INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
SOMFY SRL |
Adresa: Str. Zizinului Nr. 18, TARLUNGENI, Judet BRASOV |
Telefon: 0374/494.418 |
Fax: 0374/826.083 |
E-mail: somfy.romania@somfy.com |
Web site: www.somfy.ro |
Domenii: Ferestre de mansarda, rulouri & sisteme de umbrire | Accesorii & sisteme de fixare |
Descriere activitate Produce si comercializeaza motoare si sisteme automate de comanda si control pentru ferestre, usi si porti, pentru constructii rezidentiale si comerciale.
|
Prezentare companie/institutie SOMFY: Schimbari la nivelul managementului subsidiarei, incepand din 2024
Virgil Lixandru (42 de ani)
Functia/Firma: Sales Manager, Somfy Romania si Moldova;
Experienta profesionala: 15 ani in Business Management.
Conform evolutiei vanzarilor din acest an, in cadrul companiei Somfy Romania managementul estimeaza o crestere a rezultatelor financiare totale, comparativ cu cele inregistrate in 2022. Virgil Lixandru, Sales Manager in cadrul Somfy Romania si Moldova, subliniaza - in ceea ce priveste previziunile financiare pentru 2024 - ca, in principiu, cererea de sisteme de umbrire de tip "smart" va fi impulsionata de programe si masuri de eficientizare energetica, precum si de atentia sporita acordata asupra tendintelor de sustenabilitate, ceea ce va genera noi oportunitati de business.
- Mentionati cum a evoluat piata pe care activati in 2023.
- Piata locuintelor si a cladirilor de tip "smart" este in continua expansiune, iar controlul luminii si al temperaturii constituie preocuparile majore ale dezvoltatorilor si proprietarilor de locuinte, ceea ce a dus la cresterea cererii pentru produse premium si solutii interconectabile, acordandu-se atentie la resursele consumate si impactul lor asupra mediului. Estimarile noastre indica faptul ca aceasta tendinta se va accelera in perioada urmatoare, cand vom vedea tot mai multe "case conectate", cu servicii interoperabile, de diferite origini, dar pe deplin integrate. Acest lucru ne valideaza faptul ca tot mai multi proprietari de locuinte opteaza pentru solutii destinate "caselor inteligente", implicit pentru automatizarea sistemelor de umbrire, care sa le ofere un confort ridicat acasa, precum si posibilitatea de control de la distanta cu ajutorul aplicatiilor pentru telefoane mobile sau al comenzilor vocale, posibile prin intermediul Google Assistant, Siri sau Amazon Alexa. In prezent, trebuie sa ne confruntam cu un climat macro-economic inca provocator, cu noi modificari legate de politica monetara si fiscala si cu o situatie geopolitica regionala instabila. Totusi, tendintele pe termen lung raman pozitive, iar Somfy urmareste dezvoltarea si investitiile in conformitate cu strategia sa de business, de a inova si de a promova solutii de eficienta energetica, mai ales avand in vedere provocarile actuale legate de clima si societate.
- Detaliati modul in care abordati problematica transformarii digitale la nivel de organizatie, atat de promovata in acest moment, la nivel international.
- In ultimii ani am mers in directia digitalizarii activitatii si a pozitionarii ca operator de referinta in domeniul "locuintei inteligente". In acest sens, eforturile si investitiile proprii au fost concentrate atat pe partea de inovare, prin produse dedicate "casei inteligente", cat si pe accesibilizarea conectivitatii pentru toti profesionistii carora le-am oferit o serie de servicii focalizate cat mai specific pe digitalizare, de la procesul de productie, pana la experienta oferita utilizatorilor finali. Totodata, am venit in sprijinul partenerilor cu o intreaga suita de aplicatii digitale, pentru a facilita instalarea produselor Somfy, dar si pentru a permite accesul de la distanta la produsele conectate, precum si pentru a asigura diagnosticarea si depanarea acestora fara a fi nevoie de deplasare la fata locului, precum aplicatia Help Me by Somfy sau Tahoma Pro. Interactiunea digitala are astazi o pondere semnificativa in procesele companiei, ceea ce ne permite sa comunicam mai rapid si mai amplu in comparatie cu perioada pre-pandemica.
- In ce masura este adaptat portofoliul propriu de produse obiectivelor actuale de performanta energetica si protectie climatica?
- Gama de produse proprii este adaptata obiectivelor actuale, intrucat, prin solutiile Somfy de automatizare a echipamentelor de umbrire solara, a motoarelor si a sistemelor de control, imbunatatim, in mod semnificativ, performanta energetica a fatadelor. Lansarile recente de produse au fost concentrate pe modele care sa raspunda cerintelor actuale legate de performanta energetica si protectia climatica si care aduc un nivel superior de confort utilizatorilor finali. Cea mai recenta inovatie este motorul pentru rulouri inteligente RS100 Solar io, varianta solara a emblematicului Somfy RS100 io. Oferind acelasi nivel de silentiozitate, adaptabilitate si control al miscarii, RS100 Solar io aduce in plus flexibilitate (poate fi instalat oriunde, indiferent de cantitatea de lumina naturala si fara a necesita lucrari prealabile), precum si o economie considerabila de energie, pentru un stil de viata cu un impact cat mai redus asupra mediului. Solutiile automatizate Somfy garanteaza o performanta energetica mai ridicata a locuintei si, astfel, optiunea pentru Somfy RS100 Solar io este una castigatoare atat pentru bunastarea proprietarilor - care pot economisi intre 10% si 30% la consumul de incalzire fata de solutiile manuale de umbrire - cat si pentru cea a mediului. Viitorul se anunta sustenabil, iar Somfy a demonstrat ca se mentine cu un pas inaintea pietei. Produsele proiectate in mod ecologic, care economisesc 40% din consumul de energie, sunt preferate de catre romani, peste 80% din vanzarile anului 2022 fiind realizate cu produse Act for Green, conform unui studiu intern.
- Intentionati sa lansati produse/servicii in perioada urmatoare, in special cu ocazia manifestarii expozitionale Fensterbau/Frontale sau a altor evenimente similare ce vor avea loc pe plan european?
- Avem planuri foarte ambitioase si realiste pentru lunile urmatoare, intrucat interesul pentru "casa inteligenta" devine un element inseparabil al "orasului inteligent" in sine. Somfy promite ca in 2024 va oferi servicii complete unor grupuri mai largi de clienti si va introduce o serie de inovatii, extinzandu-si semnificativ portofoliul. Toate produsele noi vor fi lansate in cadrul evenimentului R+T din Stuttgart, care va avea loc pe durata a cinci zile, din 19 februarie 2024 pana la 23 februarie 2024 si unde ii invitam cu drag pe toti cei interesati sa ne viziteze.
- Indicati care vor fi principalele planuri de extindere ale reprezentantei Somfy Romania in 2024.
- Incepand cu 1 ianuarie 2024, vor avea loc schimbari la nivelul managementului subsidiarei autohtone, intrucat Vlad Rovo, actualul Country Manager Somfy Romania si Republica Moldova imi va delega conducerea, urmand sa se alature echipei globale de Sales Excellence din cadrul Somfy Group, unde va fructifica experienta acumulata in cei peste 17 ani de activitate pentru a implementa proiecte de digitalizare cu rol transformational in activitatea echipelor de vanzari ale filialelor grupului. Impreuna cu el, am planificat si am implementat pana acum actiunile de dezvoltare ale Somfy Romania, care si-a triplat cifra de afaceri, inregistrand rezultate financiare de 21,5 milioane de lei in 2022 si peste 4.000 de "locuinte inteligente" conectate prin platforma Somfy si peste 30.000 de dispozitive controlate. Obiectivele anului viitor constau in cresterea cifrei de afaceri si in consolidarea si dezvoltarea portofoliului de clienti si proiecte.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Octombrie 2023)
SOMFY Romania & Moldova: Consolidare si dezvoltare a afacerilor
Vlad Rovo (41 de ani)
Functia/Firma: director general, Somfy Romania & Moldova;
Experienta profesionala: 4 ani in domeniul sistemelor de umbrire si 11 ani in domeniul sistemelor de automatizare pentru managementul energiei.
Reprezentanta autohtona a grupului francez Somfy a inregistrat in 2020 vanzari peste asteptari, acestea atingand valoarea de 2,8 milioane euro, in crestere cu 30% comparativ cu exercitiul financiar anterior. Accelerarea vanzarilor din al doilea semestru al anului 2020 pentru principalele categorii de produse - sistemele de motorizare si automatizare pentru rulouri, perdelele si copertinele - precum si reducerea unor zone de cost, ca raspuns la criza sanitara, au adus o crestere semnificativa a rezultatului operational pentru anul financiar trecut, atat pe plan local cat si international. In ceea ce priveste previziunile financiare pentru 2021, Vlad Rovo, managerul Somfy Romania & Moldova, estimeaza un ritm de crestere comparabil cu cel din 2020. Principalul obiectiv pentru anul 2021 al echipei de 10 persoane pe care o coordoneaza este acela de a dezvolta la nivel local portofoliul de produse al grupului francez si de a promova cea mai completa platforma pentru „Casa Conectata” de pe piata, in urma lansarii programului „So Open”, care inglobeaza cele mai utilizate protocoale de comunicatie radio si integreaza peste 1.000 de produse de la 20 de marci partenere.
- Care sunt principalele categorii de produse incluse in portofoliul Somfy Romania?
- Somfy comercializeaza pe piata din Romania toate solutiile disponibile la nivel de grup, portofoliul firmei incluzand de la motoare pentru actionarea echipamentelor de umbrire exterioara (rulouri, jaluzele venetiene exterioare, copertine, pergole) si interioara (perdele, draperii, jaluzele), sisteme de motorizare pentru acces (bariere, porti si usi de garaj, videointerfoane), sisteme de securitate (alarme si camere de supraveghere video), pana la solutii complexe pentru case inteligente si sisteme avansate de control al echipamentelor de umbrire pentru cladiri comerciale. Cea mai mare pondere in vanzari (de peste 50%) o au solutiile de automatizare pentru sistemele de umbrire de exterior - rulouri, copertine si pergole -, a caror livrare se mentine constanta pe tot parcursul anului. Insa, in comparatie cu perioada de dinaintea pandemiei, am inregistrat cereri in crestere si pentru motorizarea produselor de umbrire pentru interior, ceea ce a dus la dublarea afacerilor pe acest segment (pana la nivelul de 10% din cifra de afaceri) si la clarificarea noilor cerinte ale consumatorilor. Pe langa principalele categorii de produse din portofoliu, enumerate anterior, business-ul Somfy Romania este completat, in proportii egale, de segmentul de acces rezidential (usi de garaj si porti de acces), sistemele de securitate (am inregistrat o crestere pe segmentul videointerfoanelor si cel al camerelor de supraveghere) si solutiile de control al „casei inteligente”. Astfel, aceasta gama de produse ne permite sa venim in intampinarea cerintelor utilizatorilor pentru siguranta, eficienta energetica si confort, ca furnizor de solutii de automatizare si control al sistemelor de umbrire, deschidere si inchidere, precum si ca furnizor important de solutii integrate pentru digitalizarea acestora.
- Care sunt cele mai noi cerinte ale utilizatorilor produselor pe care le comercializati?
- Conform analizelor noastre interne, utilizatorii si-au indreptat atentia si cerintele tot mai mult catre produsele din segmentul premium, care pot fi integrate si interconectate in universul „casei inteligente”, avand capacitatea sa gestioneze locuinta in mod centralizat. Cererea din zona premium vine ca o consecinta a noilor nevoi de consum, in contextul in care tot mai multe persoane au petrecut mai mult timp in interior in ultimul an.
Pentru Somfy, primul impact s-a observat in dublarea vanzarilor de sisteme de tip „smart home”, urmat de cererea crescuta de sisteme de motorizare pentru copertine si pergole, dar si de sisteme automatizate pentru umbrirea de interior. - Ce noi produse si servicii ati lansat in ultima perioada sau intentionati sa le lansati pe piata?
- Pentru a sustine noile cereri, am extins gama de motorizari pentru umbrirea interioara cu solutii WireFree, alimentate cu baterie reincarcabila, ideale pentru spatiile in care nu exista surse de electricitate in zona ferestrelor. In plus, am completat, la 1 decembrie 2020, lista de servicii compatibile, solutiile conectate Somfy devenind compatibile si cu Apple Home Kit si, prin urmare, cu principalele platforme de control vocal si servicii de pe piata „smart home”. Intrucat „casa smart” devine o realitate tot mai prezenta, Somfy a lansat, la nivel international, un nou produs revolutionar pentru acest domeniu de activitate, care va fi disponibil si pe piata din Romania, in a doua parte a anului 2021. Este vorba de un nou ecosistem cu un control inteligent complet, care aduce si mai multa personalizare, simplificare si nivel sporit de confort pentru momentele petrecute acasa.
- Cum ati descrie strategia de afaceri implementata in 2021?
- Strategia implementata la nivel local consta in consolidarea si dezvoltarea business-ul Somfy si in Romania. Mergem in directia digitalizarii activitatii si a pozitionarii ca operator de referinta in domeniul „locuintei inteligente”. In acest sens, toate eforturile si investitiile au fost concentrate atat pe partea de inovare (vom lansa nu doar pentru utilizatori un produs revolutionar dedicat „casei inteligente”, ci si o serie de servicii pentru profesionisti, pentru a face conectivitatea accesibila tuturor; precum si pentru a forma „know-how” local in gestionarea proiectelor de automatizare). Cele mai recente investitii locale constau in extinderea punctului de lucru din Bucuresti si a depozitului logistic din Brasov, implementarea unei noi solutii ERP (Enterprise Resource Planning) si a unei noi solutii CRM (Customer Relationship Management), precum si in extinderea echipei de profesionisti, pentru a raspunde eficient solicitarilor venite de la parteneri.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Iunie/Iulie 2021)
|