profitului in favoarea rulajului in cadrul societatilor de profil si acordarea unei atentii suplimentare la derularea parteneriatelor de afaceri. Relatiile dintre furnizorii de materii prime si producatori s-au modificat in ultima perioada, in sensul ca, datorita restructurarii pietei de profil, au devenit mult mai stranse, dar si mai discipinate din punct de vedere financiar.
|