INTERNORM: Ferestrele de lux raman pe un trend ascendent |
Producatori de tamplarie Publicat de Ovidiu Stefanescu 24 Feb 2012 14:49 |
Piata locala de tamplarie termoizolanta s-a confruntat cu o serie de contractii drastice in ultimii patru ani, cel mai mult avand de suferit companiile care promovau produse din categoria premium. O solutie identificata a fost aceea de a-si orienta atentia spre pietele externe, unde gradul de informare a beneficiarilor este mult mai ridicat, iar puterea de cumparare permite realizarea unor investitii mai consistente. Intr-un asemenea context, accesarea pietei de catre o societate consacrata pe plan european, care este recunoscuta pentru calitatea produselor, pare a fi un lucru greu de inteles: in 2009, liderul bransei europene de ferestre - compania Internorm, din Austria - a decis sa-si promoveze tamplaria si pe piata din Romania. "Clientela noastra este eterogena. O categorie de beneficiari este aceea care isi fundamenteaza decizia de achizitie aplicand exclusiv criteriul pretului. Aceasta grupa de clienti nu ia in considerare oferta noastra, indiferent de eforturile depuse de specialitsti pentru a demonstra beneficiile unor ansambluri cu performante ridicate. Alta clasa este formata din utilizatorii care pun accent, in principal, pe design si achizitioneaza produsele Internorm exclusiv pentru a se alinia la o anumita tendinta sau pentru mesajul de prosperitate pe care aceste modele il transmit. In fine, mai exista si categoria beneficiarilor bine informati, care aleg colaborarea cu noi in urma unei analize a caracteriticilor de performanta", a declarat Dan Pacurariu, director general al Damar Construct - unul dintre cei trei dealeri ai Internorm in Romania.
Cresteri ale vanzarilor in timp de recesiune
Conform celor mai recente analize, in mod paradoxal cererea de sisteme Internorm s-a situat pe un trend ascendent inclusiv in Romania, in pofida conditiilor economice nefavorabile. "Publicul-tinta caruia ne adresam nu este puternic afectat de recesiune si este posibil ca gradul general de informare in legatura cu beneficiile instalarii unor astfel de ferestre sa fi crescut. De altfel, nu este un secret pentru nimeni ca performanta financiara a Internorm a sporit puternic in anii de criza economica, fiind realizate venituri-record. Aceasta tendinta se fundamenteaza pe doi piloni: subventionarea de la bugetele publice a constructiilor sustenabile, pentru care modelele promovate de noi sunt potrivite, intrucat asigura coeficienti de transfer termic de aproape 0,6 W/mpK, respectiv cererea formata in domeniul reabilitarilor (in special, a celor ce vizeaza monumentele si cladirile de patrimoniu). Consideram ca trendul mentionat se va resimti si in Romania, ceea ce ne determina sa fim optimisti in legatura cu profitabilitatea afacerii pe termen lung", a incheiat Dan Pacurariu.
***
Compania Internorm este lider al pietei de tamplarie termoizolanta din Europa. In 2011, societatea a realizat o cifra de afaceri de 311 milioane de euro, cele mai mari venituri fiind obtinute pe pietele din Germania si Elvetia. Din totalul incasarilor, aproximativ 2% se realizeaza in Ungaria si Romania. In ceea ce priveste perspectivele de dezvoltare a afacerii, conducerea Internorm prognozeaza o dezvoltare accelerata, dovada fiind reprezentata de investitiile in valoare de peste 30 de milioane de euro realizate anul trecut, care au urmarit modernizarea parcului industrial propriu. In Romania, produsele firmei austriece sunt disponibile prin intermediul partenerilor locali Damar Construct, Kanto Premium Decor si Ferestre&Decor. Pentru asigurarea unei calitati optime a montajului, personalul echipelor de instalare a absolvit cursuri in Austria, la finalul carora angajatii au primit un certificat care atesta aceasta specializare. Pentru lucrari complexe, care necesita un grad ridicat de know-how, se utilizeaza serviciile profesionistilor din Ungaria, care detin o vasta experienta in aceasta activitate. Informatii suplimentare, la www.internorm-damar.ro, www.ferestre-internorm.ro si www.kpd.ro
|